HELLLUUUP .. ik MOET van mn KTM520 exc af ... maar ik wil 4 takt blijven rijden .. wat raden jullie mij aan voor motor?.. qua prijs van onderdelen vindt ik de ktm gewoon te duur ( en daar ik de enigste KTM heb die maandelijks in de soep draait ) wordt dit gewoon te duur.. ikzelf dacht aan een Yamaha of Honda crf 450 iemand goede of juist slechte ervaring met deze merken ?.. verder was ik ook wel gecharmeerd van de VOR .. maar ik denk dat deze in het rijtje van KTM en Husqvarna en Husaberg thuis hoort ( duur in aanschaf duur in onderhoud /onderdelen ) .. dus ik wil graag weten .. wat raden jullie mij aan ?..
1 het moet absoluut een 4 takt zijn ( iets anders komt niet in mijn schuur )
2 onderhoud moet betaalbaar blijven ( 271 euro ex voor een zuiger en 370 euro ex voor een bigend set is te duur )
3 hoeft niet perse in enduro uitvoering te zijn ( cross mag ook )
de KTM ridder zonder kTm .. wat nu ?.. ;-(
Moderator: ghulst
misschien is een CRF wel iets voor u, het is een viertakt en het is een Honda
ik dacht dat Honda duur was maar als ik hoor dat je zon 250 euro voor een zuiger betaalt!!voor een CRF iets van een 125 euro
het is natuurlijk wel een full-cross
ik dacht dat Honda duur was maar als ik hoor dat je zon 250 euro voor een zuiger betaalt!!voor een CRF iets van een 125 euro
het is natuurlijk wel een full-cross
Kijk eens naar een honda CRE 450 enduro , is gewoon een crosser die ze in italie omgebouwd hebben voor een europese goedkeuring voor een officieel kenteken.( dus ook in nederland en belgie )
Ik rij er zelf ook op en het bevalt me uitstekend.
Kijk eens op de website van www.hmmoto.it
Hier kan je zien hoe die CRE eruit ziet.
Ik rij er zelf ook op en het bevalt me uitstekend.
Kijk eens op de website van www.hmmoto.it
Hier kan je zien hoe die CRE eruit ziet.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
o jah .. misschien wel een evenzo belangrijk vraagje .. wat is de nieuw prijs van de honda CRE 450 ....EN die van de CRF 450 ?.. ik moet natuurlijk wel weten wat ik voor mn KTMetje terug vang ( heeft WEL een kenteken ) ...
4 strokes only !!
Ik heb zelf ook een Honda CRF gehad en heb er weer afscheid van genomen.
Kan een maandagochtend machine zijn geweest maar ik had zo'n beetje ieder ander weekend wel wat. Van mechanische tot electronische problemen. Daarnaast stoorde men zich nogal aan het uitlaatgeluid.
Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Husqvarna 570 en heb alleen een kettingset en banden hoeven vervangen.
Ik heb deze motor nieuw gekocht en heb eerst goed rondgevraagd over prijzen en eventuele problemen.
Overigens niet alleen over de Husqvarna maar ook over KTM, VOR en Husaberg.
KTM en VOR kwamen erg duur uit de bus qua onderhoud en volgens velen zou de Husaberg iets minder betrouwbaar zijn.
De Husqvarna bleek veel goedkoper in onderdelen maar gelukkig heb ik dat in de praktijk niet hoeven testen tot nu toe en ik rij 2 tot 3 maal per week en nog steeds met dezelfde zuiger.
Ik zeg wel eerlijk dat ik na iedere 4 keer rijden mijn olie ververs.
De KTM 520 en de Husaberg heb ik geprobeerd op de baan de VOR niet. Het meest gecharmeerd was ik direct van de Husqvarna maar het blijft altijd een kwestie van smaak.
Succes met je keuze.
Kan een maandagochtend machine zijn geweest maar ik had zo'n beetje ieder ander weekend wel wat. Van mechanische tot electronische problemen. Daarnaast stoorde men zich nogal aan het uitlaatgeluid.
Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Husqvarna 570 en heb alleen een kettingset en banden hoeven vervangen.
Ik heb deze motor nieuw gekocht en heb eerst goed rondgevraagd over prijzen en eventuele problemen.
Overigens niet alleen over de Husqvarna maar ook over KTM, VOR en Husaberg.
KTM en VOR kwamen erg duur uit de bus qua onderhoud en volgens velen zou de Husaberg iets minder betrouwbaar zijn.
De Husqvarna bleek veel goedkoper in onderdelen maar gelukkig heb ik dat in de praktijk niet hoeven testen tot nu toe en ik rij 2 tot 3 maal per week en nog steeds met dezelfde zuiger.
Ik zeg wel eerlijk dat ik na iedere 4 keer rijden mijn olie ververs.
De KTM 520 en de Husaberg heb ik geprobeerd op de baan de VOR niet. Het meest gecharmeerd was ik direct van de Husqvarna maar het blijft altijd een kwestie van smaak.
Succes met je keuze.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Je hebt de beste keuze gemaakt Gerard !!!!!
jah een husky lijkt me ook nog niet zo verkeerd zeker vanwege de zware plof ( langere slag motor ) ... dat ik gewend ben van de KTM LC4 .. de 520 is al iets meer een hoog toeren motor en van de Yamaha en Honda is dit nog erger ... hmmm... misschien dan toch een Husky ?..
4 strokes only !!
Las zopas op www.husqvarna.it dat er een speciale gelimiteerde editie "Eddy Seel" TE630SM komt: da's vast iets voor jou. Wil je het motorkarakter van je KTM 520 behouden? Dan is model 2004 TE510 beter geschikt ( www.husqvarnausa.com ).JoeBaR schreef:jah een husky lijkt me ook nog niet zo verkeerd zeker vanwege de zware plof ( langere slag motor ) ... dat ik gewend ben van de KTM LC4 .. de 520 is al iets meer een hoog toeren motor en van de Yamaha en Honda is dit nog erger ... hmmm... misschien dan toch een Husky ?..