FCR41mx op DRZ400s

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
brts

Hallo,
Ik sta op het punt om een FCR41mx carburateur te kopen voor mij drz400s.
Ik wil alleen weten;
1) gaat dit werken of moet ik per sé een fcr39 hebben?
2) ik ga ervan uit dat hij niet 1 op 1 uit te wisselen is met de standaard carb, inlaatspruitstuk etc zal veranderd moeten worden, is dit makkelijk? zijn hier onderdelen voor te krijgen?
3) is hij een beetje redelijk af te stellen? ik heb nu standaard uitlaat, 3x3 mod, dynojet naald-sproeiers.
4) op TT hebben ze het telkens over 'no TPS', wat is dat?

Ik hoor het graag, tips en tricks altijd welkom.

mvg, Bart
gsx400e uit 1986 te koop, €350,-.
Frank!
Contacteer:

brts schreef:Hallo,
Ik wil alleen weten;
2) ik ga ervan uit dat hij niet 1 op 1 uit te wisselen is met de standaard carb, inlaatspruitstuk etc zal veranderd moeten worden, is dit makkelijk? zijn hier onderdelen voor te krijgen?
3) is hij een beetje redelijk af te stellen? ik heb nu standaard uitlaat, 3x3 mod, dynojet naald-sproeiers.

mvg, Bart
1) Ben geen kenner, maar vlgs mij is een 39er perfect voor de DRZ400 (en een 41er te groot). Kijk eens op het DRZ400-Forum
2) Kijk eens op het DRZ400-Forum ;)
3) FCR carbs zijn perfect af te stellen (met het nodige geduld)
4) TPS = Throttle Position Sensor (sensor die de positie vd gasschuif monitored). Als die er bij de DRZ niet standaard op zit, heb je hem ook niet nodig.
speedphreax

TPS is een Throttle Position Sensor, oftwel een gasklep sensor die meet hoever je je gas open hebt staan. Bij een FCR is het een zwart onderdeel met een kabeltje er aan. Overigens heb je er geen last van als je hem niet aan kunt sluiten. Je kunt hem gewoon laten zitten. Een carburateur zonder TPS en hotstart is doorgaans wel iets goedkoper in de aanschaf.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
folie

brts schreef:Hallo,
Ik wil alleen weten;

mvg, Bart
Wat ga je er mee doen ? Theoretisch gezien geeft een 41 misschien iets meer vermogen bij volgas. Onderin echter een stuk minder. Dat maakt je motor een stuk onvriendelijker te berijden, en waarschijnlijk daardoor minder snel. Voor een crosser nog te overwegen, maar als je off road of enduro rijdt zou ik zeker voor een 39 gaan.
Vergelijk: een KTM 525 SX heeft een 41, een EXC heeft een 39.
brts

aha, ok..
Ach ik ga morgen die carb ophalen voor 150,-
met gaskabels en handvat erbij, dus lijkt me geen slechte prijs..
Ik monteer hem, en als ik niet tevreden ben ga ik hem proberen te ruilen tegen een 39 ofzo..
bedankt voor de reacties!
jullie horen het wel.
gsx400e uit 1986 te koop, €350,-.
folie

brts schreef:aha, ok..
Ach ik ga morgen die carb ophalen voor 150,-
met gaskabels en handvat erbij, dus lijkt me geen slechte prijs..
Ik monteer hem, en als ik niet tevreden ben ga ik hem proberen te ruilen tegen een 39 ofzo..
bedankt voor de reacties!
jullie horen het wel.
Die prijs daar kun je je inderdaad geen bult aan vallen.
Ruilen met een 39 lijkt me wel te regelen. Bijv met een supermoto-jongen. Die zal meer geinteresseerd zijn in max vermogen volgas...
Plaats reactie