
Australian Safari
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Vet, nog nooit gezien die variant!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Plaatje komt uit dit draadje
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=266100
Bij die DRbig staat
Wrighty's bike was a work of art... It wasn't a factory bike from the Belgian Camel Suzuki team of Gaston Rahier... but a very nicely fabricated replica built here in Oz by Paul and some local craftsmen from pictures and ingenuity. The side tanks for example were from an early KTM LC4 Rally (like the one Hugh Litchfield was mounted on).
Er staan trouwens nog een paar DR's
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=266100
Bij die DRbig staat
Wrighty's bike was a work of art... It wasn't a factory bike from the Belgian Camel Suzuki team of Gaston Rahier... but a very nicely fabricated replica built here in Oz by Paul and some local craftsmen from pictures and ingenuity. The side tanks for example were from an early KTM LC4 Rally (like the one Hugh Litchfield was mounted on).
Er staan trouwens nog een paar DR's

here's my DR750 that I entered on in 1990. Ran out of money and had no spare CDI............. guess what failed....... it would just cut out. Hot/cold didn't matter. You could kick for a while then all of a sudden it would start and run like nothing ever happened. Sometimes it ran for a few minutes before cutting out, other times it ran for hours............
All this happened before the first selective on Day 2.
I only ever proved it was CDI after I was home again and fitted a new one.
I got one of those factory kits from Suzuki. So it had sand cast cases, close ratio gearbox, bigger oil cooler, solid footpegs, folding levers. No electric start, just kick start and no decompressor. Finer Filters rebuilt the airbox and made the foam filters to suit. Alloy bash plate, Different exhaust. The best bit was that I took 1kg of wiring off the bike!! It had a massive wiring loom and most of it was useless.
Probably more stuff but I can't remember right now.
Suspension was XR front end and Ohlins shock in the back. Rear wheel was XR too.
Wish I still owned it now..............
(http://www.advrider.com/forums/showthre ... 00&page=29)
Ja, ik snap het wel, toen ik men TLR nog had heb ik ook eens 2dagen aan dat ding liggen kloten...der zijn prettigere zaken...800S schreef:vette foto`s hoor....
The best bit was that I took 1kg of wiring off the bike!! It had a massive wiring loom and most of it was useless.
zou op dit moment ook wel wat simpeler draadboom willen!!
greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
kheb voor mn 50cc supermotard vroeger ook n nieuwe kabelboom gemaakt.. tis wel te doen, en je kan dr best wel iets moois en waterdichts van maken.. maar dan moet wel je hele big uit elkaar om dat netjes weg te werken overal denk ik.. en tis ff werk..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
fabrieks fiets modi:
So it had sand cast cases, close ratio gearbox, bigger oil cooler, solid footpegs, folding levers. No electric start, just kick start and no decompressor. Finer Filters rebuilt the airbox and made the foam filters to suit. Alloy bash plate, Different exhaust
wordt aardig scharrelen voor non fabrieksrijders gok ik...
So it had sand cast cases, close ratio gearbox, bigger oil cooler, solid footpegs, folding levers. No electric start, just kick start and no decompressor. Finer Filters rebuilt the airbox and made the foam filters to suit. Alloy bash plate, Different exhaust
wordt aardig scharrelen voor non fabrieksrijders gok ik...
Nu dat is iets waar ik graag zou mee beginnen.CrazyWezel schreef:kheb voor mn 50cc supermotard vroeger ook n nieuwe kabelboom gemaakt.. tis wel te doen, en je kan dr best wel iets moois en waterdichts van maken.. maar dan moet wel je hele big uit elkaar om dat netjes weg te werken overal denk ik.. en tis ff werk..
Dat uit elkaar is momenteel geen probleem


-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
beter goed gejat dan slecht bedacht toch 
en met fatsoenlijke krimpkous (op sommige plekken waar het ergens tegen aan loopt dubbel) heb je al snel iets wat steviger is als dat het was.. en t hoeft ook niet ingewikkeld te worden he, denk dat als ik de mijne opnieuw maak dat ik de connectoren er uit laat / die verander, want die zijn nu bijna allemaal gewoon open.. niet handig voor een fiets die ook niet bang is voor water..

en met fatsoenlijke krimpkous (op sommige plekken waar het ergens tegen aan loopt dubbel) heb je al snel iets wat steviger is als dat het was.. en t hoeft ook niet ingewikkeld te worden he, denk dat als ik de mijne opnieuw maak dat ik de connectoren er uit laat / die verander, want die zijn nu bijna allemaal gewoon open.. niet handig voor een fiets die ook niet bang is voor water..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Idd, wel dat komt zeker op mijn 'to do list' te staan, je weet wel, diegene die altijd langer wordt ipv korterCrazyWezel schreef:beter goed gejat dan slecht bedacht toch
en met fatsoenlijke krimpkous (op sommige plekken waar het ergens tegen aan loopt dubbel) heb je al snel iets wat steviger is als dat het was.. en t hoeft ook niet ingewikkeld te worden he, denk dat als ik de mijne opnieuw maak dat ik de connectoren er uit laat / die verander, want die zijn nu bijna allemaal gewoon open.. niet handig voor een fiets die ook niet bang is voor water..

-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb er ook aan gedacht maar als je iets los haalt is het wel makkelijk dat ie vervolgens maar in 1 stekker past
Dus spuit het maar regelmatig in met Brunox turbo spray [ de nieuwe WD40] als ik de tank ed er af heb

Dus spuit het maar regelmatig in met Brunox turbo spray [ de nieuwe WD40] als ik de tank ed er af heb

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 20:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Beste Biggers op de desbetreffende pagina:
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 00&page=30
Staat er wat interessant:
" Originally Posted by Tony T
The only restrictor was 2 simple plastic spacers that stopped the carby slide from opening fully.
The night I got my bike home, I had them out for a look when I dropped both and lost them forever...............
Can't imagine there's a 750 out there that still has them in it. en
They were on top of the carby slides. Take the tops off the carbs (2 screws each) lift the black plastic top and spring, and there were 2 white plastic tubes that simply limited the travel of the slides to only half throttle.
Yes, it made a big difference!!!! "
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 00&page=30
Staat er wat interessant:
" Originally Posted by Tony T
The only restrictor was 2 simple plastic spacers that stopped the carby slide from opening fully.
The night I got my bike home, I had them out for a look when I dropped both and lost them forever...............
Can't imagine there's a 750 out there that still has them in it. en
They were on top of the carby slides. Take the tops off the carbs (2 screws each) lift the black plastic top and spring, and there were 2 white plastic tubes that simply limited the travel of the slides to only half throttle.
Yes, it made a big difference!!!! "
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dat kan ook gebeurd zijn naar het ombouwen naar een lichter kenteken? <25kw? weet alleen niet hoe ze dat normaal bij die dingen doen..
n maat van me heeft dat op zijn racebeest.. dikke motor maar <25kw.. ik wil wel.. maar ik kan niet
n maat van me heeft dat op zijn racebeest.. dikke motor maar <25kw.. ik wil wel.. maar ik kan niet

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !