Hulp keuze enduro fiets

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Ik ben aan het overwegen een enduro aan te schaffen naast mijn huidige motor.

Ik heb relatief weinig ervaring op dit vlak. Met mijn vorige machine, TT600R '02 maar ook met mijn huidige supermotard zoek ik wel regelmatig offroad stukken op.

Endurowielen onder mijn Husa steken? Te strakke vering en teveel vermogen volgens mij

Ik zou kiezen voor een 2T, hoewel ik hier weinig ervaring heb. Goedkoper in aankoop/onderhoud/stukken, lichter, goede wendbaarheid las ik in diverse topics.

Qua merk zou mijn keuze uitgaan naar Gasgas.
Ik heb er veel goede reacties over gelezen en gehoord, is goedkoop én degelijk. KTM is een duur alternatief.

Gasgas 300 EC lijkt me een goede keuze, niet?
Opmerkingen en suggesties, the more the marier!
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
klomp

als je vind dat een viertakt Husaberg teveel vermogen heeft, snap ik de voorkeur voor een tweetakt niet echt... :roll:
Noppy
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik denk dat een GG niet noodzakelijk piekeriger hoeft te zijn dan een vette 4-T Husa.

Ga eens proefrijden zou ik zeggen!
:toost:
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

klomp schreef:als je vind dat een viertakt Husaberg teveel vermogen heeft, snap ik de voorkeur voor een tweetakt niet echt... :roll:
Ik wel 8)
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Noppy schreef:Ik denk dat een GG niet noodzakelijk piekeriger hoeft te zijn dan een vette 4-T Husa.

Ga eens proefrijden zou ik zeggen!
Helemaal mee eens 8)
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Mijn husa heeft 20% meer vermogen dan een gasgas 300, toch heel wat voor 10kg verschil.

Waarom een 2T => zie openingspost.

Dat je het niet eens bent met mijn standpunt, no prb, maar wil je dan ook iets meer uitleg geven, want zo leer ik niks bij.

Wat proefrijden betreft, ik ga sowieso 2de hands kopen, en ik ken niemand die een 2T machine heeft, al mijn maten rijden met dikke 4T sm's.

Als er nog mensen zijn die me advies kunnen geven, 2t/4t, merk & types etc, laat aub maar komen.
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

flip-poz schreef: Wat proefrijden betreft, ik ga sowieso 2de hands kopen, en ik ken niemand die een 2T machine heeft, al mijn maten rijden met dikke 4T sm's.

Als er nog mensen zijn die me advies kunnen geven, 2t/4t, merk & types etc, laat aub maar komen.
Gewoon Wim Oerlemans bellen, importeur GG. Daar kun je altijd proefrijden.

2t/4t is een persoonlijke keuze. Ik heb zelf eerst een XR500, daarna een YZF400 en vervolgens een kx250 gehad. Alle motoren geven mij veel plezier, maar m'n huidige vind ik tot nu toe het leukste om te rijden.

Ik heb gisteren nog op een nieuwe WR450 gereden, maar de GG is 'snappie-er'. Speelt net ff wat leuker. De WR is logger. Maar het heeft ook nadelen. Bij het rijden zul je altijd olie mee moeten nemen voor de mengsmering.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Als ik opnieuw zou kopen, zou ik alvast voor 2-takt gaan (heb nu nog steeds mijn 520 EXC, en kan die ook niet missen :wink: )

Mijn ervaring, en ik heb de laatste jaren zo'n beetje alle merken gereden (zowel 2 als 4 takt), is dat

* een tweetakt op het technische veel leuker is, en veel makkelijker ondertoerig te berijden
* een viertakt op open paden leuker rijdt...

En zo'n GG300 is m.i. een goede keuze. 't Is een stabiele moto, iets minder afgewerkt dan bv. KTM (who cares), met een degelijk blok.

Jo VdB
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Als het enkel om puur offroad gaat, neem dan een tweetakt.
Als je veel verbindingsstukken moet maken over de baan, neem dan een viertakt.

Tweetakt is echt KL*TE rijden op de baan.
Afbeelding
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

De Gasgas 300 racing van mij noemen ze in Frankrijk en Spanje een 3-takt :roll: . Hij houdt duidelijk het midden tussen en viertakt en een tweetakt. Niet te geloven hoe soepel en makkelijk zo'n machine te rijden is. Een KTM 300 is ook een goede keuze. Bij Gasgas krijg je ook nog eens een zeer uitgebreide kit. Die heb ik overigens na 4000 kilometer nog steeds in de kast liggen. Volgende week ga ik eens kijken naar de Gasgas 300 Nambotin replica. In Moto Verte van februari stond een test van Gasgas 250 en 300, waarbij gekeken werd naar de mankementen op langere termijn. Mankementen waren er nauwelijks :D .
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Plaats reactie