Zit sinds gister bij dit forum en heb o.a Peewee zien schrijven over zijn WR 360.
Ik heb een 2002 model gekocht omdat ik de stuipen kreeg van het aantrappen van een TE 610.
Nou die WR 360 doet niet onder voor de TE 610, tering wat trapt dat ding moeilijk aan, een bere compressie.
Heb problemen met met name de warme start.
Heb e.e.a beter gekregen door een kleinere stationair sproeier te monteren.
Ben van de standaardmaat 40 naar 35 en naar 30 gegaan, start nu redelijk, alleen warm laat ie me vaak 25 keer trappen (lekker als ze je achterna zitten in het bos.......)
Het overtoeren in de 6e versnelling (hij schreeuwt het dan uit) heb ik deels opgelost door de hoofdsproeier een maat groter te monteren (van 430 naar 440) en de naald 1 groefje hoger te zetten, is beter nu maar nog niet optimaal.
Zit momenteel op de sproeirs 450 en 460 te wachten om verder te expirimenteren.
Wat is jullie ervaring met, deze overigens zeer sterke en snelle motor?
Heb jij die speciale kop met decompresseur al ontvangen en gemonteerd Peewee??
Ben verder benieuwd naar mede rijders die met hun WR 360 aan het expirimenteren zijn (geweest).
Groeten.
Husqvarna WR 360
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
had een klx 300 kreeg het ding ook niet aangestapt als deze warm stond
tot ik een hot start knop monteerde( bij yamaha te verkrijgen)
ging deze bijna altijd van de eerste keer weg voor mij was dit een wonderding messchien is dit ook voor u de oplossing
tot ik een hot start knop monteerde( bij yamaha te verkrijgen)
ging deze bijna altijd van de eerste keer weg voor mij was dit een wonderding messchien is dit ook voor u de oplossing
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Wat is dat precies zo'n hot start knop en hoe werkt het?
Hoe kom ik aan een hot start knop en aan een motor die wel goed start..
Instant oplossing: de Husky inruilen op een Yamaha haha....
Als je dan de new WR450 koopt, krijg je de electrische start er gratis bij... en tevens de hotstart knop aan het stuur...
Wopke
Die zijn YZ426-Enduro altijd in 1x moeiteloos aantrapt....
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Lucky you !!!
Ondanks dit kleine euvel is een Huskie echt een wereld motor
Ondanks dit kleine euvel is een Huskie echt een wereld motor
Hein,
Ik hoef maar een of twee keer te trappen dan start ie wel, maar met die nieuwe kop kunje hem ook gewoon aandouwen enzo. Ik de versnelling aantrappen. E.e.a. leidt tot minder stress en vooral minder zweet.
groetjes Peewee.
PS als ik een Yamaha had gewild had ik er een gekocht.
Ik hoef maar een of twee keer te trappen dan start ie wel, maar met die nieuwe kop kunje hem ook gewoon aandouwen enzo. Ik de versnelling aantrappen. E.e.a. leidt tot minder stress en vooral minder zweet.
groetjes Peewee.
PS als ik een Yamaha had gewild had ik er een gekocht.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
peewee schreef:Hein,
PS als ik een Yamaha had gewild had ik er een gekocht.
hahah lol
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
LOL, idd rudi, bewuste keuze die WR360
Nu is het alleen ff afwachten op de nieuwe Husky 450, met het magische knopje. Kijke hoe die het doet in de zesdaagse.
Trouwens nog succes met de schouder, hoe lang moet je nog?
Nu is het alleen ff afwachten op de nieuwe Husky 450, met het magische knopje. Kijke hoe die het doet in de zesdaagse.
Trouwens nog succes met de schouder, hoe lang moet je nog?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
net terug van ziekenhuis alles is opzich goed. Mag komende 6 weken zowizo de schoudern niet echt zwaar belasten (geen contact sport en andere sporten waar je arm voor gebuik (b.v. vollyball ofzo ) mag wel fietsen maar weer word steeds slechter dus zal wel niet veel meer op race fiets zitten (net nieuwe gekregen voor mijn verjaardag )peewee schreef:LOL, idd rudi, bewuste keuze die WR360
Nu is het alleen ff afwachten op de nieuwe Husky 450, met het magische knopje. Kijke hoe die het doet in de zesdaagse.
Trouwens nog succes met de schouder, hoe lang moet je nog?
En ja crossen: zoals ik in algemeen forum al verteld heb (in topic van hein) heb ik weinig kracht meer in arm ,ben eigelijk blij dat ik hem weer fatsoenlijk kab bewegen (lukte 1e 3-4 weken helemaal niet) . Krachttraining enz mag ik nu natuurlijk nog niet doen (laat je ook wel uit je hoofd doen namelijk pijn) dus ik hoop over ongeveer halfjaartje weer te kunnen rijden. Mijn vader vind het belangrijk dat ik eerst weer fatsoenlijk op krachtkom voordat ik weer ga rijden (anders breek je meteen weer wat) dus sta voorlopig langs de kantlijn me te vermaken met motocross madness 2 .
Trouwens andere vraag: is trail rijden beetje leuk voor geflipte+geblesserde crossers?
(kan ik eerder :D)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja trial rijden is echt heel leuk, zeer leerzaam voor je motorbeheersing en dat is altijd welkom als je later een andere tak van motorsport gaat beoefenen.
Het is bovendien de goedkoopste tak van motorsport, is zelfs voor de kleinste beurs betaalbaar.
Eem absolute aanrader.
Het is bovendien de goedkoopste tak van motorsport, is zelfs voor de kleinste beurs betaalbaar.
Eem absolute aanrader.
Laat anders die WR 360 eens afstellen door Kees, de monteur van Ben van Erp, want ook een WR 360 hoort, zoals elke Husky dat doet, met een trap te lopen! Mijn TE 400 loopt zelfs met mijn kippekrachtpootjes letterlijk met een half trapje! Zelfs nadat ik het zand weer eens van dichtbij ben gaan bekijken.....
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
neem aan dat hein zijn motor wel oke afgesteld heeft,maar die grote 2-takten starten niet ech tlichtHuskyGirl schreef:Laat anders die WR 360 eens afstellen door Kees, de monteur van Ben van Erp, want ook een WR 360 hoort, zoals elke Husky dat doet, met een trap te lopen! Mijn TE 400 loopt zelfs met mijn kippekrachtpootjes letterlijk met een half trapje! Zelfs nadat ik het zand weer eens van dichtbij ben gaan bekijken.....
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Hoy Huskiegirl.
Ben kort geleden samen met Kees aan bezig geweest met de WR 360.
Toen deed ie het uiteraard goed (als je bij de tandarts zit is de kiespijn altijd over).
Koude start is geen probleem, warm is minder fortuinlijk.
Ben momenteel zelf met de carburateur bezig en lijkt aardig in de richting te komen.
Hiervoor reed ik een TE 610 (bj 2000) en ik vind dat een WR 360 en een TE 610 elkaar qua compressie niet veel ontlopen.
Zo,n nieuw dikke tweetakt met verse zuiger stampt echt niet zo makkelijk.
Zondag in Westerbork weer lekker rijden en kij ken hoe het dan gaat.
Ben verder wel tevreden over de WR, is echt een brok kracht en stuurt werkelijk fantastisch, een echte Huskie eigenschap.
Ennuh de service en bereidwilligheid tot helpen bij Ben van Erp (en Kees) is enorm.
En ja inderdaad eens een Huskie altijd een Huskie.
Ben kort geleden samen met Kees aan bezig geweest met de WR 360.
Toen deed ie het uiteraard goed (als je bij de tandarts zit is de kiespijn altijd over).
Koude start is geen probleem, warm is minder fortuinlijk.
Ben momenteel zelf met de carburateur bezig en lijkt aardig in de richting te komen.
Hiervoor reed ik een TE 610 (bj 2000) en ik vind dat een WR 360 en een TE 610 elkaar qua compressie niet veel ontlopen.
Zo,n nieuw dikke tweetakt met verse zuiger stampt echt niet zo makkelijk.
Zondag in Westerbork weer lekker rijden en kij ken hoe het dan gaat.
Ben verder wel tevreden over de WR, is echt een brok kracht en stuurt werkelijk fantastisch, een echte Huskie eigenschap.
Ennuh de service en bereidwilligheid tot helpen bij Ben van Erp (en Kees) is enorm.
En ja inderdaad eens een Huskie altijd een Huskie.
Hmmm, vreemd...zelfs een warme start zou geen probleem moeten zijn maargoed, ik ben en blijf een (blonde) vrouw en ga dus ook niet zeggen dat ik er verstand van heb.
Succes morgen in Westerbork, K' zou hem zelf ook rijden maar ben jammer genoeg door m'n rug gegaan en moet deze rit dus even aan mij voorbij laten gaan.
Succes morgen in Westerbork, K' zou hem zelf ook rijden maar ben jammer genoeg door m'n rug gegaan en moet deze rit dus even aan mij voorbij laten gaan.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Toch niet door je rug gegaan met het starten mag ik hopen?
In ieder geval veel sterkte en een voorspoedig herstel.
Ik vond het leuk dat je je reactie en gedachte kenbaar heb gemaakt.
Blond heeft daar niets mee te maken.
Maar nu log ik gauw uit want om 6:30 opstaan om naar Westerbork te gaan, anders rijd ik als een natte krant.
Once a Huskygirl always a Huskygirl
In ieder geval veel sterkte en een voorspoedig herstel.
Ik vond het leuk dat je je reactie en gedachte kenbaar heb gemaakt.
Blond heeft daar niets mee te maken.
Maar nu log ik gauw uit want om 6:30 opstaan om naar Westerbork te gaan, anders rijd ik als een natte krant.
Once a Huskygirl always a Huskygirl