weerstanden van de spoelen zijn ok (binnen de norm)
zwart met gele ader zal ik morgen als eerste na-checken....
ik vond het verhaal van 7v naar relais al vreemd, heeft nl niks met vonk te doen.
@crazy:hoe krijg ik in godsnaam ruimte om contactslot ertussen uit te friemelen zonder meer stuk te maken?
pff nu eerst nachtrust....
keep in touch
help wanted: elektronica......
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
De 750 van Frans heeft een ander contactslot dan mijn 800.. maar kan best dat sander het zelfde slot heeft als Frans
Bij de SR43 haal je het stuur los en de boven balhoofd moer en bovenste kroonplaat en daar zitten de draden in een kap.. bij de SR41 liggen de draden gesoldeerd aan de buitekant en kan je er zo bij

Bij de SR43 haal je het stuur los en de boven balhoofd moer en bovenste kroonplaat en daar zitten de draden in een kap.. bij de SR41 liggen de draden gesoldeerd aan de buitekant en kan je er zo bij

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
het stomme was alleen wel dat ie ondanks het uitvallen van vanalles en nog wat hij wel bleef lopenCrazyWezel schreef:check zoiezo ook maar eens de draadjes onder aan je contact slot, heb pas het contactslot van Frans staan repareren omdat de soldeerverbindinkjes uit elkaar begonnen te vallen..

Thanx again Crazy hij doet 't nog steeds

@800s Dat contactslot van mij kan je er met tellers en al afdraaien door twee moeren onder de tellers te verwijderen en de kmtellerkabel los te halen. (heb dus vierkante tellers niet de ronde zoals de meeste Biggen)
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
als de draad onderweg kortsluiting maakt kun je bij het slot kijken wat je wilt maar daar valt dan niets te zien
je kunt hem beter bij de cdi loshalen, als de motor dan wel loopt kun je hem niet meer uitzetten
je kunt hem beter bij de cdi loshalen, als de motor dan wel loopt kun je hem niet meer uitzetten

have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-

-
- Contacteer:
Sander de dodemans knopje uitmekaar halen en schoonmaken alsook de startknopje. Het zijn schakelaars die zeker na veel spelen en rijden in zand en regen ook vuil worden.
Dat heb ik recent gehad omdat ik ook de zelfde kwaaltje had. Alles lijkt OK voldoende stroom maar de motor sloeg niet aan.
Andre
Dat heb ik recent gehad omdat ik ook de zelfde kwaaltje had. Alles lijkt OK voldoende stroom maar de motor sloeg niet aan.
Andre
thx voor de diverse invalshoeken,
contact heb ik doorgemeten via stekker onder framebuis en was in tip top conditie.
de zwarte met gele ader (12v)die de cdi ingaat(stekker van 5) heeft enige weerstand met bruin en zwart van de magneto....
hmmm misschien toch een vak moeten leren??
greetz sander
contact heb ik doorgemeten via stekker onder framebuis en was in tip top conditie.
de zwarte met gele ader (12v)die de cdi ingaat(stekker van 5) heeft enige weerstand met bruin en zwart van de magneto....
greetz sander
-
Hey Sander,
Ik heb het op mijn werk nog ff nagevraagd aan een ervaren crosser. Deze vroeg ik gewoon wat kan het zijn als je na kwartiertje rijden stilvalt en dan de volgende dag gewoon weer kan starten. Hij kwam eigenlijk gelijk met Beluchting tank verstopt. Ik zie in je verhaal niets waar je ingaat op de benzine optie dus vandaar dat ik het maar ff als suggestie plaats. Hij had het ook over vuil benzine filter.
Weet niet of je motert nu helemaal niet meer loopt of inderdaad nog net als in 1e bericht na kwartiertje dood valt.
Succes,
Frans
Ik heb het op mijn werk nog ff nagevraagd aan een ervaren crosser. Deze vroeg ik gewoon wat kan het zijn als je na kwartiertje rijden stilvalt en dan de volgende dag gewoon weer kan starten. Hij kwam eigenlijk gelijk met Beluchting tank verstopt. Ik zie in je verhaal niets waar je ingaat op de benzine optie dus vandaar dat ik het maar ff als suggestie plaats. Hij had het ook over vuil benzine filter.
Weet niet of je motert nu helemaal niet meer loopt of inderdaad nog net als in 1e bericht na kwartiertje dood valt.
Succes,
Frans
je moet eigenlijk de stekker loshalen en dan met het contact uit de weerstand meten tussen de draad (die naar je contactslot gaat) en de massa800S schreef:thx voor de diverse invalshoeken,
greetz sander
de weerstand zou dan oneindig moeten zijn
met het contact aan zou de weerstand nagenoeg 0 moeten zijn
haal wel even de accu los,voor als er iets mis is / gaat , niet elke multimeter is beveiligd tegen 12v op de ohm meting
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
dit gaat mijn pet te boven, maar hier nog een linkje naar zelf cdi bouwen....
http://search.live.com/video/results.as ... ORM=VIVR30
http://search.live.com/video/results.as ... ORM=VIVR30
-
Ik hoop het voor dat ie 't snel gevonden heeft je, die ellende bij jou heeft al lang genoeg geduurt.
Gelukkig is het bij mij mechanisch en allemaal vrij simpel op te lossen al is het wel duur
Gelukkig is het bij mij mechanisch en allemaal vrij simpel op te lossen al is het wel duur

-
- Contacteer:
van een ander forum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/12522//
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/12522//
Sander, kan je nog een opsomming geven wat je tot nu toe hebt geprobeerd en hoe?
Als ik jou was zou ik de kill switch tijdelijk omzeilen om zo te kijken of deze niet de boosdoener is. Kwestie van alles nalopen en afvinken.
Je probleem komt toch alleen na een paar minuten voor als die warm is, of start die inmiddels nooit meer? Als hij eerst nog wel rijdt is het natuurlijk zaak om pas te gaan meten als hij niet meer rijdt.
De gehele bedrading nakijken, vooral knelpunten bij de tank en stuur goed onderzoeken op kortsluiting. Check ook vooral eens je massa verbindingen naar het blok toe en maak deze schoon. Volgens mij loopt er een vanaf je start relais naar de achterkant van je blok (dicht bij neutraal draad ingang).
Hou vol !
Als ik jou was zou ik de kill switch tijdelijk omzeilen om zo te kijken of deze niet de boosdoener is. Kwestie van alles nalopen en afvinken.
Je probleem komt toch alleen na een paar minuten voor als die warm is, of start die inmiddels nooit meer? Als hij eerst nog wel rijdt is het natuurlijk zaak om pas te gaan meten als hij niet meer rijdt.
De gehele bedrading nakijken, vooral knelpunten bij de tank en stuur goed onderzoeken op kortsluiting. Check ook vooral eens je massa verbindingen naar het blok toe en maak deze schoon. Volgens mij loopt er een vanaf je start relais naar de achterkant van je blok (dicht bij neutraal draad ingang).
Hou vol !
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Hoi,
Graag had ik ook alle opsommingen die je gedaan hebt zal ik ook eens effe gaan meedenken.
Graag had ik ook alle opsommingen die je gedaan hebt zal ik ook eens effe gaan meedenken.
okay, hier de stappen die ik ondernomen heb;
-pick up en stator vervangen door absoluut werkende van zappa(oude en nwe 220/350Ohm weerstand = binnen de marge)
-cdi unit vervangen door andere
-nieuwe bougies
-kill-run nagelopen (alleen voor start-onderbreking)
-contact nagelopen (aan=geen weerstand)
-side stand swich kortgesloten (dus bij 1e versn. gewoon starten incl huppel)
-bobines vervangen door andere
-accu trekt aardig door compressie heen met starten
wat ik hiervoor al had kortgesloten en waarna met succes gereden;
-deco unit buitenspel gezet (extra kabel van startknop ipv eerst naar deco unit direct naar startrelais)
-koppelings schakelaar kortgesloten (gewoon starten in versnelling met huppel)
-deco lever schakelaar gebouwd voor lege vlotterkamer na schuiver en uitzetten zonder irritante tik.
morgen zoals gezegd haal ik `m op en zal ik meneer zijn verhaal aanhoren.
koop wel extra accu (geen gel) voor je weet niet..........
-pick up en stator vervangen door absoluut werkende van zappa(oude en nwe 220/350Ohm weerstand = binnen de marge)
-cdi unit vervangen door andere
-nieuwe bougies
-kill-run nagelopen (alleen voor start-onderbreking)
-contact nagelopen (aan=geen weerstand)
-side stand swich kortgesloten (dus bij 1e versn. gewoon starten incl huppel)
-bobines vervangen door andere
-accu trekt aardig door compressie heen met starten
wat ik hiervoor al had kortgesloten en waarna met succes gereden;
-deco unit buitenspel gezet (extra kabel van startknop ipv eerst naar deco unit direct naar startrelais)
-koppelings schakelaar kortgesloten (gewoon starten in versnelling met huppel)
-deco lever schakelaar gebouwd voor lege vlotterkamer na schuiver en uitzetten zonder irritante tik.
morgen zoals gezegd haal ik `m op en zal ik meneer zijn verhaal aanhoren.
koop wel extra accu (geen gel) voor je weet niet..........
-
Hey.. Shiny staat tijdelijk geslacht onder het afdak.. ben er zondag weer druk mee bezig maar je kan je BIG op de aanhanger gooien en zaterdag naar harte lust elektronika wisselen als je wil..
Er zit idd een [massa?] draad op het blok net achter je voortandwiel achter op het blok.. maak eens los, schoon en vast [meet door]..
Er zit idd een [massa?] draad op het blok net achter je voortandwiel achter op het blok.. maak eens los, schoon en vast [meet door]..
-
- Contacteer:
wil er evt. wel bij zijn om wat mee te meten enzo, vind het ook maar kudt dat de storing niet te vinden is.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
800S is hier nogal kwaad vertrokken..........
Bleek dat het elektra probleem waar ie al zo'n 2 maanden naar liep te zoeken geheel mijn schuld was...
Na met mij in m'n achtertuin gespeelt te hebben kreeg hij het probleem, stil vallen op de snelweg.....
250km op de dag teller dus benzine zat...
Hij was er vandaag met z'n BIG, na hem uitgehoord te hebben of z'n probleem zij hij dat ie nog niet gekeken had of z'n tank niet vacium zoog..
Dus mijn tank er op, starten en lopen.. en nu bleef ie ook langer lopen dan 2 minuten...
Pak zijn tank en die is bijna leeg.. en zonder vaciumslang van de benzinepomp op de carb krijg je dat er niet uit
Test ritje gedaan en slecht lopen met de vaciumslang er op, slang er af en beter maar nog niet goed..
Deed me aan Edwin denken dus carb's er af maar orginele sproeiers..
Choke plunjer zoals de SR41 heeft echter droog gemonteerd..
Denk als 800S die smeert en gangbaar maakt hij top loopt...
En dus om dat je bij mij in de tuin een iets ander ritje rijd dan de normale NL ritjes verbruik je wat meer benzine per KM dan je gewend bent...
En heeft onze Sander uren zonder succes gezocht naar een elektronische storing terwijl z'n tank leeg was
Het af en toe niet rond draaien van de start motor bleek de massa kabel van de start motor die een beetje doorgesleten was en kort sloot tegen de uitlaat bocht..
Sorry Sander, je gaat vast nooit meer met me rijden.........

Bleek dat het elektra probleem waar ie al zo'n 2 maanden naar liep te zoeken geheel mijn schuld was...

Na met mij in m'n achtertuin gespeelt te hebben kreeg hij het probleem, stil vallen op de snelweg.....
250km op de dag teller dus benzine zat...
Hij was er vandaag met z'n BIG, na hem uitgehoord te hebben of z'n probleem zij hij dat ie nog niet gekeken had of z'n tank niet vacium zoog..
Dus mijn tank er op, starten en lopen.. en nu bleef ie ook langer lopen dan 2 minuten...
Pak zijn tank en die is bijna leeg.. en zonder vaciumslang van de benzinepomp op de carb krijg je dat er niet uit

Test ritje gedaan en slecht lopen met de vaciumslang er op, slang er af en beter maar nog niet goed..
Deed me aan Edwin denken dus carb's er af maar orginele sproeiers..
Choke plunjer zoals de SR41 heeft echter droog gemonteerd..
Denk als 800S die smeert en gangbaar maakt hij top loopt...
En dus om dat je bij mij in de tuin een iets ander ritje rijd dan de normale NL ritjes verbruik je wat meer benzine per KM dan je gewend bent...
En heeft onze Sander uren zonder succes gezocht naar een elektronische storing terwijl z'n tank leeg was

Het af en toe niet rond draaien van de start motor bleek de massa kabel van de start motor die een beetje doorgesleten was en kort sloot tegen de uitlaat bocht..
Sorry Sander, je gaat vast nooit meer met me rijden.........

Ongeacht de oorzaak denk ik dat sander erg blij is dat het probleem is verholpen, super zappa!
Suzuki DR 750SK Big '89
Benzine ??? wa's dat dan, nooit van gehoord ............
Ik tank trouwens altijd bji 250km, dan weet ik zeker dat ik nooit zonder sta. Dit is mij ook al eens gebeurt na een middagje offroad spelen, de big lust dan best een slokje.

Ik tank trouwens altijd bji 250km, dan weet ik zeker dat ik nooit zonder sta. Dit is mij ook al eens gebeurt na een middagje offroad spelen, de big lust dan best een slokje.
-

nu niet zo beginnen he jongens.....
idd kon de big de reserve niet aanspreken omdat de vac.slang niet op de carb zat.
en toen deze er wel op zat fikte het chroom zo`n beetje van mijn uitlaat dempers af (zò heet..... en sorry van je handschoen zappa

die 250km op een tank had ik wel een eerder gehaald,met de brabo600, toen hij bij deze stand begon te stotteren heb ik `m op reserve gezet en nog 15km gereden.......
dit verzuimde hij dus de laatste keren

ik ga nu de choke-plunjer lekker soepel laten lopen en gelijk de carbs van nwe naaldjes/rubbers voorzien.
ben in ieder geval onwijs blij dat het apparaat het weer doet

al heb ik laatst wel de verkeerde tank verkocht en zit ik weer met die lekke..........
einde topic