Ik ben juist eens gaan rijden.
90 km op 2u.
Ik heb bijna blaren opmijn handen van in mijn stuur te knijpen, is dat normaal (WR450)
Ik moet er wel bijzeggen dat het lang geleden is dat ik nog eens gereden heb.
Welk stuur (hoogte) is eigenlijk aan te raden voor iemand van 1.92m (dus met lange armen en benen).
Ik vind nog steeds dat ik toch niet goed op die motor recht sta (iets voorover gebogen).
Dus: Ik denk dat ik beter ga rijden met hoger stuur.
PS: Stuurverhogers staan er reeds op
Hoog stuur
Moderator: ghulst
Ik ben abnormaal hépetertje schreef:toch wat minder knijpen denk ik zo en de motor meer laten werken voor je
Als je ook nog een hoger stuur gaat monteren ben ik er wel bang voor dat je in de problemen komt met je gaskabels en dergelijke.
Met baanmoto zit iedereen bezig om met zijn knien tegen de grond te geraken; ik moest mijn knieën intrekken op circuit.
Je kunt stuurverhogers ook in een versie krijgen, dat je stuur verder naar voren staat en Bud heeft wel kroonplaten waarbij de clamps ook verder naar voren kunnen.
Maar niet knijpen is nog beter..
Maar niet knijpen is nog beter..
Ik weet niet wat ik moet hebben in mijn geval; naar voor of naar achterMario2t schreef:Je kunt stuurverhogers ook in een versie krijgen, dat je stuur verder naar voren staat en Bud heeft wel kroonplaten waarbij de clamps ook verder naar voren kunnen.
Maar niet knijpen is nog beter..
Ik dacht naar achter in mijn geval (minder naar voor hangen op moto!!!!!!)
Dat knijpen is de gekrampt rijden. Naar mate je meer ervaring krijgt en/of gewend raakt aan de motor ga je 'ontspanneder' rijden en wordt het knijpen incl blaren een stuk minder.
Stuur kun je vrij fors verhogen zonder dat je last krijgt van de kabels.
Ikzelf heb 2 verhogers onder mijn stuur en dat gaat prima.
Het gaat om de stuurverhogers
Nadeel: Stuur is gevoelig om scheef te gaan staan met vallen.
Maar dat moet je ook niet doen, vallen
Stuur kun je vrij fors verhogen zonder dat je last krijgt van de kabels.
Ikzelf heb 2 verhogers onder mijn stuur en dat gaat prima.
Het gaat om de stuurverhogers
Nadeel: Stuur is gevoelig om scheef te gaan staan met vallen.
Maar dat moet je ook niet doen, vallen
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb gister het Dakar stuur van Renthal gemonteerd, valt zo'n 5 cm hoger uit dan het normale crosstuur en is ook iets breder.
Ben 1.85m en bij het staan lagen de vingertoppen onder het stuur en moest ik naar voren leunen/buigen om de handpalmen op het stuur te krijgen..
Nu heb ik hem gewoon mooi vast en steun ik er zelfs wat op
Ben 1.85m en bij het staan lagen de vingertoppen onder het stuur en moest ik naar voren leunen/buigen om de handpalmen op het stuur te krijgen..
Nu heb ik hem gewoon mooi vast en steun ik er zelfs wat op
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Barry, er zijn van die setjes in de handel van 'massieve' aluminium busjes die je in de kroonplaat zet. Gaat de boel minder snel krom als met die rubber beklede centreerbusjes. Zijn setjes van 4 stuks, en niet duur. Gaan die draadeinden veel minder snel krom.barry! schreef:Dat knijpen is de gekrampt rijden. Naar mate je meer ervaring krijgt en/of gewend raakt aan de motor ga je 'ontspanneder' rijden en wordt het knijpen incl blaren een stuk minder.
Stuur kun je vrij fors verhogen zonder dat je last krijgt van de kabels.
Ikzelf heb 2 verhogers onder mijn stuur en dat gaat prima.
Nadeel: Stuur is gevoelig om scheef te gaan staan met vallen.
Maar dat moet je ook niet doen, vallen
Sterker nog het is me nog niet eens gelukt om de boel weer krom te vallen. Terwijl eerder bij de kleinste valpartij het stuur weer scheef stond in de platen.
KTM 250 EXC, 250 SX
Heel belangrijk voor een lekker gevoel: Stand van de hendels, stand en vorm van het stuur en afstand lichaam tot je stuur.V4-lover schreef:Ik weet niet wat ik moet hebben in mijn geval; naar voor of naar achterMario2t schreef:Je kunt stuurverhogers ook in een versie krijgen, dat je stuur verder naar voren staat en Bud heeft wel kroonplaten waarbij de clamps ook verder naar voren kunnen.
Maar niet knijpen is nog beter..
Ik dacht naar achter in mijn geval (minder naar voor hangen op moto!!!!!!)
Verkeerd geplaatste hendels kunnen je bloedtoevoer hinderen.
Een verkeerd gebogen stuur kan ook een enorme kramp opleveren.
( Ik kan bijvoorbeeld niet lekker met de Carmichael-bend rijden).
En last but not least...je houding.. Ik denk dat je namelijk het probleem zelf al aan geeft..
Je stuur is niet bedoelt om, langdurig, op te leunen / steunen, want dat geeft spierspanning en dus uiteindelijk kramp.
regelmatiger rijden V4 is nu wel al een heel tijdje leden heV4-lover schreef:Ik ben juist eens gaan rijden.
90 km op 2u.
Ik heb bijna blaren opmijn handen van in mijn stuur te knijpen, is dat normaal (WR450)
Ik moet er wel bijzeggen dat het lang geleden is dat ik nog eens gereden heb.
Welk stuur (hoogte) is eigenlijk aan te raden voor iemand van 1.92m (dus met lange armen en benen).
Ik vind nog steeds dat ik toch niet goed op die motor recht sta (iets voorover gebogen).
Dus: Ik denk dat ik beter ga rijden met hoger stuur.
PS: Stuurverhogers staan er reeds op
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Veel rijden is inderdaad de beste oplossing.
Dan ga je vanzelf minder hard in het stuur knijpen dus minder pijnlijke handen
Dan ga je vanzelf minder hard in het stuur knijpen dus minder pijnlijke handen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Mario2t schreef:Heel belangrijk voor een lekker gevoel: Stand van de hendels, stand en vorm van het stuur en afstand lichaam tot je stuur.V4-lover schreef:Ik weet niet wat ik moet hebben in mijn geval; naar voor of naar achterMario2t schreef:Je kunt stuurverhogers ook in een versie krijgen, dat je stuur verder naar voren staat en Bud heeft wel kroonplaten waarbij de clamps ook verder naar voren kunnen.
Maar niet knijpen is nog beter..
Ik dacht naar achter in mijn geval (minder naar voor hangen op moto!!!!!!)
Verkeerd geplaatste hendels kunnen je bloedtoevoer hinderen.
Een verkeerd gebogen stuur kan ook een enorme kramp opleveren.
( Ik kan bijvoorbeeld niet lekker met de Carmichael-bend rijden).
Hoe weet je welk stuur bij je past en hoe het moet staan, je kan toch geen 5 sturen kopen om is te proberen hé.
En last but not least...je houding.. Ik denk dat je namelijk het probleem zelf al aan geeft..
Je stuur is niet bedoelt om, langdurig, op te leunen / steunen, want dat geeft spierspanning en dus uiteindelijk kramp
Ik ben ook wat gehandicapt hé , als je met zo een rugske zit moet je soms al is wat aan het stuur hangen hoor
http://hbo-kennisbank.uvt.nl/cgi/hu/show.cgi?fid=6048
Zou beter gaan zwemmen ipv te crossen maar doe het zo graag hé, specialist vond da ook beter ma ja......
Ik probeer wat op te letten en niet te veel te vallen.
Ben bijna zeker dat het beter gaat zijn ook voor de rug als mijn stuur hoger staat
.