De Grote "BIG" Beurt DR750S

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Edwin
Contacteer:

Hee Frans, toppie man en goed gedaan. Mooi dat die het weer goed doet. Zie je hopelijk weer snel op een van de ritten.

Ciao Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Bedankt voor het uitzicht Frans...

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Tsja... da lijkt meer op een bouwvakker dan een monteur :oops:

Ben thuisgekomen maar vraag niet hoe. Getankt in Odijk en toen..... ree die nog steeds klote :?

Denk zelf aan luchtflow of benzine die niet voldoende zijn. Hij loopt stationair en dan moet ik eigenlijk wachten tot ik hoog in de toeren kan komen en daar blijven. Alsof hij de benzine/lucht er echt in moet trekken omdat er iets is wat die benzine of lucht tegenhoud. Misschien zit er een groot stuk vuil in de tank of het luchtfilter waardoor die toevoer geblokkeerd word. Volgens mijn toch de benzine ivm de luchtbellen in het filter :evil: Ga zo maar eens kijken vindt het zo raar dat als ik de benzineslang lostrek van de kraan de benzine er wel uitgutst. Of misschien toch de slangen iets vloeiender proberen te leggen.

Wordt weer een interresant dagje :wink:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki

Wel raar,

Loopt niet goed en we gooien er andere carb's is en waar je dacht dat je pk's had na je revisie begon ie pas redelijk te lopen met je andere cab's...

Ben gemeen geweest, Frans eens laten rijden op Shiny...
Z'n BIG liep niet lekker maar hij zei dat ie wel eindelijk echt lekker trok..

Heb toen ff proef gereden op z'n 750..
Heb daarna Frans maar laten rijden op Shiny..
Daar kwam Frans licht verwilderd en bedeusd van af.. zat daarna een beetje zip naar z'n 750 te kijken..

Nu heeft die van hem een historie van benzine lekage's en andere vage dingen aan de carb's, hij had al andere liggen, hebben die ingebouwd..

Starten lopen, proefrit gemaakt en hij liep mooi, trok redelijk en had eindelijk wat motor rem..

Frans blij :wink:
Nog een biertje en wat verhalen en naar huis ging Frans, had zin in de rit naar huis op z'n nieuwe pk monster.. niet willen starten, blok nog warm maar pas met de choke uit wou ie starten, choke in en wat gas afslaan..

Nou heeft Frans iets raars, als de 750 loopt en je kijkt naar z'n benz filter zie je dat ie lucht bellen trekt als je gas geeft, toch als je de slang van de tank trek gutst het er uit.. filter is de goed kant op gemonteerd..

Zo te horen krijgt ie moeilijk benz..
CrazyWezel
Contacteer:

rotzooi in de sproeiertjes ofzo?

ik heb mn choke ding afgebroken :?
ff de hoofdsponsor n mailtje sturen, want als ik rij en ik stuur naar rechts slaat mn motor af want dan trekt ie m op de choke.. niet handig..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

Bezine krijgt ie wel dat komt nu via de klepdekselontluchtingsslang gewoon naar buiten :? Luchtfilter gedomenteerd en ook dan doet ie het niet. Zou het misschien zo kunnen zijn dat ie wel en geen vonkie krijgt?

Is dit gewoon kwestie van bougie eruit, op het blok houden (als ie weer in het kanbeltje zit) starten en kijken of ie vonkt?

ga zo maar weer verder prutsen wordt er een beetje simpel van :cry: hij liep echt als nooit tevoren met die andere carbs.
Frans van Roosmalen

Vonkies heeft ie ook :roll: Rara wat kan het nu nog zijn :?: ik ben een beetje :silly: aanhet worden suggesties zijn welkom!!

Nog even wat foto's van de binnenzijde van mijn luchtfilterhuis :oops:
CrazyWezel
Contacteer:

Frans van Roosmalen schreef:Bezine krijgt ie wel dat komt nu via de klepdekselontluchtingsslang gewoon naar buiten :? Luchtfilter gedomenteerd en ook dan doet ie het niet. Zou het misschien zo kunnen zijn dat ie wel en geen vonkie krijgt?

Is dit gewoon kwestie van bougie eruit, op het blok houden (als ie weer in het kanbeltje zit) starten en kijken of ie vonkt?

ga zo maar weer verder prutsen wordt er een beetje simpel van :cry: hij liep echt als nooit tevoren met die andere carbs.
via t klepdeksel ontluchtings slangetje -> daar hoord alleen olie te komen.. geen benzine :? of zit ik nu verkeerd te denken?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

@CW je denkt goed, was ff vergeten dat ook het luchtfilterhuis hierop is aangesloten :oops: gooide daar dus alles eruit.

Bezig geweest met van alles en nog wat dus :evil: wil ik de carbs er weer afhalen en wat ziet mijn oog. :shock: een geknikt slangetje op de carbs :? ff Zappa gebeld en die kon mij vertellen dat dat het slangetje is wat ervoor zorgt dat de lucht in de carbs weg kan zodat er benzine in kan. :idea:
Slangetje recht en starten dus en ....lopen :D Slang meteen anders gelegd want hij was met het plaatsen van mijn zadel na het test ritje gisteravond verschoven en zo kwam die knik er dus in.

Alles weer voor elkaar dus 8) en vanavond lekker rijden :D
zappa.suzuki

Hoop dat ie loopt als een dolle, doen we morgen een sprintje :wink:
Frans van Roosmalen

Net gereden en loopt goed :D mocht Ro mijn filter dinsdag hebben dan knal ik die er nog in en dan kan ik meteen mijn gaskabel iets losser zetten. Hij blijft nu net boven stationar hangen ± 1700 toeren en remt net niet echt lekker op de motert, maar da's as het goed is zo gefixed 8)

@Zappa , Sprintje in 't zand :shock: weet niet of dat eerlijk is jij hebt immers een 800 :wink: Op de weg wil ik de nieuwe nopjes sparen, dus dat sprintje doen we wel als we terug uit Frankrijk komen :lol: of je moet morgenochtend nog ff de buurt wakker willen maken :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

@frans, nice dattie lekker loopt man :D
die 1700toeren, kan je dat niet afregelen met je stationairschroef? of zit je gas gewoon echt gespannen? :o
en zappa houd er van om mensen wakker te maken met zn herrie knetter pot :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

kabel te strak ben ik bang.. mijn fout :oops:
Frans geimproviseerde gaskabel was niet te redden, gelukig had ik nog een enkele kabel liggen voor een 750/pre '93 800 en in de haast om Frans aan de gang te krijgen een klassieke fout gemaakt....

Stelschroef op de hendel geheel ingedraait ipv een stukje uit gedraaid gelaten :?

Ik [en Frans een beetje] hebben de buurt gisternacht al genoeg wakker gehouden :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

tja shit happens he, maar heb je dan nog genoeg kabel om m langer te zetten? want die knip je dan toch bij die nippel af?
of wordt t n nieuw kabeltje?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Noodkabels zijn voor nood........
Dus heb bij Frans een mooie veel dikkere orginele kabel gestoken :wink:

Dus ruimte zat.. maar ja, Frans heeft de stelbout bij de carb's gedaan.. is het mischien daar ook fout gegaan? :P :wink:
Frans van Roosmalen

Morgen hoop ik mijn luchtfilter op te halen en gaat de boel er weer af :roll: (pas de 6e keer deze week) dan stel ik hem meteen ff bij.

Na fantasisch te hebben gereden met Zappa(thanx) onderweg naar de Cross van een collega in Kootwijkerbroek toch twee keer stil gestaan :shock: na een sigaretje liep ie weer. Oorzaak? :idea: montage van nieuw bezine filter wat iets groter is en daar door knik in benzine leiding dus ook daar haal ik morgen wat van. Of de ontluchtings slang is weer beetje geknikt :roll: Volgens mijn weet ik nu waarvoor die haak aan een van mijn vlotterbakken is :lol: dacht al die zal er niet voor niets zitten. Maar goed dat ik woensdag pas richting Frankrijk ga :D
zappa.suzuki

Kan evt ook de ontluchting van de tanks zijn, dat die vacium trekken...
Frans van Roosmalen

Gewoon doorspuiten met fietspomp zeker :?:
zappa.suzuki

Geen idee :lol: maar als je weer eens stilstaat ff de doppen los en kijken of ie even later start..
Frans van Roosmalen

Zo vandaag nieuwe luchtfilter en voortandwiel geplaatst 8) bezine slang nog even vervangen en hopelijk blijft ie nu voorlopig rijden :D
We zullen het zien in la France 8)

Mazzel,

Frans
Frans van Roosmalen

Zo vandaag maar eens de wegbandjes eronder ff wat bezoekjes over de weg afleggen :D . Kwam er wel achter dat er twee spaken zijn afgebroken op ongeveer dezelfde hoogte. 's kijken hoe dat rijdt :shock: heeft iemand er nog twee liggen toevallig :?:

Remblokjes voor vervangen en dat was geloof ik net op tijd :roll: (zie foto)

Ook een nieuwe km tellerkabel geplaatst en nu kunnen we weer zien hoe hard het gaat 8)

Begint erop te lijken dat hij bijna klaar is :shock: gelukkig kan ik bijna mijn nieuwe balansasketting stellen hij zit er alweer bijna 1000 km op. :D en ik moet nog een magneetje scoren voor mijn IMO en nieuwe noppen voor(Ro moest een hele partij bestellen dus adviseerde me eerst ff verder te kijken).

Al met al dus toch nog niet klaar :D
zappa.suzuki

Lekker bezig bezig dus :wink:

2 spaken in het a-wiel zeker? staat de rest wel strak?

Magneetje kan ik je aan helpen.. denk ik..

Kenda v-bandje hier bij Adje/Rolando of Power motors Maarssen..
http://www.powermotors.nl/
Shifty-PK
Contacteer:

Ik zie dat je mijn remblokken hebt ontvangen, sorry voor de later levering...gelukkig heb je nog kunnen rijden :oops:

Als je gedult hebt kan ik je een magneetje sturen, ongeveer 1mm dik en een diameter van 4mm. Kan je met een beetje epoxy op je schijfrem lijmen, heb ik ook gedaan, tot nu toe zit dat stevig. T'is een behoorlijk sterk magneetje wat ruim voldoet voor mijn sigma.

Kan hem op de bus doen als ik weer bij mijn garage ben met de stuff.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Lekker bezig bezig dus :wink:

2 spaken in het a-wiel zeker? staat de rest wel strak?

Eh.. die zitten allemaal vast en neem aan strak want ik kan ze niet bewegen. :roll:
zappa.suzuki schreef:Magneetje kan ik je aan helpen.. denk ik..
Heb hier http://www.touratech.com/shops/011/prod ... aaef4d1966 , wat gevonden kan jij aan zoiets komen met draadeind bedoel ik dan zou mooi zijn :D
zappa.suzuki schreef:Kenda v-bandje hier bij Adje/Rolando of Power motors Maarssen..
http://www.powermotors.nl/
Adje heeft hem voor 37,50 lijkt mij een mooi prijsje 8)
Shifty-PK schreef:Ik zie dat je mijn remblokken hebt ontvangen, sorry voor de later levering...gelukkig heb je nog kunnen rijden
Zijn inderdaad goed aangekomen Thanx :wink: wat betreft dat magneetje ben ik dus eigenlijk op zoek naar eentje met schroefdraad zodat ik hem weer in het bestaande gat kan schroeven/lijmen/locktited zodat ie echt niet meer loskomt :?

Thanx mannen voor het meedenken mochten jullie dus zoiets als op bovenstaande link kunnen regelen.....Graag!!
zappa.suzuki

Zo lang niet, max 5mm het m4 draad..
of een platte die je kan lijmen..
Plaats reactie