2 of 4 tact

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Offie

Ik wil me een crosser met kenteken aanschaffen om wat over de zandweggetjes en door het bos te crossen, Nu weet ik hier in de buurt 2 motoren te koop te staan, namelijk een honda 600cc 4 tact en een KTM500cc 2 tact, met welke kan ik het beste "spelen"(qua bouwjaar en prijs ontlopen ze elkaar niet veel)

Wat zijn b.v. de topsnelheden, pk's ?
welke heeft het hoogste fungehalte ?
welke is het betrouwbaarste ??
iemand ervaring met een van deze twee ??? :P
wat zal het worden 2 of 4 tact ??
Rudy
Contacteer:

vraagje heb je al wel eens gecrosst ofzo?
omdat je meteen op het snelste/zwaarste spul wilt beginnen

Wat zijn b.v. de topsnelheden, pk's ?
welke heeft het hoogste fungehalte ?
welke is het betrouwbaarste ??
iemand ervaring met een van deze twee ???
topsnelheid: ik schat dat een enduro een 150 loop met tandwielen om in het terein nog wat te kunnen doen (verbeter me als ik het verkeerd heb)
pk,s :honda cr500 heeft een 65pk bij 6000 toeren en ik d8 80nm bij 5000 (lomp :D )
ktm 620 komt qua vermogen redelijk in de buurt (weer getallen niet exact)
betrouwbaarste is zeker die ktm lijkt me zo (in iedergeval minder onderhoud)

tja en ervaring k heb er weleens op gereden en ik vond het helemaal nix (vermogen is wel gaaf maar het is net een tank)
kriskroos

Hoi Offie,

2 of 4 takt?

Heb zelf 3 jaar een husky 610 gehad en de laatste 2 jaar een Honda CR500. Moet je heel eerlijk zeggen dat de honda me meer bevalt dan de 4 takt husky! Iedereen heeft tuurlijk zijn eigen mening maar kwa onderhoud is de Honda me veel goedkoper! Heb er inmiddels al dik 3000 km mee gereden zonder problemen. Alleen ketting+ tandwielen zijn vernieuwd. Motorisch niets! Met de viertakt heb ik veel problemen gehad, zoals big-end, kleppen enz....(duur). Viertakt is wel gemoedelijker om te rijden maar is mijns inziens niet zo krachtig als 500 cc 2 -takt.
Jou de keuze

Groet
Rudy
Contacteer:

500cc 2-takt is wel gaaf als supermotard
peewee2

volledig mee eens.

twee of viertakt is kwestie van smaak, ben zelf tweetakt diehard maar ja eerlijk is eerlijk, viertakt is de toekomst. Ook voor de 125 klasse Rudy.

Maar als je toch de fiets opde weg wil gebruiken is viertakt eenvoudig beter.

WR360 ook gaaf
Rudy
Contacteer:

ik weet het (dingen zij alleen zo duur)
wr360 loopt idd ook mooi (ktm 380 trouwens ook) draaien wat meer toeren als 500 (vind het geluid van 500 persoonlijk niet echt wat)
sorage

rudy ik vind je honda cr125 toch wel zeer mooi zenne
ik weet niet in welke forum dit ik moet plaatsten maar ik laat het je toch maar ff weten :D
ik heb zelf ook een crossertje staan mja 50 cc :( maar ik ben nog maar 16 dus en aan competitie doe ik toch niet mee
ik vroeg me eens af hoe je je zijnummer op je brommer hebt gedaan ? eerst zo'n grote zwarte sticker en daarop je nummer kleven ??
thx
zeeer mooie brom
srry dat ik hier ff offtopic ga
Rudy
Contacteer:

sorage schreef:rudy ik vind je honda cr125 toch wel zeer mooi zenne
ik weet niet in welke forum dit ik moet plaatsten maar ik laat het je toch maar ff weten :D
ik heb zelf ook een crossertje staan mja 50 cc :( maar ik ben nog maar 16 dus en aan competitie doe ik toch niet mee
ik vroeg me eens af hoe je je zijnummer op je brommer hebt gedaan ? eerst zo'n grote zwarte sticker en daarop je nummer kleven ??
thx
zeeer mooie brom
srry dat ik hier ff offtopic ga
is geen brommer :D

zijn beide idd stickers die je op maat kan kopen (duurder) of zelf kan knippen. Die nr stickers kan je bij crosszaak ofzo zo kopen.

offtopic: maar ik heb nog wel mooie cr voor je tekoop (die van mij :D
)
modeljaar 99 cr125 overjarig model (uit 2000 dus) weinig gelopen (als je mijn verhalen hie lees geloof je dat wel)
hgs uitlaat enz wil er iets van 2500 euro voor hebben
Hein van Buuren

Hee is er een PeeWee 2 ?????
Heb je een tweelingbroer PeeWee(1)?
Hoe ist met de WR, setje al gearriveerd??
:zwaaien:
Plaats reactie