Australian Safari

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
STTEVE
Berichten: 1208
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Afbeelding
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vet, nog nooit gezien die variant!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STTEVE
Berichten: 1208
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Plaatje komt uit dit draadje
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=266100

Bij die DRbig staat
Wrighty's bike was a work of art... It wasn't a factory bike from the Belgian Camel Suzuki team of Gaston Rahier... but a very nicely fabricated replica built here in Oz by Paul and some local craftsmen from pictures and ingenuity. The side tanks for example were from an early KTM LC4 Rally (like the one Hugh Litchfield was mounted on).

Er staan trouwens nog een paar DR's
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

STTEVE schreef:Er staan trouwens nog een paar DR's
STTEVE
Berichten: 1208
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Afbeelding

here's my DR750 that I entered on in 1990. Ran out of money and had no spare CDI............. guess what failed....... it would just cut out. Hot/cold didn't matter. You could kick for a while then all of a sudden it would start and run like nothing ever happened. Sometimes it ran for a few minutes before cutting out, other times it ran for hours............
All this happened before the first selective on Day 2.
I only ever proved it was CDI after I was home again and fitted a new one.
I got one of those factory kits from Suzuki. So it had sand cast cases, close ratio gearbox, bigger oil cooler, solid footpegs, folding levers. No electric start, just kick start and no decompressor. Finer Filters rebuilt the airbox and made the foam filters to suit. Alloy bash plate, Different exhaust. The best bit was that I took 1kg of wiring off the bike!! It had a massive wiring loom and most of it was useless.
Probably more stuff but I can't remember right now.
Suspension was XR front end and Ohlins shock in the back. Rear wheel was XR too.
Wish I still owned it now..............

(http://www.advrider.com/forums/showthre ... 00&page=29)
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

vette foto`s hoor....

The best bit was that I took 1kg of wiring off the bike!! It had a massive wiring loom and most of it was useless.

zou op dit moment ook wel wat simpeler draadboom willen!!

greetz sander
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 21:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

800S schreef:vette foto`s hoor....

The best bit was that I took 1kg of wiring off the bike!! It had a massive wiring loom and most of it was useless.

zou op dit moment ook wel wat simpeler draadboom willen!!

greetz sander
Ja, ik snap het wel, toen ik men TLR nog had heb ik ook eens 2dagen aan dat ding liggen kloten...der zijn prettigere zaken...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kheb voor mn 50cc supermotard vroeger ook n nieuwe kabelboom gemaakt.. tis wel te doen, en je kan dr best wel iets moois en waterdichts van maken.. maar dan moet wel je hele big uit elkaar om dat netjes weg te werken overal denk ik.. en tis ff werk..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

ik dacht even te lezen " suzuki factory kits " is zoiets te vinden ?
have BIG fun

D.F.M.T.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

fabrieks fiets modi:
So it had sand cast cases, close ratio gearbox, bigger oil cooler, solid footpegs, folding levers. No electric start, just kick start and no decompressor. Finer Filters rebuilt the airbox and made the foam filters to suit. Alloy bash plate, Different exhaust

wordt aardig scharrelen voor non fabrieksrijders gok ik...
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 21:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:kheb voor mn 50cc supermotard vroeger ook n nieuwe kabelboom gemaakt.. tis wel te doen, en je kan dr best wel iets moois en waterdichts van maken.. maar dan moet wel je hele big uit elkaar om dat netjes weg te werken overal denk ik.. en tis ff werk..
Nu dat is iets waar ik graag zou mee beginnen.
Dat uit elkaar is momenteel geen probleem :) helaas ligt mijn elektricien-iq op geen al te hoog niveau, dus meer dan een kopie maken zit er niet in :oops:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

beter goed gejat dan slecht bedacht toch ;)
en met fatsoenlijke krimpkous (op sommige plekken waar het ergens tegen aan loopt dubbel) heb je al snel iets wat steviger is als dat het was.. en t hoeft ook niet ingewikkeld te worden he, denk dat als ik de mijne opnieuw maak dat ik de connectoren er uit laat / die verander, want die zijn nu bijna allemaal gewoon open.. niet handig voor een fiets die ook niet bang is voor water..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 21:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:beter goed gejat dan slecht bedacht toch ;)
en met fatsoenlijke krimpkous (op sommige plekken waar het ergens tegen aan loopt dubbel) heb je al snel iets wat steviger is als dat het was.. en t hoeft ook niet ingewikkeld te worden he, denk dat als ik de mijne opnieuw maak dat ik de connectoren er uit laat / die verander, want die zijn nu bijna allemaal gewoon open.. niet handig voor een fiets die ook niet bang is voor water..
Idd, wel dat komt zeker op mijn 'to do list' te staan, je weet wel, diegene die altijd langer wordt ipv korter :wink: Had ik ook al wel eens aan gedacht, als je die rechtstreeks kunt verbinden met krimpkous erover is er natuurlijk nog weinig dat fout kan gaan...
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb er ook aan gedacht maar als je iets los haalt is het wel makkelijk dat ie vervolgens maar in 1 stekker past :wink:

Dus spuit het maar regelmatig in met Brunox turbo spray [ de nieuwe WD40] als ik de tank ed er af heb :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

I had email conversation with this guy via ADV Rider. He is great rider. Just FYI - his DR was going for like 200 000 km and then he sold it.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 20:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Beste Biggers op de desbetreffende pagina:
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 00&page=30
Staat er wat interessant:
" Originally Posted by Tony T
The only restrictor was 2 simple plastic spacers that stopped the carby slide from opening fully.
The night I got my bike home, I had them out for a look when I dropped both and lost them forever...............
Can't imagine there's a 750 out there that still has them in it. en
They were on top of the carby slides. Take the tops off the carbs (2 screws each) lift the black plastic top and spring, and there were 2 white plastic tubes that simply limited the travel of the slides to only half throttle.
Yes, it made a big difference!!!! "
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

dat kan ook gebeurd zijn naar het ombouwen naar een lichter kenteken? <25kw? weet alleen niet hoe ze dat normaal bij die dingen doen..
n maat van me heeft dat op zijn racebeest.. dikke motor maar <25kw.. ik wil wel.. maar ik kan niet :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie