henk-v schreef:ja dat vermoeden had ik al ad maar ik wil graag het verhaal van folie over dat ringetje horen
dat is ondertussen de ktm specialist he ,jij hebt alleen maar een oranje trui
Allee dan, is een heel verhaal voor een erg simpele aanpassing:
De pomp bestaat uit een membraam achter het dekseltje dat aan de kant van de uitlaat met 3 schroefjes van onderen vastzit.
In rust wordt dit membraam omhoog gedrukt door het veertje, waardoor de ruimte eronder volloopt met brandstof. De bedieningsstang wordt in rust tegen een veerdruk omhooggehouden door het stangensysteem naast de carburateur.
Wordt nu de gashandle geopend, dan laat het stangensysteem de bedieningsstang zakken. De neerwaartse veer is daarbij sterker dan die onder het membraam, zodat de brandstof onder het membraam wordt weggeperst, via een sproeier in de carb, net onder de openende gasschuif door de cylinderkop in.
De neerwaartse veer levert dus de druk voor je acc pomp waardoor die altijd even hard spuit, hoe snel je je gas ook opendraait. Geef je dus 2x een korte blip gas, dan zal de pomp die snelle bewegingen niet kunnen volgen, en reageren met 1 straal brandstof.
De O ring gebruik je om de bedieningsstang (elastisch) met de gasschuif te verbinden, zodat de pomp niet meer alleen door de neerwaarste veer wordt bediend, maar ook ‘direct’ door de gashandle. Daardoor kun je bij snel gasgeven extra druk opbouwen op de acceleratiepomp. De reden dat je een O ring gebruikt en geen ijzerdraadje, is dat de O ring meegeeft voordat je je pompdiafragma op zou blazen.
Zelf rij ik niet met de O ring mod. Ik heb er eens mee geexperimenteerd maar toe ging mijn motor vanwege iets anders slecht lopen. Daarna heb ik er nooit naar gekeken omdat ik eigenlijk erg tevreden ben over mijn gasrespons. Snel is goed, fel hoeft voor mij niet zo op een 525. Toch ga ik ‘m nog wel eens proberen. Is namelijk erg simpel, en als het me niet bevalt ook zo weer verwijderd.