Stickers vast plakken

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ReinderJansma
Berichten: 76
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 18:21
Locatie: Stiens
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een stickersset op mijn ktm, nu laat 1 sticker los. Die op de radiateur kant, wat kan ik het best gebruiken om het weer vast te plakken?
*Jansma KTM Racing*
gijssie1968
Berichten: 42
Lid geworden op: wo mei 28, 2008 09:55
Locatie: Beverwijk

Je kunt het proberen met een beetje kunstoflijm,maar mijn ervaring is dat als ze los zijn dat ze meestal niet meer vast blijven zitten.Ik zou ook even de fohn erbij houden dan word de sticker wat soepeler,en op een warm kapje hecht de boel ook beter.
Succes Gijs.
een dag niet geKTMt is een dag niet geleefd.....
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

schoonmaken met een beetje thinner , dat ontvet namelijk goed .

dan dus een laagje bizonkit erachter smeren en dan het spul een poosje goed aandrukken .
4 strokes only !!
sinterklaas
Berichten: 85
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24

JoeBaR schreef:schoonmaken met een beetje thinner , dat ontvet namelijk goed .
Met als gevolg dat je kap dof wordt, thinner is er te agressief voor.
KTM EXC 525 2006,
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

gewoon met bison spuitlijm.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Transparante lijm voor modelbouw werkt ook zeer goed!
gijssie1968
Berichten: 42
Lid geworden op: wo mei 28, 2008 09:55
Locatie: Beverwijk

Gebruik gewoon een beetje wasbenzine voor je kap,dan word hij niet dof.Gebruik ik altijd op alle mogelijke kappen en werkt perfect.
een dag niet geKTMt is een dag niet geleefd.....
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

sinterklaas schreef:
JoeBaR schreef:schoonmaken met een beetje thinner , dat ontvet namelijk goed .
Met als gevolg dat je kap dof wordt, thinner is er te agressief voor.
eigenwijs , ik zeg dat toch niet als het niet kan ! je plakt er een sticker overheen , als je vlug een lap thinner er langs haalt gebeurt er niks met je kappen ..

ik snap best dat je graag wilt typen , maar verkoop geen onzin .
4 strokes only !!
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gebruik dan een lap met remmenreiniger.. dat vervliegt ook al voordat t je kap iets heeft misdaan.. gebruik zelf nooit thinner, dus weet verder niet wat thinner doet..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
klomp

CrazyWezel schreef:gebruik zelf nooit thinner, dus weet verder niet wat thinner doet..
stinkt een uur in de wind om te beginnen...
sinterklaas
Berichten: 85
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24

JoeBaR schreef:ik snap best dat je graag wilt typen , maar verkoop geen onzin .
Ik ben het gewoon niet met je eens, wil niet zeggen dat ik graag wil typen.
Er zijn mensen die alles gewoon meteen aannemen als ze iets horen, ik hoor niet bij deze personen.
Het is gewoon algemeen bekend dat thinner een erg agresief goedje is!
Daarbij verkoop ik geen onzin, waarom zou je thinner gebruiken (wat volgens jou geen kwaad) als je ook bijv. zoals CrazyWezel zegt remmenreiniger kunt gebruiken. Loop je toch een risico minder.
Je gaat toch ook geen o-ringen met benzine schoon maken?
KTM EXC 525 2006,
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

Ben het eigenlijk wel met de Sint eens ( al geloof ik er niet meer in :-) ). Mijn voorvork kappen waren voorzien van een niet al te mooie sticker,
ik dacht deze ff verwijderen met stickerverwijderaar, en helaas, sticker eraf maar kappen helemaal dof,
blijkt dus dat daar ook iets van thinner in te zitten.


Kortom kijk eerst ff goed voordat je een of ander goedje ergens opsmeert, en als je alleen wilt ontvetten dan werkt remmenreiniger erg goed.
Husky TE510
petertje
Berichten: 241
Lid geworden op: di mei 20, 2008 18:36

Stickerfabrikanten zoals WML verkopen een speciaal goedje om je kappen te ontvetten.Vooral siloconen is een boesdoener waarom het niet goed plakt.Bij de automaterialenhandel die autolakken verkopen is zoiets ook te verkrijgen.
Ik vind zelfs remreiniger al aggresief .
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

klomp schreef:
CrazyWezel schreef:gebruik zelf nooit thinner, dus weet verder niet wat thinner doet..
stinkt een uur in de wind om te beginnen...
koop dan echte.. van motip of crc ofzo, die ruiken beter dan je bovenlip :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Designer schreef:Ben het eigenlijk wel met de Sint eens ( al geloof ik er niet meer in :-) ). Mijn voorvork kappen waren voorzien van een niet al te mooie sticker,
ik dacht deze ff verwijderen met stickerverwijderaar, en helaas, sticker eraf maar kappen helemaal dof,
blijkt dus dat daar ook iets van thinner in te zitten.


Kortom kijk eerst ff goed voordat je een of ander goedje ergens opsmeert, en als je alleen wilt ontvetten dan werkt remmenreiniger erg goed.

ten eerste plak je weer een sticker op het schoongemaakte (en volgens jullie dof geworden) plek .

ten tweede SMEER je het er niet op , maar je maakt een doek vochtig met wat thinner en je veegt het even vlug over het plastic , er gebeurt zichtbaar niets , maar de kap is ontvet en daarmee dus ook minder glanzend.

ten derde , koop alsjeblieft lekker duure goedjes en stickers en laat je van alles aanlullen , ik geef alleen maar een tip zoals ik die dingen meestal oplos en ik cross eigenlijk nog maar 20 jaar .
4 strokes only !!
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Thinner lost je kappen niet op!!
Als je het gebruikt, gebeurt er niks mee, alleen zijn ze even dof omdat ze absoluut vetvrij zijn.

En ik heb heel heel veel liters al verbruikt!
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

JoeBaR schreef: ten eerste plak je weer een sticker op het schoongemaakte (en volgens jullie dof geworden) plek .

ten tweede SMEER je het er niet op , maar je maakt een doek vochtig met wat thinner en je veegt het even vlug over het plastic , er gebeurt zichtbaar niets , maar de kap is ontvet en daarmee dus ook minder glanzend.

ten derde , koop alsjeblieft lekker duure goedjes en stickers en laat je van alles aanlullen , ik geef alleen maar een tip zoals ik die dingen meestal oplos en ik cross eigenlijk nog maar 20 jaar .
Weet wat Joe je hebt gelijk; klaar !!! :x

Heb er weinig behoefte om een discussie met iemand aan te gaan die hoe dan ook zijn gelijk wil halen.
Wat voor jou als tip geldt, dat geldt voor mij net zo.
Husky TE510
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik ben het eens met Joebar en Mario2t.
Ik gebruik ook altijd thinner om mijn kappen te ontvetten als ik er stickers op wil plakken.
En ik cross ook al meer dan 30 jaar dus genoeg ervaring met dit soort goedjes.
Als je stickers er op zitten dan spuit je de rest in met siliconenspray en alles blingt weer :idea:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Ik geloof dat de discussie over het ontvetten nu wel is gevoerd...
Blijft de vraag; waarmee kun je een sticker nu het beste vastplakken?

Ik heb slechte ervaringen met allerlei lijm uit tubes zoals, technicol, bisonkit, enz. Niet omdat het niet plakt, maar omdat ik de sticker er nooit meer strak op gekregen heb.
Misschien komt het omdat ik twee linker handen heb en niet vaak stickers plak.
Ik heb echter ooit eens een spuitbus met lijm gehad waarmee zacht schuim voor kussens gelijmd kon worden en daarmee lukte het wel.
Nadeel is dat je de hele omgeving goed moet afplakken want met zo'n spuitbus blaas je alles onder.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ik gebruik bizon kit ( geen angst , je kappen worden er niet dof van hoor )


als de lijm die op de stickers zit niet meer plakt , maak je dat dus schoon met dat goedje waar hier dus alle discussies aan te wijten zijn , vervolgens smeer je de sticker dunnetjes in met bizonkit en plak je de boel op zn plek .

bizon kit blijft een taaie lijm en is daarom beter geschikt dan lijmen die hard worden zoals secondelijm .
4 strokes only !!
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Lijm voor modelbouw ( van Bison) is dus transparant en zeer dun en precies aan te brengen.

Ik doe wat lijm op de sticker, verspreid het tot een zeer dun laagje en plak dan de sticker. Eventuele zichtbare lijmrandjes haal ik gelijk weg. Vervolgens plak ik met schilderstape de sticker op zijn plek en laat het drogen.

Werkt dus goed.
singlerider1
Berichten: 87
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
Locatie: Lopik

Spuitlijm en ontvetter van innotec doen wonderen (maar niet verder vertellen!!!!)

http://www.innotec-automotive.nl/
Plaats reactie