Hee allen,
Vanmorgen bij het pakken van de Big een klein plasje benzine onder de motor. Nu ben ik bij thuiskomst erachter gekomen dat er een heel klein scheurtje zit in mijn tank. Dit scheurtje zit waar je de 2 bouten hebt zitten van de beugel waar je je zadel onderklikt. Precies waar de tank omhoog gaat zit die dus. Omdat het nogal ging druppelen heb ik er maar even wat montagekit overheen gesmeerd, en zit nu tijdelijk dicht. Even iemand een suggestie hoe ik dat het beste kan maken. Lassen of metaalplamuur of solderen...? Iemand ervaring hiermee of iemand die mij er mee kan helpen?
Gr. Edwin
Scheurtje tank
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Sander = 800S had ook een scheur in zijn tank. Hij zal je vast meer kunnen vertellen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Die heeft het nog niet voor elkaar denk ik, had een dichte tank van me voor een mats prijs.. verkoopt ie hem weer door..
Kijk/vraag ff op ARM.. zie het daar wel vaker voorbij komen
Kijk/vraag ff op ARM.. zie het daar wel vaker voorbij komen

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Heb ook eens scheurtje in tank gehad, net bepakt voor vakantie
Maar toenmalige vriendin gooide charmes in de strijd en wist de monteur ervan te overtuigen dat ie hem direct moest lassen. Normaal wilden ze dat ie 2 dagen uitgedampt was i.v.m. explosie gevaar.
Dus leeg laten lopen die handel, laten luchten en dan kunnen ze hem gewoon lassen
Succes

Dus leeg laten lopen die handel, laten luchten en dan kunnen ze hem gewoon lassen

Succes
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Heb het al 2 keer gehad 1e keer op de plaats die jij nu ook hebt en 2 maanden geleden linksvoor op een lasnaad.
Heb het beide keren gedicht met bison 2k metaallijm, dat zit al bijna een jaar en de ander 2 maanden. Nooit meer gelekt.
Wel eerst het metaal kaal maken en goed ontvetten en dan erop smeren en een dag laten uitharden.
Natuurlijk wel zorgen dat de tank leeg genoeg is zodat de benzine er niet uitloopt.
Heb het beide keren gedicht met bison 2k metaallijm, dat zit al bijna een jaar en de ander 2 maanden. Nooit meer gelekt.
Wel eerst het metaal kaal maken en goed ontvetten en dan erop smeren en een dag laten uitharden.
Natuurlijk wel zorgen dat de tank leeg genoeg is zodat de benzine er niet uitloopt.
de SR43 tank heeft onder aan de tank een tussensteuntje gekregen in +/- '94
toendertijd kon iedere SR43 bezitter voor garantie een aangepaste tank krijgen
mijn '93er heeft dus die tank met steun en geen scheuren
helaas blijkt niet iedereen dat gedaan te hebben, en vaak zie ik de goede tanks toch zonder dat tussensteuntje rijden
resultaat is hetzelfde, scheuren in de tank
toendertijd kon iedere SR43 bezitter voor garantie een aangepaste tank krijgen
mijn '93er heeft dus die tank met steun en geen scheuren

helaas blijkt niet iedereen dat gedaan te hebben, en vaak zie ik de goede tanks toch zonder dat tussensteuntje rijden
resultaat is hetzelfde, scheuren in de tank

have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
- Edwin
- Contacteer:
Oke, bedankt voor de reacties. Als ik zo lees op verschillende forums dan werkt die 2 componenten metaallijm van Bison goed. Ik ga het wel daarmee proberen als de tank leeg genoeg is, en dan hopen dat het genoeg is. Het is zo te zien maar een heel klein haarscheurtje, moet lukken. Ik zal de volgende keer eens kijken wat Big88 precies bedoeld met dat tussenstuk...probleem is dus bekend.
Edwin
Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
-
En mocht je dat tussensteuntje dus niet hebben.. weet je me te vinden..
-
Volgens mij is dat een soort extra as die tussen de tankwangen onderlangs loopt. CW en Zappa hebben hem zorgt ervoor dat ie zeg maar niet door gaat hangen.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
Dacht dat BIG88 een dempingsrubber met stalen bussen bedoelde die onder op de tank komt waar de bouten daarheen gaan..
Maar kan idd kan ook de dwarsbalk zijn die onder op de tank door loopt en aan een lip met oog onderaan de tank vast zit.. die moet je los halen voordat je de tank er af kan halen..
Maar kan idd kan ook de dwarsbalk zijn die onder op de tank door loopt en aan een lip met oog onderaan de tank vast zit.. die moet je los halen voordat je de tank er af kan halen..
yep, dat is 'mzappa.suzuki schreef: Maar kan idd kan ook de dwarsbalk zijn die onder op de tank door loopt en aan een lip met oog onderaan de tank vast zit.. die moet je los halen voordat je de tank er af kan halen..

have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
Wel de lippen met oog onder aan de tank?
Dan kan je zelf die tussenstang fabrieken
Dan kan je zelf die tussenstang fabrieken

-
- Contacteer:
@win, als je die lipjes wel al op je tank hebt, waar die stang tussen gemonteerd moet worden, dan kan ik wel zo'n stangetje voor je lassen, heb ik voor zappa ook pas gemaakt..
u roept maar.
u roept maar.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- Edwin
- Contacteer:
@CW...ik zal van het weekend de tank eraf moeten halen om hem goed te kunnen lijmen. Zal dan eens kijken wat jullie bedoelen. Heb ik je hulp nodig, dan graag natuulijk...
Thx

Thx
@win, als je besluit om de tank te laten lassen of hardsolderen met koper
kan ik dat wel voor je doen.
Moet je alleen wel met je tank naar Culemborg komen.
Ik hoor't wel, succes.
kan ik dat wel voor je doen.
Moet je alleen wel met je tank naar Culemborg komen.
Ik hoor't wel, succes.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper

Big Bigger Tiger en weer Big 

-
- Contacteer:
@win, kheb vanmiddag nog zo'n extra stangetje gelast, dus mocht je m nodig hebben dan laat maar ff horen, het verdiend niet de schoonheidsprijs maar het werkt wel (crediet crisis he
)

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- Edwin
- Contacteer:
@CW
Top man...schoonheidsprijs heeft de motor al lang niet meer gehad
Maar als zo'n stang kan voorkomen dat er geen scheurtjes meer ontstaan dan graaaagggg. Ga je toevallig nog die paasrit doen bij onze buren?
Top man...schoonheidsprijs heeft de motor al lang niet meer gehad

Maar als zo'n stang kan voorkomen dat er geen scheurtjes meer ontstaan dan graaaagggg. Ga je toevallig nog die paasrit doen bij onze buren?
-
- Contacteer:
nee de centjes zijn op, en dat is dan voorzichtig uitgedrukt 
moet nog een nieuwe kettingset, bandjes en remblokken, dus ik ga weer braaf n maandje sparen denk..

moet nog een nieuwe kettingset, bandjes en remblokken, dus ik ga weer braaf n maandje sparen denk..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Ben op zoek naar een goede benzinetank voor mijn DR800.
Mijne is nu op 2 plaatsen gerepareerd en nu zit er weer een scheurtje in van een paar centimeter. Zal het wel weer gaan plakken, maar hij is echt op.
Nieuwe kostte bijna 1000 euro
dus dat is geen optie
Mijne is nu op 2 plaatsen gerepareerd en nu zit er weer een scheurtje in van een paar centimeter. Zal het wel weer gaan plakken, maar hij is echt op.
Nieuwe kostte bijna 1000 euro