ok, ik geloof je wel dat het carter vol loopt met bezine maar waarom dan maar 1 nok??
Hoe zit het dan met oa de oliepomp?
DR 750-800 nokkenassen zijn hetzelfde.
Heb verschillende blokken 800-750 gemixed, en ze lopen.
Gezocht!! nokkenas, tuimelaars en kleplichter tandwiel dr750
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik heb zelf een 800 blok op een 75o cdi laten lopen, je moet dan de rotor en stator van een 750 op de 800 zetten die passen gewoon op de krukas en in ontstekingskap.
De carbs van 750 moet je dan wel ff aanpassen met sproeiers, loopt mooi.
Helaas bleek mijn 2e hands 800 blok maar met drie kopbouten vast te zitten, de 4e moer was beschadigd, ze hebben hem op moment gezet maar niet in de gaten gehad dat dit weerstand van beschadeging was .
Daardoor zat de moer niet tegen de kop aan, gevolg oliedruk verlies, geen smering op nokkenas, en net zulke tuimelaars als die van jou, nokkenas viel nog mee[gelukkig].
Dus maar weer de 750 opgefrist[nokkenaskettingspanner en ketting ver-vangen, na rammels door kapotte spanner] .
En nu rij ik weer met 750 blok, nu de 800 opfrissen.
De carbs van 750 moet je dan wel ff aanpassen met sproeiers, loopt mooi.
Helaas bleek mijn 2e hands 800 blok maar met drie kopbouten vast te zitten, de 4e moer was beschadigd, ze hebben hem op moment gezet maar niet in de gaten gehad dat dit weerstand van beschadeging was .
Daardoor zat de moer niet tegen de kop aan, gevolg oliedruk verlies, geen smering op nokkenas, en net zulke tuimelaars als die van jou, nokkenas viel nog mee[gelukkig].
Dus maar weer de 750 opgefrist[nokkenaskettingspanner en ketting ver-vangen, na rammels door kapotte spanner] .
En nu rij ik weer met 750 blok, nu de 800 opfrissen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vind ik ook raar, het is wel de eerste tuimelaar waar de olie terecht komt maar of dat uitmaakt.. de deksel die ik los heb liggen heeft de 2e tuimelaar ingesleten..RGV-DR 750 schreef:ok, ik geloof je wel dat het carter vol loopt met bezine maar waarom dan maar 1 nok??
Hoe zit het dan met oa de oliepomp?
DR 750-800 nokkenassen zijn hetzelfde.
Heb verschillende blokken 800-750 gemixed, en ze lopen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nee heb geen big, maar wilde toch wat aandragen. Is het mogelijk dat deze tuimelaar met te weinig klepspeling heeft rond gereden, zodat er een te hoge wrijving ontstond met oververhitting tussen de 2 oppervlakten als gevolg?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Eindelijk de verlossende woorden hoe een 800blok in een 750 gebouwd kan worden. Thanks!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800 blok inbouwen is niet moeilijk
750 blok er uit, 800 blok er in
en als de 800 '91 of later is 750 cdi er uit, 800 cdi er in (stekkers passen, formaat is even freubelen)
en
en de verschillen zitten vaak in SR42 & SR43
de nokas van 750SR41 is dezelfde als 800SR42 maar de SR43 heeft een grotere lichthoogte (in + 0.11 mm, uit +0.19 mm)
hetzelfde geld voor de cdi en spoelen SR41 en SR42 zijn gelijk, SR43 is anders
en inderdaad kan bij de SR41 de benzine lekker doorlopen, bij mij kwam het gewoon uit de uitlaat lopen
net getankt en 's avonds weggezet met het kraantje nog open, sinds dien doe ik hem altijd dicht
750 blok er uit, 800 blok er in
en als de 800 '91 of later is 750 cdi er uit, 800 cdi er in (stekkers passen, formaat is even freubelen)
en
en de verschillen zitten vaak in SR42 & SR43
de nokas van 750SR41 is dezelfde als 800SR42 maar de SR43 heeft een grotere lichthoogte (in + 0.11 mm, uit +0.19 mm)
hetzelfde geld voor de cdi en spoelen SR41 en SR42 zijn gelijk, SR43 is anders
en inderdaad kan bij de SR41 de benzine lekker doorlopen, bij mij kwam het gewoon uit de uitlaat lopen
net getankt en 's avonds weggezet met het kraantje nog open, sinds dien doe ik hem altijd dicht
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
mooi die verhalen van wisselen van 750 naar 800 en terug, maar heeft Frans nou zijn probleem de wereld uit?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hij is op vakantie maar je hoort vast van hem..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat zou idd goed kunnen, de klepspeling van de 750 is belachelijk klein....huskie schreef:Nee heb geen big, maar wilde toch wat aandragen. Is het mogelijk dat deze tuimelaar met te weinig klepspeling heeft rond gereden, zodat er een te hoge wrijving ontstond met oververhitting tussen de 2 oppervlakten als gevolg?
In en uitlaat tussen de 0,05 - 0,10 mm
Voor de 800 is dat in 0,08 -0,13 en uit 0,15 - 0,20 mm..
volgens mij word er door Hessler geadviseerd om bij de 750 de 800 waarden aan te houden..
@ 800S, idd erg wonderlijk wat nu? een andere zaak/monteur proberen?
Mischien een oproep doen op het MotorForum, daar zitten redelijk wat freaks die van een uitdaging houden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
@Frans, jammer van de schade maar geld zal het voor jou altijd kosten, ik heb ondertussen ook wat omruil ervaring opgedaan en het enige verschil waardoor het niet werkt is idd de cdi/vliegwiel truuk. Verder kun je alles uitwissellen. Sproeiers veranderen of een nokkenas met iets minder ligt hoogte merk je onder het rijden niets van, die 2 of 3 pk of 2 Nm zit tussen de oren (kijk maar naar shifty vermogensmeting). Alleen iets meer knutselen.
@ 800 S dit moeten wij hier op het forum toch kunnen op lossen. We hebben toch zeker alemaal onderdelen genoeg om het problem te vinden. Bij de allergrootste dealers in zowel auto als motorwereld worden zelfs bij de allernieuwst modellen vaak "diagnose" gesteld door 1 voor 1 onderdelen te vervangen tot het voertuig het weer doet. rekening "arme" klant. Ik werk in de branche en spreek uit ervaring. Staat jou probleem in een apart draadje?? 800S
greetz Futurist
@ 800 S dit moeten wij hier op het forum toch kunnen op lossen. We hebben toch zeker alemaal onderdelen genoeg om het problem te vinden. Bij de allergrootste dealers in zowel auto als motorwereld worden zelfs bij de allernieuwst modellen vaak "diagnose" gesteld door 1 voor 1 onderdelen te vervangen tot het voertuig het weer doet. rekening "arme" klant. Ik werk in de branche en spreek uit ervaring. Staat jou probleem in een apart draadje?? 800S
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
yep, hier: http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
ga `m morgen halen en neem gelijk nieuwe accu mee "in case of"
greetz sander
ga `m morgen halen en neem gelijk nieuwe accu mee "in case of"
greetz sander
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Maar doet het nog steeds niet dus?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zet hem eens op de kar, neem je "reserve"onderdelen mee en kom eens langs
kan me niet voorstellen dat zo'n ding niet aan de vonk te krijgen is
heb al heel wat storingen gehad, maar elec. terminaal
kan me niet voorstellen dat zo'n ding niet aan de vonk te krijgen is
heb al heel wat storingen gehad, maar elec. terminaal
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
je spoelen/bobines/cdi verzameling aan wissel onderdelen denk
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zaterdag heb je alle ruimte, zondag ben ik zelf ook aan 't sleutelen maar ben/zijn je/jullie ook welkom
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Hey Guys,
Ben weer terug van de wintersport
Ik zie dat jullie hier goed je best hebben gedaan
Ben al op zoek geweest naar donor DR maar erg duur Denk dat ik het ga proberen met setje van RGV-DR750 (stuur zo een pb-tje met bod ) Kan dan altijd nog zien wat er gebeurt en dan zien we wel verder.
@zappa "Laat je niet al te veel gek maken.. " Thanx for wake up call was al aan het kijken naar dure bigs en bedankt for het waarnemen van het topic
@Gerke Bedankt voor het aanbod en als het allemaal niet lukt voor de ritjes die ik heb geplanned in April ga ik er misschien op in. Moeten we wel ff kijken hoe dat verzekeringtechnies etc. in elkaar zit. Wil niet jou beauty in de prak rijden zonder dat het wordt vergoed.
Ben weer terug van de wintersport
Ik zie dat jullie hier goed je best hebben gedaan
Ben al op zoek geweest naar donor DR maar erg duur Denk dat ik het ga proberen met setje van RGV-DR750 (stuur zo een pb-tje met bod ) Kan dan altijd nog zien wat er gebeurt en dan zien we wel verder.
@zappa "Laat je niet al te veel gek maken.. " Thanx for wake up call was al aan het kijken naar dure bigs en bedankt for het waarnemen van het topic
@Gerke Bedankt voor het aanbod en als het allemaal niet lukt voor de ritjes die ik heb geplanned in April ga ik er misschien op in. Moeten we wel ff kijken hoe dat verzekeringtechnies etc. in elkaar zit. Wil niet jou beauty in de prak rijden zonder dat het wordt vergoed.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12