Laatst ff wat onderdelen bij de vorige eigenaar gehaald, daar zat deze krukas bij, de drijfstang kwam bij 120km/pu naar buiten.
Je snapt dat er niet veel bruikbaar bij zat, het carter heeft extra ontluchting .
onverwoestbaar ??????
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg

Dat wil je niet mee maken met 120km/h

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Niets is onverwoestbaar .... mensen krijgen alles kapot.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dat wil ik eigenlijk zoiezo niet mee makenzappa.suzuki schreef:![]()
Dat wil je niet mee maken met 120km/h

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Knap werk
Is het ook duidelijk wat de oorzaak van deze schade is?

Is het ook duidelijk wat de oorzaak van deze schade is?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
OIL. Or absence of it on cranckhaft neck. Initially might be caused by overheating if mix was too lean or valve clearances too little. Or using mix of synthetic and mineral. Or blown gasket (read: overheating).
E.g. TOTAL negligence by previous owner or 10 thumbs hands of previous owner.
Or just BAD LUCK
E.g. TOTAL negligence by previous owner or 10 thumbs hands of previous owner.
Or just BAD LUCK

Volgens mij was de oorzaak vooral "slordigheid ", ik heb gemerkt hoe de
sleutelvaardigheid is van de vorige eigenaar.
Losse onderdelen, vergeten onderdelen, gooi daar een nogal ruwe manier
van omgaan met de Big[warmlopen Waarom], en dan kom je d'r wel denk
ik.
Het blijft een machine met grote/zware bewegende delen, en als je daar met respect mee omgaat dan kan er veel, maar behandel je een Big als een scooter, zo van schijt aan de mechaniek, dan gaat het vroeg of laat stuk.
sleutelvaardigheid is van de vorige eigenaar.
Losse onderdelen, vergeten onderdelen, gooi daar een nogal ruwe manier
van omgaan met de Big[warmlopen Waarom], en dan kom je d'r wel denk
ik.
Het blijft een machine met grote/zware bewegende delen, en als je daar met respect mee omgaat dan kan er veel, maar behandel je een Big als een scooter, zo van schijt aan de mechaniek, dan gaat het vroeg of laat stuk.
Nadat mijn biggetje er meegestopt was[weer es], even het dekseltje
gelicht.
Weet nu waarom hij het niet doet
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo te zien iets uit de versnellings bak
.
Dus de 800 moet er maar weer ff onder
.
De reden dat hij er mee stopte was dat de nokkenas timing in ene ver-
sprong, je ziet er ook stukje geleider tussen zitten, vandaar dat ie van tijd af ging.
gelicht.
Weet nu waarom hij het niet doet

Zo te zien iets uit de versnellings bak

Dus de 800 moet er maar weer ff onder

De reden dat hij er mee stopte was dat de nokkenas timing in ene ver-
sprong, je ziet er ook stukje geleider tussen zitten, vandaar dat ie van tijd af ging.
Laatst gewijzigd door madmenno op ma mar 30, 2009 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat blok kan je beter in je keuken plaatsen: ALS MIXER!
Veel meer zal je er niet meer aan hebben...
Veel meer zal je er niet meer aan hebben...
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als ik idd een olieschraapveer zie en stukje zuigerveer ben je goed gaar.. je hebt niet veel mazzel 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ongelovelijk! Hoe heb je die eruit gekregen? Zat die niet helemaal vast in de cylinder?
Is dit nu het blok wat door de vorige eigenaar kapot is gelopen is was dit alweer een nieuw blok?
Is dit nu het blok wat door de vorige eigenaar kapot is gelopen is was dit alweer een nieuw blok?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gek genoeg ging alles nog gewoon rond, dacht eerst dat de timing alleen van slag was
.
Het is inderdaad het slechte blok, samengesteld uit twee slechte blokken,
slecht in elkaar gezet[door vorige eigenaar] en dan erg op z'n donder gekregen[had ie maar geen motor moeten worden
].
Zou me niks verbazen als deze zuiger ook ooit eens een tik gehad heeft.
Hij begon wat mechanisch lawaai te maken, na een heftige strand sessie.
Voordat ik tijd had in het weekend, gaf hij in ene een kreun en stopte ermee
, startmotor trok de boel gewoon rond, maar gek genoeg starte hij niet meer
.
Nu mijn 'goede' blok klaar maken, en dan weer verder
.

Het is inderdaad het slechte blok, samengesteld uit twee slechte blokken,
slecht in elkaar gezet[door vorige eigenaar] en dan erg op z'n donder gekregen[had ie maar geen motor moeten worden

Zou me niks verbazen als deze zuiger ook ooit eens een tik gehad heeft.
Hij begon wat mechanisch lawaai te maken, na een heftige strand sessie.
Voordat ik tijd had in het weekend, gaf hij in ene een kreun en stopte ermee


Nu mijn 'goede' blok klaar maken, en dan weer verder

-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Wat een bende
weet je de mechanische oorzaak al of blijft het bij die erg domme sleutelaars waarvan je hem kocht?
Zonde man van al dat mooie spul.
Succes met de operatie

Zonde man van al dat mooie spul.
Succes met de operatie

DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Moet er wel bij zeggen dat ik hem als sloopfiets gekocht heb, voor onderdelen >>>>650/750/800, ex-eigenaar heeft hem verkocht met ontzettende rammels,na wat noodgrepen, toch nog een 2500km mee gereden[hard].
Vorige eigenaar heeft na krukas ellende, een kennis
van twee
blokken één laten maken, zeg maar 3/4 want hij was hier en daar wat makkelijk
.
Vorige eigenaar heeft na krukas ellende, een kennis

blokken één laten maken, zeg maar 3/4 want hij was hier en daar wat makkelijk

-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
teeeeering, das knap.. 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !