iedereen rondgekomen in de klassieker der roadboekritten

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie

Hoi noppers,
afgelopen zondag was het dan weer zover:de ketelaars roadboek rit.
Dieverse ritten had hij voor ons uitgezet, en bij binnenkomst werd je, als een lekkere worst, een roadboek voor gehouden.
De een kreeg rit 1, de andere rit 2 en op die mannier werd het nooit te druk op de "zand"weg.
Ik kreeg de speciale versie, maar dat belette mij niet om rond te komen.
Ik heb deze rit weleens met regen gereden en ik moet zeggen dat dit echt veel lekkerder rijdt. Geen jas aan, alleen twee sweaters en daarover de protector en rijden maar. Onderweg gepicknicked en af en toe getankt.
Ik ben benieuwd hoe laat de rijder binnen kwam die besloot om twee ritten achter elkaar te rijden. Ja ja, die sportmensen heb je er ook tussen lopen. En die sportmensen die de rit alleen op het achterwiel proberen te rijden.
Het was een mooie dag, maar van de winter beginnen de verschrikkingen pas. Dan worden de mannen van de jongens gescheiden. :twisted: Dan maar een jongen :D , maar ik hou niet van regen. Dus mij zien jullie van de zomer weer terug, of zal ik van de winter toch een keer proberen.
Iedereen veilig en zonder problemen rond gekomen??
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB

Ha die Huskie,

met zijn 5 (waaronder Ad F.) hebben wij ook de lange rit gereden (256 km volgens mijn teller)

Ik ben er wel eens "goed" afgegaan in Lommel (daar op het lange, rechte stuk met van die serieuze knippen erin) Nog net tussen de bomen kunnen doorsturen :shock: en zodoende alleen een blauwe arm, een bloedneus en een sneetje in mijn neus opgelopen.

Was trouwens mijn eigen fout : ik was duidelijk de minste rijder van het vijftal, en reed daar boven mijn "capaciteiten".

Voor de rest nog een spaak gebroken in mijn voorwiel.

En Ad F. heeft heel in het begin van de tocht (na de brug waar je over de trappen kan rijden), zijn stuur gebroken bij een val.
Hij heeft gelukkig een reserve-exemplaar kunnen monteren.

Mooie tocht, wel veel wandelaars/fietsers/paarden onderweg o.w.v. het mooie weer.

Jo
huskie

O o o Jo toch. Die jongens rijden die knippen drie keer in de week, dus we redden het nooit tegen die "thuis"rijders.
Maar gelukkig is alleen je ego beschadigt :twisted: en je motor nog heel. :D
Ja het was te mooi om waar te zijn, het weer. Daardoor mochten de paarden ook weer van stal, helaas.
Maar die kinderen vinden onze motoren toch wel erg ... gaaf... dus ik voelde me meteen een stukkie jonger worden. :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Ad Ketelaars

Ja, het was inderdaad druk in het bos, maar dan kunnen deze natuurmensen eens kennismaken met andere facetten die de natuur te bieden heeft, nl de offroadrijders....Het was trouwens ook nog eens de dag van het landschap. Ik vind dat dit soort evenementen perfect aansluiten op de andere activiteiten die zo'n dag te bieden heeft.
Nog even de politie gesproken (die op de WR426) en deze wist te vertellen dat er nagenoeg geen klachten binnengekomen waren. Dus iedereen heeft zich weer pefect aan de 10 offroadgeboden gehouden.
De laatsten hebben het niet gehaald voordat de duisternis inviel en wat degene betreft (Wim "bikkel" ten Bosch) die het afstandsrecord scherper wilde stellen, is het uitstekend gelukt. Om 8.15 uur op de motor gestapt en om 18.15 uur terug, met 477 kilometers in de wielen van zijn WR400.
Uiteraard wel op de motor moeten eten en het catheter in de jaszak. Bravo. Ik heb even gemist hoever de "Dakar" mannen gekomen zijn, maar volgens mij geen 477 km. Het oude record van Alexander Huibrechtse (450 km) gaat in de afvalbak. Voor alle andere uitslagen en informatie surf naar http://go.to/offroad_trips :lol:
ad f.

de rit was zeer geslaagd buiten mijn onschuldige schuiver bij het indraaien van de verharde weg naar een zandpad , wat grind op de weg en hupsakee daar schoof mijn voorwiel onderuit.
resultaat : mijn renthal stuur aan koppelingskant afgebroken.
even een pitsstop gemaakt en een nieuw stuur gemonteerd.
ik rijdt wel 2 maal per week dat zelfde pad in en dit was de eerste keer dat me dat overkwam.
hierdoor heb ik wel mijn favoriete stuk bij lommel gemist ( die met de diepe knippen waar jo bomen en bodemonderzoek gedaan heeft )
ik heb me na 100km weer bij de groep jo vdb aangesloten.

groeten,
AD F.
Klaas
Contacteer:

ook ik heb mee gereden afgelopen zondag, om mijn nieuwe ktm in te rijden dacht ik!!, heb heel de dag vol gas moeten rijden om het bijt te houden was n.l. met cross vrienden en 1 daarvan is zo DAKARman had geen tijd om roadbook te bekijken maar er staan 300km op de brommer!
stteve

jongens jongens, 300km, 250 km, wat een gejakker, zijn jullie nou helemaal gek?? het brabantse land is toch zo mooi, bloemetjes. koetjes, weilanden, paarden en ruiters, bosrestaurants, wandelaars, fietsen, kindertjes op fietsen met vlaggetjes , gezellig een dagje uit met de TTR en wat vrienden....Daar moet je van genieten! Maar goed misschien praat ik over een jaartje wel anders.....als ik m uitrijd. bijvoorbeeld
huskie

steve, jij bent een echte offroader :D :D :D
Die zijn langzaam en vriendelijk :twisted:
Net zoals ik :oops:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
steve

juist m, met 100+ op de teller heb je natuurlijk geen oog voor die ene unieke groengebekte boomklever....daar moet je van genieten...misschien dat ad volgende keer speciaal daarvoor een route langs artis kan schrijven
Jo VdB

steve schreef:die ene unieke groengebekte boomklever
Tja,

bijna was ik het wel geweest .... Het was dan wel geen groengebekte geweest ... :lol:

Jo VdB
ad

ja , jo

bij jou was het een roodneusje dat is weer iets anders dan een roodborstje :P
huskie

Mogen we eigenlijk wel zo hard over een zandpad????
100+ !!!!
Is het niet max 50?? in het zand.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
STTEVE
Contacteer:

50 is als je alleen bent....wij waren met z'n 4-en
Ad Ketelaars

Gewoon 80 km/u buiten de bebouwde kom, als ik het goed geleerd heb tenminste. Ik zal maar geen groengele boomklevers of dergelijke gaan vermelden in mijn roadbooks. Als je met een roadbook aankomt heb je toch al snel de naam dat je een puzzelrit uitgezet hebt (bij de leek althans). Ik heb weleens de neiging om iets te vermelden maar dan heeft de "puzzelrit" weer wat weg van een sight-seeing tour..............
Het is in ieder geval zo, dat degene die geinteresseerd is in de dingen om zich heen, deze toch wel ziet, nietwaar Steve?!, of geen tijd heeft om om zich heen te kijken, nietwaar Jo?!
Plaats reactie