De 24ste Paasrit - Grensland vzw - Offroad en Allroad - 2009

Moderators: ghulst, celsa, Djob

petertje

nou hij zit er weer op en de heren van grensland hadden het weer prima voor elkaar...prima route,wandelaars achter slot en grendel gezet,heerlijk weer,super soepje en heerlijke barbeque,wat wil een offroad rijder nog meer.
Heren bedankt :D
pvde

Yep,
De rit was "SUPER".
In het begin was het wat aftastend, nadien ging het best vlot.
Goed thuis gekomen, moe maar voldaan.
Een dikke proficiat aan de organisatoren!!!
HIER enkele foto's van de All-Road groep 2.
Houdoe
Edwin
Contacteer:

Ook weer thuis...Ook ik wil de organisatie een dikke pluim geven voor de mooie rit en het lekkere eten. Prima georganiseerd en vond het een zeer geslaagde rit...thanx!!

Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
celsa
Contacteer:

Mag ik op mijn beurt een pluim geven aan ALLE allroaders die hebben deelgenomen aan onze eerste oficiele Grensland ec vzw allroad organisatie

Afbeelding

Afbeelding

- De verstandhouding in de twee groepen waren was echt top.
- Geen noemenswaardige problemen.
- Het D-systeem heeft perfect gewerkt.
- Het prima weer zorgde misschien op sommige momenten voor wat stof maar dat moet kunnen!
- De traditionele paasrit-stop met soep, frisdrank en broodjes is echt een gezellige boel.
Afbeelding

- De BBQ is de max, daar word de rit nog eens nagereden en achter een pils of vier komen de straffe verhalen los. :wink:
- Dat een allroad activiteit perfect kan plaatsvinden op dezelfde dag samen met de offroads(enduro's) hebben jullie mee helpen bewijzen naar de organisatie toe.
- Van de offroad rijders heb ik niets dan entousiasme en lof gehoord over de aanwezigheid en deelname van hun zwaardere broeders

- De grootste pluim gaat naar de begeleiders toe Jan,Luc,Jean-Paul en Herwig, nog eens bedankt voor jullie inzet!

Nu nog het voltallige Grensland ec vzw bestuur bedanken, die van het eerste moment het allroad avontuur voor 100% hebben gesteund!

We zijn vertrokken en ik hoop dat we nog van vele evenementen samen kunnen genieten.

Gisteren was voor mij een speciale dag, geloof me!

Marcel
Laatst gewijzigd door celsa op di apr 14, 2009 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
STTEVE
Contacteer:

Ik heb heerlijk gereden, de eerste lange rit op mijn ouwe-trouwe TT350, lekker weer, hoop bekenden, schitterende route, lekkere soep, super dag!!!!

Organisatie, bedankt!
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Jo VdB

Marcel,

onderweg zag ik nog een "all-roader" die klaarblijkelijk ongelukkig gevallen was...

Nog nieuws over deze man ?

Jo VdB
celsa
Contacteer:

Jo,

Dat bleek Wilfried te zijn, maatje van Rosanne(Roos).

Ik heb vernomen dat hij zijn neus gebroken heeft en waarschijnlijk een (lichte?) hersenfractuur heeft opgelopen.
Ik hoop dat Rosanne hier wat klaarheid over brengt.

De groep van Roos hebben als allroads individueel op roadbook gereden, dus niet met ons in D-systeem.

Van de organisatie Grensland ec vzw en alle deelnemers alvast een spoedig herstel aan Wilfried tegewenst!
schiptje

Marcel, ik kan geloven dat het voor jou een speciale dag was!
Proficiat aan allemaal!
Beterschap aan Wilfried!
luc boxer

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op za jan 26, 2019 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
celsa
Contacteer:

Zo zie ik het graag, je ziet de man op zijn kar glunderen,(pfffff....was wel een trage knol he mannen) :lol:

Afbeelding
Stef67

Hallo allemaal

Een toffe rit mannen , goe in elkaar gestoken , proficiat .

groetjes

Stef
carlo

Een dikke merci aan al die mensen die gisteren gezorgd hebben dat vele andere zich goed geamuseerd hebben en lekker gegeten. 8)
Greystoke

Ook van mijn kant een welgemeende dank voor deze prachtige rit.
Ik heb Wilfried aan de lijn gehad. Hij verblijft nog even in het ziekenhuis. Hij heeft een gebroken neus, gebarsten oogkas en een hersenschudding. Hij dankt zijn nekbrace die meer schade heeft voorkomen. Zijn humeur is optimaal en hij spreekt al van volgende avonturen.
Roos zal waarschijnlijk wel meer info geven.

Die met de zwarte 80G/S uit allroad groep 1.
XToon

In één woord GEWELDIG!

Wat een sfeer en wat een perfecte organisatie zeg.
Leuke mensen ontmoet (tja Marcel, jou liep ik steeds mis dus dat komt nog) en oude bekenden weer gezien.
Een heerlijke dag gereden en dan ter afsluiting een BBQ en een biertje, en natuurlijk steek ik daarna mijn favoriete Costa-Ricaanse Handmade Mediumfiller in de brand. 8)
Tweede Paasdag was voor mij een feest. :D
(met als enige smet Wilfried z'n crash.)
tot ziens, Toon
Roos
Contacteer:

celsa schreef:Jo,
Dat bleek Wilfried te zijn, maatje van Rosanne(Roos).
Ik heb vernomen dat hij zijn neus gebroken heeft en waarschijnlijk een (lichte?) hersenfractuur heeft opgelopen.
Ik hoop dat Rosanne hier wat klaarheid over brengt.
De groep van Roos hebben als allroads individueel op roadbook gereden, dus niet met ons in D-systeem.
Van de organisatie Grensland ec vzw en alle deelnemers alvast een spoedig herstel aan Wilfried tegewenst!
Wilfried heeft inderdaad een flinke tuimeling gemaakt op een niet eens al te ingewikkelde boslaan. Een tweetal lange ondiepe knippen zoals we die toch dikwijls rijden, zorgde ervoor dat de achterkant van de motor ineens begon te stuiteren en hem er vervolgens ruw vanaf gooide.
Met een stevige hersenschudding, een gebroken neus en een scheurtje in zijn oogkas als gevolg. Vandaag is hij naar huis gestuurd, dus of het ziekenhuis was hem beu, of hij is al een beetje aan de betere hand :wink:

Ik weet niet meer wie er allemaal bij waren, maar allemaal enorm bedankt voor de hulp! :zwaaien:

Maar we moeten toch ook wel even kwijt dat we het grootste gedeelte van de dag enorm hebben genoten, gelukkig was het in de laatste +/-30 km waarin het gebeurde. Jammer dat we de BBQ hebben gemist, maar er zullen vast nog meer gelegenheden komen :D
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
celsa
Contacteer:

Rosanne,

Bedankt voor de klaarheid, iedereen maakte zich toch wat zorgen. :roll:

We weten dat het bij elk van ons kan voorvallen :?
ninety

Met een nieuw setje banden eronder en een roadbookroller erop was mijn Africa Twin er helemaal klaar voor, voor de 24ste Paasrit! De verwelkoming aan het Glosso was hartelijk en naast de talrijke enduro’s waren bijna alle ingeschrevenen van de eerste editie "Allroad-Kennismakingsrit" ook op deze afspraak. Een indeling in "trage" en "snellere" jongens bleek niet nodig, dus vertrokken we met twee evenwaardige groepen. Ik zat in groep 1 onder leiding van Jan, Jean-Paul en Luc.

Veel regen was er niet meer gevallen de voorbije dagen en we kregen dan ook een tamelijk stoffig parcours voorgeschoteld. En waar anders de meest vettige passages het moeilijkst zijn, waren nu vooral de lange stukken, aan een hoog tempo door het losse zand, extra spannend. Niet te veel nadenken Simon: "vooruit kijken en tractie houden" klonk de raad van Marcel dan telkens door mijn hoofd. Iedereen kon trouwens prima mee en van veel voorbijsteken in de groep was dan ook geen sprake (alleen de super-teneree kwam soms als een speer voorbij, maar het kader moest het bekopen halfweg de rit en scheurde, jammer). Van de voorbijstekende enduristen heb ik trouwens geen last ondervonden en ik denk dat wij voor hen ook niet echt een probleem vormden. Het roadbook kon ik wel niet altijd volgen, gebrek aan ervaring en het snelle tempo over het afwisselend parcours eisten mijn volle concentratie. Bovendien, en daar ben ik Jan "de voorrijder" wel dankbaar voor, is hij er in geslaagd om ons te laten genieten van de "volledige" rit. Het droge weer leende zich er immers toe dat wij ook de moeilijkere stukken aankonden, die niet op het "all-road" roadbook stonden.

Jean-Paul, onze “middenrijder”, kent me nu ook. In een korte bocht hoorde ik hem buitenom komen. Om binnenkant te kunnen blijven draaide ik het gas even open, waardoor ik met tamelijk wat snelheid door een grote plas ging net na de bocht. Jean-Paul die nog aan zijn inhaalmanouvre bezig was kreeg de volle laag. Oeps!

Aan de "lekkere-hete-soep-met-balletjes-stop" mochten de jassen even uit, want door het warme weer en de geleverde inspanning stond ik al aardig in het zweet. Het was dus alles behalve een saai ritje, integendeel. Ik heb me reuze geamuseerd. Bij aankomst waren de meest enduristen al "de piste in", maar ook voor ons stond de barbecue klaar en... man wat smaakte dat na zo een rit. Bij het napraten kwamen ook al wat ideetjes ter sprake voor een volgende "all-road" uitstap en als het zover is zal ik er zeker bij zijn!

Merci Marcel, merci Grensland...

Simon
celsa
Contacteer:

Eindelijk een verzameling van de ingezonden foto's :oops:

http://picasaweb.google.be/msannen/Paas ... directlink

bedankt heren fotografen! :wink:
celsa
Contacteer:

Er is een nieuwe reeks foto's bij gevoegd :shock:
http://picasaweb.google.be/msannen/Paas ... directlink
Plaats reactie