19/04/09 Balade TT Clermont (B) Tél.: 071 58 94 54
hela er duikt een nieuwe rit op in de agenda ! wie gaat er mee?
19/04/09 Balade TT Clermont (B)
Moderator: ghulst
-
Paar weken gelden mOns, vorige week bernissart gereden en ook ingeschreven voor Dour. Heb hem voor 2 maandjes ff naar SM omgebouwd. Nu ff lekker Bilstain onveilig maken. Ik ben niet van de partij dus.henk-v schreef:19/04/09 Balade TT Clermont (B) Tél.: 071 58 94 54
hela er duikt een nieuwe rit op in de agenda ! wie gaat er mee?
-
He Henk,
Is dat eenzelfde rit als Bernisart. Althans, net zoiets als Bernisart? Dan heb ik denk ik wel zin om weer te rijden. Bernisart was redelijk zwaar als je op je maatjes wacht en pas om 11 uur gaat starten maar goed, ik neem aan dat jij ook bijtijds wil starten toch?
Het enige is, is hetzelfde als die rit van Bernisart?
GRoet Wim
KTM en Honda
PS What the fuck is een HM? is dat een straat legale CRF of een wat?
Is dat eenzelfde rit als Bernisart. Althans, net zoiets als Bernisart? Dan heb ik denk ik wel zin om weer te rijden. Bernisart was redelijk zwaar als je op je maatjes wacht en pas om 11 uur gaat starten maar goed, ik neem aan dat jij ook bijtijds wil starten toch?
GRoet Wim
KTM en Honda
KTM en/of HONDA
Een HM is een in Italie omgebouwde CRF450R of X.
Op die manier is de motor zonder problemen in Nederland ( en de rest van Europa ) op kenteken te zetten.
www.hmmoto.it
Op die manier is de motor zonder problemen in Nederland ( en de rest van Europa ) op kenteken te zetten.
www.hmmoto.it
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/

KTM_Wimpie schreef:He Henk,
GRoet Wim
KTM en Honda
volgens mij hebben we hem 2 jaar geleden ook gereden

-
Henk,
Geen wedstrijd element dus. Technisch en moeilijk maakt mij niet uit. Daar ploeter ik wel doorheen. De expert versie van Bernisart was ook heel erg goed te doen. Ik kon 1 berg niet meer op omdat het spoort echt te diep was en mijn bodemplaat vast liep halverwege. Daar heb ik een by-pass gemaakt. Ik ging pas rond de klok van 11 uur rijden in Bernisart. We moesten eerst wachten op een maatje die meereed en daarna op de dominee die stond te preken.....
Mijn schoonmoeder geeft een feestje. Ik kan daar niet heen. Helaas.
Volgende van Dour ga ik weer wel heen.
Bernisart waren nog best veel NL-ers trouwens..
Geen wedstrijd element dus. Technisch en moeilijk maakt mij niet uit. Daar ploeter ik wel doorheen. De expert versie van Bernisart was ook heel erg goed te doen. Ik kon 1 berg niet meer op omdat het spoort echt te diep was en mijn bodemplaat vast liep halverwege. Daar heb ik een by-pass gemaakt. Ik ging pas rond de klok van 11 uur rijden in Bernisart. We moesten eerst wachten op een maatje die meereed en daarna op de dominee die stond te preken.....
Mijn schoonmoeder geeft een feestje. Ik kan daar niet heen. Helaas.
Volgende van Dour ga ik weer wel heen.
Bernisart waren nog best veel NL-ers trouwens..
KTM en/of HONDA
goedemorgen is er iemand van onze franstalige vrienden die even wil bellen voor aanvullende informatie 

het is zelfs zo dat er meerdere plaatsen zijn die dezelfde naam hebben en ik weet echt niet meer waar ik geweest ben
helup 

nou he ik net 2 dagen mijn adventure in huis is wel leuke test weet alleen niet of het weisheid is. Hij is al gestript dus moet kunnen.
Is er ergens info over omstandigheden? Ik heb dan lang weekend dus heb er wel zin in maar niet in mijn eentje voor geval er iets is.
Als het die clermont tussen luik en aachen is dat is 180 af ewijk/nijmegen.
edit zie net dat netnummer van charleroi is. Mijn frans is denk ikniet telefoonproof. Eerst maar even slapen/
frank
Is er ergens info over omstandigheden? Ik heb dan lang weekend dus heb er wel zin in maar niet in mijn eentje voor geval er iets is.
Als het die clermont tussen luik en aachen is dat is 180 af ewijk/nijmegen.
edit zie net dat netnummer van charleroi is. Mijn frans is denk ikniet telefoonproof. Eerst maar even slapen/
frank
ik las het volgende op codever.be
Datedimanche, 19 avr. 2009
LieuClermont (Walcourt) (plan)
DescriptionDATE : dimanche 19 AVRIL 2009 à partir de 9 H 00. salle Cantigneaux, rue de Strée à Clermont (Walcourt). A partir de 12 H 00 : DÏNER RATA/BOULETTES . Dégustation du gâteau traditionnel . P.A.F : 25 euros . INSCRIPTIONS : sur place, mais bien vouloir confirmer votre participation avant le 10 avril S.V.P. RENSEIGNEMENTS : TEL 071/53.41.26 OU 071 58.94.54 EMAIL : dorignaux.jean-francois@portima.be .
ik ga hier niet heen, de omgeving bij walcourt is vrij vlak en weinig bos.
ooit daar met een gids gereden, viel zwaar tegen, ritje in nederland is leuker.
Maar ik kan er naast zitten, dus eigen keus.
Datedimanche, 19 avr. 2009
LieuClermont (Walcourt) (plan)
DescriptionDATE : dimanche 19 AVRIL 2009 à partir de 9 H 00. salle Cantigneaux, rue de Strée à Clermont (Walcourt). A partir de 12 H 00 : DÏNER RATA/BOULETTES . Dégustation du gâteau traditionnel . P.A.F : 25 euros . INSCRIPTIONS : sur place, mais bien vouloir confirmer votre participation avant le 10 avril S.V.P. RENSEIGNEMENTS : TEL 071/53.41.26 OU 071 58.94.54 EMAIL : dorignaux.jean-francois@portima.be .
ik ga hier niet heen, de omgeving bij walcourt is vrij vlak en weinig bos.
nou johnny dit is een vergissing geweest hoor,vorig jaar een gewoon ritje zoals zovele en dit jaar een van de mooiste die ik ooit gereden heb,een beetje vergelijkbaar met wegimont.johnny07 schreef: ik ga hier niet heen, de omgeving bij walcourt is vrij vlak en weinig bos.
Wel dankzij de regen dat het vrij glad was maar er zaten verschillende uitdagende doorwadingen bruggetjes en meer van die elende in en bovendien waren er 2 specials ingebouwd waarvan de eerste zo extreem was dat ik er niet in durfde te gaan, je hoorde alleen maar gillende 2 takten op de achtergrond en veel kijkende mensen en erg weinig rijdende motoren.
de 2e proef was een doorwading,gelijk een schuine klim en afdaling erachteraan en vervolgens een moeras wat je over moest steken,veel kijker en helpers dus leuk om te doen
De eerste ronde was 60km en na het eten nog een rondje van 80 km,uiteraard wel met de nodige verbindings routes maar in zuid belgie zijn die ook best leuk om te rijden.
Volgens mijn gsm zijn we zelfs nog in frankrijk geweest dus alles bij elkaar een knap rondje gemaakt,volgend jaar is dit mijn favoriet

er zijn veel foto,s door verschillende mensen gemaakt,heeft er iemand een idee waar ik die kan vinden?
@Henk V , je hebt je weeral goed vermaakt dan daar in de Belgische klei 

Rekluse Z-Start "don't get left behind"

nu alleen dat grijze ding in de schuur nog afbikken 

Dat klinkt erg goed Henk. Ik begreep dat er vrij summiere info was over deze rit. Was het soms de eerste keer georganiseerd? Ben benieuwd naar fotos. Is er een website van de organisatie?
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Henk bedankt voor je reactie, ik zal volgend jaar deze rit zeker in mijn kalender opnemen.henk-v schreef:nou johnny dit is een vergissing geweest hoor,vorig jaar een gewoon ritje zoals zovele en dit jaar een van de mooiste die ik ooit gereden heb,een beetje vergelijkbaar met wegimont.johnny07 schreef: ik ga hier niet heen, de omgeving bij walcourt is vrij vlak en weinig bos.
Wel dankzij de regen dat het vrij glad was maar er zaten verschillende uitdagende doorwadingen bruggetjes en meer van die elende in en bovendien waren er 2 specials ingebouwd waarvan de eerste zo extreem was dat ik er niet in durfde te gaan, je hoorde alleen maar gillende 2 takten op de achtergrond en veel kijkende mensen en erg weinig rijdende motoren.
de 2e proef was een doorwading,gelijk een schuine klim en afdaling erachteraan en vervolgens een moeras wat je over moest steken,veel kijker en helpers dus leuk om te doen
De eerste ronde was 60km en na het eten nog een rondje van 80 km,uiteraard wel met de nodige verbindings routes maar in zuid belgie zijn die ook best leuk om te rijden.
Volgens mijn gsm zijn we zelfs nog in frankrijk geweest dus alles bij elkaar een knap rondje gemaakt,volgend jaar is dit mijn favoriet
toch maar goed dat er mensen (zoals jou) toch naar zo'n rit toegaan om de boel te verkennen.
Bedankt,
johnny
we zijn er vorig jaar ook geweest maar toen was het veel droger en zaten er geen proeven in,ik denk dat dit de 2e keer is geweest en dat ze de uitdaging groter hebben willen maken{wat zeker gelukt isRedski schreef:Dat klinkt erg goed Henk. Ik begreep dat er vrij summiere info was over deze rit. Was het soms de eerste keer georganiseerd? Ben benieuwd naar fotos. Is er een website van de organisatie?

Ik had zelf wat fotos gemaakt maar helaas kaartje defect
er stonden op meerdere plaatsen mensen te fotograferen maar ik krijg niets gevonden