beste techneuten,
mijn motor heeft een tijdje stil gestaan (helaas) nou ging ik even een ritje maken om te weten of alles nog okee was met de motor en mijzelf . Ik merkte dat de voorrem bijna niets deed (ik heb dus maar erg rustig aan gedaan). Het is een een KTM 525 '06, alles origineel verder behalve de demper. Het lijkt me dat de remdruk te laag is maar volgens mij is dat een gesloten circuit waar olie in zit, hoe kan ik meten/zien of er genoeg in zit.. ik durf 'em niet goed uitelkaar te schroeven (dat kastje/reservoir bovenop) omdat ik vroeger bij mijn brommer ook steevast een potje moeren en bouten overhield als ik eraan gesleuteld had
enne ojaaa als ik vrij langzaam reed en ik trok opeens mijn gas flink open hield hij ook ff in (net of ie verzoop) om daarna wel op te pakken...
Alle tips welkom om mijn beest weer in topconditie te krijgen zijn ERG welkom!!!
Cheers
Felix
voorrem doet het bijna niet
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Is idd een gesloten systeem.. zet je hendel eens een dag of 2 strak ingetrokken met een ty-rap vast en kijk of er weer druk is..
Maar kijk eerst even of je v-rem niet vast zit en dus aanloopt.. word ie erg warm van en remt ie ook niet meer
Maar kijk eerst even of je v-rem niet vast zit en dus aanloopt.. word ie erg warm van en remt ie ook niet meer
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do jan 22, 2009 13:50
- Locatie: Spaubeek (NL)
normaal heeft een voorrem (achterrem ook) toch een kijkglaasje met minimum niveau? Hoelang heeft ie stilgestaan?
En "oude" benzine kun je meestal het beste vervangen door nieuwe benzine. Benzine heeft namelijk ook een "vervaldatum"
En "oude" benzine kun je meestal het beste vervangen door nieuwe benzine. Benzine heeft namelijk ook een "vervaldatum"
Ligt eraan hoe je je stuur draait als je 'm wegzet.
Als de remleiding in een dusdanige bocht ligt dat ie omhoog loopt en dan weer naar beneden dan verzamel je in het hoogste punt alle lucht die evt uit de remvloeistof ontsnapt. Daarom bouwt ie geen druk op. Motor even schuin naar links houden (rempomp omhoog) en een paar keer remmen dan doet ie het wel weer.
Als de remleiding in een dusdanige bocht ligt dat ie omhoog loopt en dan weer naar beneden dan verzamel je in het hoogste punt alle lucht die evt uit de remvloeistof ontsnapt. Daarom bouwt ie geen druk op. Motor even schuin naar links houden (rempomp omhoog) en een paar keer remmen dan doet ie het wel weer.
Ik had ook wat last van een zachte, verse remvloeistof doet wonderen, heb het net ververst bij die van mij en hij is weer keihard..
Van boven af erin pompen en door de ontluchtings nippel beneden de oude vloeistof weg laten lopen, zorg ervoor dat je geen lucht erin pompt en zoals folie zegt zorg ervoor dat de remcylinder het hoogste punt is.
Van boven af erin pompen en door de ontluchtings nippel beneden de oude vloeistof weg laten lopen, zorg ervoor dat je geen lucht erin pompt en zoals folie zegt zorg ervoor dat de remcylinder het hoogste punt is.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Remvloeistof verversen.
Carb aftappen, en ff verse benzine tanken.
Anders carb eraf, en alles doorblazen en schoonmaken.
Carb aftappen, en ff verse benzine tanken.
Anders carb eraf, en alles doorblazen en schoonmaken.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)