WR450 stationair loopt niet lekker

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De motor loopt stationair niet lekker en pakt een beetje moeilijk op.
Motor heeft 2 maanden stil gestaan maar dat ik de motor weg zette was er niks aan de hand.
Ik hoorde over een plaatje aan de gasschuid dat deze verkeerd kan zitten.
Iemand anders ervaring/suggestie's zodat ik morgen hopelijk het probleem kan gaan oplossen. :o
# 442
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Acceleratiepomp schoonmaken/nakijken
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Luchtsproeiers doorblazen,beter is de hele carburateur goed schoon maken.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Sanne schreef:De motor loopt stationair niet lekker en pakt een beetje moeilijk op.
Motor heeft 2 maanden stil gestaan maar dat ik de motor weg zette was er niks aan de hand.
Ik hoorde over een plaatje aan de gasschuid dat deze verkeerd kan zitten.
Iemand anders ervaring/suggestie's zodat ik morgen hopelijk het probleem kan gaan oplossen. :o
Water.
Eerst benzinekraan dicht. Dan aan de linkerkant de kruiskop in de vlotterkamer losdraaien om de carb leeg te laten lopen.
Slangklemmen los en de carb met de onderkant naar links draaien, zodat je met een 17mm sleutel de dop uit de onderkant kunt draaien.
Die blaas je schoon. Misschien zie je de druppel wel zitten. Dan haal je met een schroevendraaier de stationairsproeier uit de onderkant en blaast die door. De hoofdsproeier kun je net zo goed laten zitten. Dan heb je nog de afstelschroef voor het stationair mengsel. Die zit ook onderin geschroefd, niet in de vlotterkamer, maar meer in het 'spruitstuk', verder naar voren.
Deze draai je eerst in tot ie niet verder gaat, waarbij je het aantal omwentelingen telt, ongeveer 1.5-2. Als je hem terugzet doe je hetzelfde om hem af te stellen, indraaien dus, en dan 1.5-2 omw terug uit.
(Veertje, revetje en O ringetje om de afstelschroef niet verliezen, blijft soms in het gat hangen als je de schroef eruithaalt.)

Heel verhaal, half uurtje werk. Goeie kans dat het helpt.
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

:D

Wauw, jullie zijn top!

Het gaat helemaal goed komen.

Wordt vervolgd.
# 442
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Sanne schreef:De motor loopt stationair niet lekker en pakt een beetje moeilijk op.
Motor heeft 2 maanden stil gestaan maar dat ik de motor weg zette was er niks aan de hand.
Ik hoorde over een plaatje aan de gasschuid dat deze verkeerd kan zitten.
Als de motor zo lang heeft stilgestaan dan heb je best kans dat er aanslag ( gum ) van de benzine in de vlotterkamer zit die misschien de stationairsproeier gedeeltelijk afsluit.

Dat plaatje bij de gasschuif kan alleen verkeerd zitten als je de gasschuif er uit hebt gehad.

Zoals folie al schrijft zou ik de carburateur eens goed reinigen.
Vergeet ook de acceleratiepomp niet.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het is gelukt.

Er is nog wel wat fine tuning nodig om de eerste 2000 toeren lekkerder te laten oppakken. Maar het is al een stuk beter dan van de week.
Hiermee durf ik Holten te rijden. Ikzelf ben er klaar voor en de motor nu dus ook. Vandaag ook nog even nieuwe banden erom gelegd. De WR staat er weer top bij :P
# 442
Plaats reactie