EINDELIJK
...heb ik een nieuw speeltje gekocht: een WR400 uit '99.
Dikke pret, hééél wat anders dan de CR250 die ik hiervoor had...
Ik weet 't, overstappen van een 2- naar een 4-takt is een beetje 'overlopen', maar zo'n viertakt is in het terrein toch wel wat praktischer dan een 2-takt.
Weet er iemand of er misschien een soort 'gebruikersgroep' bestaat voor deze fiets? Tuurlijk blijf ik trouw aan 't Noppenforum ( ), maar misschien is er een site of een forum speciaal voor 'soortgenoten'?!?
Ik hoor wel van jullie enne, dat jaartje Engeland ZIT ER BIJNA OP!!!
Groeten,
Arnaud.
Yamaha WR400F
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
In België heb je de Yamaha WR-club, maar of die een site/forum hebben?
Waarom is een 4-takt zoveel praktischer in't terrein? Ik vind het omgekeerde namelijk: 4-takt is praktischer op de verharde weg wegens niet zo snel vastlopen bij konstant hoge snelheid. 2-Takt vind ik juist leuker in't terrein.
Waarom is een 4-takt zoveel praktischer in't terrein? Ik vind het omgekeerde namelijk: 4-takt is praktischer op de verharde weg wegens niet zo snel vastlopen bij konstant hoge snelheid. 2-Takt vind ik juist leuker in't terrein.
Henk & 'Gast',
Bedankt voor jullie reacties!
Een 2-takt is op een crossbaan leuker (geheel mee eens ), maar als je meer in het terrein rijdt, komt er een stuk behendigheid om de hoek kijken en dan is een 4-takt gewoon een stuk prettiger om mee te rijden.
Als er nog anderen zijn die een site kennen voor/door WR-rijders, laat 't me even weten!
Arnaud.
Bedankt voor jullie reacties!
Een 2-takt is op een crossbaan leuker (geheel mee eens ), maar als je meer in het terrein rijdt, komt er een stuk behendigheid om de hoek kijken en dan is een 4-takt gewoon een stuk prettiger om mee te rijden.
Als er nog anderen zijn die een site kennen voor/door WR-rijders, laat 't me even weten!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Hai Jo,
Die duitse WR400-site ziet er erg gelikt uit! Staat een hele hoop handige info op.
Bedankt!
Arnaud.
Die duitse WR400-site ziet er erg gelikt uit! Staat een hele hoop handige info op.
Bedankt!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Ik heb mijn WR400F uit 1999 nu een paar maanden, en heb er afgelopen weekend tijdens het TravelManiacs Rallyweekend eindelijk eens goed mee kunnen rijden.
Ik had hiervoor een TT600R, en als ik die twee naast elkaar zet kom ik tot het volgende :
De WR is ietsje hoger, start makkelijker (zeker met behulp van de handdecrompessor), en kan al snel van de choke af. Hij moet dan wel een beetje geholpen worden, anders slaat hij af. Als de motor eenmaal warm is blijft hij netjes stationair draaien.
Vanaf het eerste begin merk je dat het een veel lichtere motor is, met een hard en smal zadel, je zit dichter op het stuur. Weinig knoppen, er zit bij mij alleen een lichtschakelaar en een dodemansknop op.
Het rijden is super, makkelijk te berijden, ook met halfgas rustig tokkelen is wel mogelijk (maar niet zo makkelijk als de TTR), en als je dan volgas geeft komen er meer dan genoeg paarden vrij. Bij de TTR gaat het wat geleidelijker, minder aggressief, zeg maar. Verbindingsstukken over de weg zijn goed te doen, geen trillingen en rauw lopen. Van de zomer ga ik er een stuk van de MidSummer 1000 mee controleren (met een minimale kampeeruitrusting, dus er moet een subframpje worden gemaakt) en dan zal ik een groter voortandwiel monteren.
Ongemerkt rijd ik er sneller mee dan met de TTR, het rijden van lastige technische stukken is minder vermoeiend. Van spoor veranderen is makkelijk, de TTR boendert dwars door/over alle problemen heen, de WR laat zich er mooi omheen sturen.
Mijn persoonlijke mening??
De TTR is een echte alleskunner: vakantietripjes, met 130 over de weg naar Maastricht,KNMV off-roadritten, roadbookritten, (woestijn)rallies, hij kan het allemaal zonder problemen, maar verwacht niet als eerste aan te komen en het motorkarakter is makkelijker, maar het gewicht maakt het rijden weer moeilijker
De WR is ook breed inzetbaar, maar vooral op het onverhard houden, hoewel ik afgezien van de trip naar Maastricht zou ik er moeiteloos de hele dag met wat bagage op rond kunnen rijden. Voor KNMV ritjes, roadbooktochtjes ed is het voor mij de beste fiets die er is.
Ik had hiervoor een TT600R, en als ik die twee naast elkaar zet kom ik tot het volgende :
De WR is ietsje hoger, start makkelijker (zeker met behulp van de handdecrompessor), en kan al snel van de choke af. Hij moet dan wel een beetje geholpen worden, anders slaat hij af. Als de motor eenmaal warm is blijft hij netjes stationair draaien.
Vanaf het eerste begin merk je dat het een veel lichtere motor is, met een hard en smal zadel, je zit dichter op het stuur. Weinig knoppen, er zit bij mij alleen een lichtschakelaar en een dodemansknop op.
Het rijden is super, makkelijk te berijden, ook met halfgas rustig tokkelen is wel mogelijk (maar niet zo makkelijk als de TTR), en als je dan volgas geeft komen er meer dan genoeg paarden vrij. Bij de TTR gaat het wat geleidelijker, minder aggressief, zeg maar. Verbindingsstukken over de weg zijn goed te doen, geen trillingen en rauw lopen. Van de zomer ga ik er een stuk van de MidSummer 1000 mee controleren (met een minimale kampeeruitrusting, dus er moet een subframpje worden gemaakt) en dan zal ik een groter voortandwiel monteren.
Ongemerkt rijd ik er sneller mee dan met de TTR, het rijden van lastige technische stukken is minder vermoeiend. Van spoor veranderen is makkelijk, de TTR boendert dwars door/over alle problemen heen, de WR laat zich er mooi omheen sturen.
Mijn persoonlijke mening??
De TTR is een echte alleskunner: vakantietripjes, met 130 over de weg naar Maastricht,KNMV off-roadritten, roadbookritten, (woestijn)rallies, hij kan het allemaal zonder problemen, maar verwacht niet als eerste aan te komen en het motorkarakter is makkelijker, maar het gewicht maakt het rijden weer moeilijker
De WR is ook breed inzetbaar, maar vooral op het onverhard houden, hoewel ik afgezien van de trip naar Maastricht zou ik er moeiteloos de hele dag met wat bagage op rond kunnen rijden. Voor KNMV ritjes, roadbooktochtjes ed is het voor mij de beste fiets die er is.
Op www.thumpertalk.com is een forum gedeelte voor Yamaha gebruikers. Wel allemaal Engels, maar maakt misschien niks uit.Arnaud schreef: EINDELIJK
...heb ik een nieuw speeltje gekocht: een WR400 uit '99.
Dikke pret, hééél wat anders dan de CR250 die ik hiervoor had...
Ik weet 't, overstappen van een 2- naar een 4-takt is een beetje 'overlopen', maar zo'n viertakt is in het terrein toch wel wat praktischer dan een 2-takt.
Weet er iemand of er misschien een soort 'gebruikersgroep' bestaat voor deze fiets? Tuurlijk blijf ik trouw aan 't Noppenforum ( ), maar misschien is er een site of een forum speciaal voor 'soortgenoten'?!?
Ik hoor wel van jullie enne, dat jaartje Engeland ZIT ER BIJNA OP!!!
Groeten,
Arnaud.
Hai Rolando,
Tsjonge, jij hebt flink in het Noppen-archief zitten spitten! Die reactie van mij is denk ik uit mei 2003
De WR400 uit '99 heeft inmiddels plaats moeten maken oor een WR450 uit '05, die wederom perfect bevalt
Het Thumpertalk forum ken ik inmiddels ook en is zeer nuttig voor specifieke WR-details.
Groeten,
Arnaud.
Tsjonge, jij hebt flink in het Noppen-archief zitten spitten! Die reactie van mij is denk ik uit mei 2003
De WR400 uit '99 heeft inmiddels plaats moeten maken oor een WR450 uit '05, die wederom perfect bevalt
Het Thumpertalk forum ken ik inmiddels ook en is zeer nuttig voor specifieke WR-details.
Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl