van 1-15 november wordt in Tunesie de el chott rally gehouden.
http://www.elchott.de/rallye/index.html
Deze amateurrally heeft dezelfde opzet als de Dakar, maar is 10x zo goedkoop en heeft kortere etappes. (150km tank is voldoende)
Kosten 1250,-- euro incl overtocht vanaf Genua, slaapplek in tenten en maaltijden, roadbooks, medische begeleiding enz.
lijkt me wel wat.
Meer liefhebbers ?
el-chott ralley
Moderator: ghulst
Hi Freek,
Lijkt me zeker heel mooi!
En ik had ook plannen om dit jaar mee te doen.
De plannen zijn echter gewijzigd; het wordt nu de Tuareg Rally in Marokko (http://www.tuareg-rallye.de/index.htm) in maart 2004.
Die rally lijkt mij wat gevarieerder dan El Chott.
In Tunesië rij je eigenlijk alleen maar in het zand, In Marokko rij je ook in/door het Atlas gebergte.
De kosten en wat je er voor krijgt zijn voor beide rally's zo'n beetje gelijk.
Lijkt me zeker heel mooi!
En ik had ook plannen om dit jaar mee te doen.
De plannen zijn echter gewijzigd; het wordt nu de Tuareg Rally in Marokko (http://www.tuareg-rallye.de/index.htm) in maart 2004.
Die rally lijkt mij wat gevarieerder dan El Chott.
In Tunesië rij je eigenlijk alleen maar in het zand, In Marokko rij je ook in/door het Atlas gebergte.
De kosten en wat je er voor krijgt zijn voor beide rally's zo'n beetje gelijk.
-
- Contacteer:
Zie dat wel zitten Freek, heb gezien in de foto's dat er ook quads meedoen, zelfs een Grizzly 660 zoals de mijne. Alleen zal het niet voor dit jaar zijn, programma al te druk wat betreft reizen. Juli Spanje, September Roemenië. Het wordt dan iets te zwaar vrees ik...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
-
- Contacteer:
Zijn er mensen die ervaring hebben in El Chott ? Alle info is welkom. Hoeveel deelnemers zijn er in totaal ? Ik denk vrij veel, anders kunnen ze de prijs niet zo laag houden.
Is het een puur Duitse aangelegenheid ? Ik zie enkel duits op de website. Kan er wat van lezen als ik wat verbeelding gebruik. Jammer dat de teksten niet in 't Engels bestaan.
Las ergens dat de roadbooks in A4 formaat zijn, nogal lastig met de moto A5 rollers.
Wat is de minimale uitrusting en moet er nog veel bijgehuurd worden zoals gps en noodbaken ?
Mocht ik deelnemen in 2004, dan is het direct met 3 quads en een assistentiejeep. Heb vrienden met een Toyota Wagon die volledig uitgerust is voor de woestijn. Heeft een hoop bergruimte voor stukken en dergelijke.
Nikolas
Is het een puur Duitse aangelegenheid ? Ik zie enkel duits op de website. Kan er wat van lezen als ik wat verbeelding gebruik. Jammer dat de teksten niet in 't Engels bestaan.
Las ergens dat de roadbooks in A4 formaat zijn, nogal lastig met de moto A5 rollers.
Wat is de minimale uitrusting en moet er nog veel bijgehuurd worden zoals gps en noodbaken ?
Mocht ik deelnemen in 2004, dan is het direct met 3 quads en een assistentiejeep. Heb vrienden met een Toyota Wagon die volledig uitgerust is voor de woestijn. Heeft een hoop bergruimte voor stukken en dergelijke.
Nikolas
-
- Contacteer:
Inderdaad jammer dan je geen Duits beheerst, want al jouw vragen worden op de site helder beantwoord.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Tnx Freek, we waren al een tijdje op zoek naar een geschikte rally om mee te doen. Dit ziet er goed uit waarschijnlijk doen wij (moi & 1 misschien zelfs 2 vrienden ) ook mee. Alleen even afwachten hoe het zich ontwikkelt in Irak
Ik heb El Chott 2x gereden. In 2002 met een KTM 640 LC4 en in 2000 met een Landrover Defender. Prijs/prestatie van het geheel is goed. In 2002 waren er ca. 50 motoren en ca. 85 auto's in de race. Motoren varieerden van een XT350 tot KTM Rallye. Ook twee cilinder Cagiva en BMW, maar je moet dan wel zweten in het zand........ Nationaliteiten is inderdaad overwegend Duits, maar dit keer ook Engels (veel), Zwitsers, Italiaans, Kroaats, Amerikaans en.....een paar Nederlanders.
Soms is de organisatie knullig maar al met al toch leuk. Je kunt ook gewoon zelf uitmaken of je hard wil rijden of niet. GPS is onmisbaar. Ieder jaar is de route trouwens anders.........Aanrader wat mij betreft maar in 2004 ga ik voor de raid de l'amite in Marokko..........
Soms is de organisatie knullig maar al met al toch leuk. Je kunt ook gewoon zelf uitmaken of je hard wil rijden of niet. GPS is onmisbaar. Ieder jaar is de route trouwens anders.........Aanrader wat mij betreft maar in 2004 ga ik voor de raid de l'amite in Marokko..........
Laatst gewijzigd door annelrob op ma okt 27, 2003 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Zou een deelname aan de Touareg in 2004 ook wel zien zitten. Alleen weet ik niet of het het voor mij haalbaar is in het voorjaar. Eind dit jaar al Roemenië. Ik moet nog wat geld in 't laatje brengen ook hé Ik denk dat het eerder El Chott gaat worden op het einde van het jaar 2004.
-
- Contacteer:
Freek doe jij nu mee ? Heb wel interesse maar zoek nog een compagnon, heb geen zin om alleen te vertrekken.Freek schreef:van 1-15 november wordt in Tunesie de el chott rally gehouden.
http://www.elchott.de/rallye/index.html
Deze amateurrally heeft dezelfde opzet als de Dakar, maar is 10x zo goedkoop en heeft kortere etappes. (150km tank is voldoende)
Kosten 1250,-- euro incl overtocht vanaf Genua, slaapplek in tenten en maaltijden, roadbooks, medische begeleiding enz.
lijkt me wel wat.
Meer liefhebbers ?