Dat valt normaal gesproken toch nogal mee.Surfroy01 schreef:Ik had de sproeiers al aangepast aan de Nederlandse omstandigheden. Maar zoals ik hier boven al schreef, het probleem is over, zal met de buiten temp te maken hebben, de voorgaande keren was het rond het vriespunt, nu het er boven is loopt de fiets prima.
Maar dank voor je uitleg!
Met je sproeiers/naald is zo te horen dus niet echt iets mis.
Misschien geeft je accelatiepomp inderdaad te lang/te veel ? Met koud weer is de verneveling wat moeilijker en daardoor zou ie zich kunnen verslikken.
Op mijn fiets stond de accelaratiepomp origineel wel op 3 sec ofzo. Dat heb ik veranderd in minder dan 1 sec en dat gaf een VEEEL betere respons. En een stuk minder brandstofverbuik.
Bij mij kun je het zonder sleutelen controleren mbv een spiegeltje en een zaklamp: luchtfilter eraf en achter in de carb kijken/schijnen. Als je de gasschuif bedient zie je onderin de carb een klein straaltje benzine spuiten. Dat straaltje mag net niet tegen de gasschuif komen (anders=te vroeg) en mag max. 1 sec aanhouden (anders=te lang/veel) .
Om af te stellen zijn diverse opties. Eerst controleren maar ?