Spatbordgat opvullen DR750

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Frans van Roosmalen

Na al die blub op mijn accu en draden ff oplossing verzonnen voor dat gat in het spatbord.

Koop (of neem van je werk mee :D ) een stuk rubber (kan volgens mij ook van Vrachtwagenbinnenband) en drie RVS boutjes (ik had m4).
Neem een boor (4 of 4.5mm)en stanleymes mee naar de schuur en aan de slag.

Snij het rubber iets breder dan het spatbordje dat van onderaf omhoogstaat. Boor in de opstaande hoekjes van dit spatbord twee gaatjes. Boor of stans nu ook twee gaatjes in het rubber op dezelfde plek en zet het vast met twee boutjes met sluitringen en een moertje. Moertje aan de bovenkant zodat het draadeinde niet richting band gaat. Boor nu in het midden recht omhoog door het rubber en het spatbord een gat. deze zorgt ervoor dat het rubber niet recht naar beneden staat maar een beetje in de draairichting van je wiel staat.

Nu alleen nog snijden. Snij de rubber flap in zodat hij makkelijk naar achteren buigt.zie foto3 hou hierbij wel rekening met het feit dat ie wel alles moet afdekken!

Verder met het netjes op maat snijden van de flap zodat ie net binnen het plastik van de zijkanten valt. Je schuift de flap over het gereedschaps doosje naar achteren en dan zit ie.

Je kan hem dan eventueel nog vastzetten maar is bij die van mij niet nodig hij zit goed klem.

Nog wat fototjes voor de duidelijkheid.

Succes!

Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Shifty-PK
Contacteer:

Netjes, ik heb ook zo'n flap gemaakt van een 18inch binnenband. Maar die is eigenlijk iets te dun en ook te smal. Waar haal je dat rubber wat jij hebt gebruikt en hoe dik is het?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Frans van Roosmalen

Hey Shifty,

Dat rubber hadden liggen op de zaak en zal 's navragen waar 't vandaan komt het is ± 4 mm dik. had eerst nog 't idee dant het te dik was maar is precies goed. Hab al in die stortregen van zaterdagnacht gereden en alles was nog helemaal droog. :D Vandaag met Zappa gereden en toch wat blub gevonden 8) morgen nog luchtfilter d'r in en dan eens kijken of het nog blub vrij is bij mijn accu. (denk het wel)
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Contacteer:

ff n vraagje tussendoor hoeveel moderne vrachtwagens met binnenbanden ken jij? :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
cb20051973

trekkers gebruiken vooral oudere nog wel eens een binnenband
probeer het eens bij een trekker (mechanisatie) dealer - onderhoud werkplaats
Plaats reactie