Nou komtiedan......
XR600R '91, tuimelaars + krukas versleten -> nieuw krukas + tuimelaars, rondstampen en checken of er olie uit het aanvoerkanaaltje naar de nokkenas komt -> OK er kwam olie -> lekker rijden, mooi weer, niet te gek, beetje zand en modder, veel harde weg -> 1000 km verder -> weer tikken, ojee toch niet weer dat spul naar de klote -> jawel, tuimelaars weer versleten.
Zo dat is er ongeveer gebeurd, nu denk ik dat er te weinig olie bij het nokkenas komt. Dit kan door versleten oliepomp of lek in andere olieleiding (drukverlies).
Heeft iemand van jullie nog wijze ideeen over hoe dit kan en hoe ik kan meten of er genoeg olie boven komt (druk/debiet)
Droog hoofd
Moderator: ghulst
wordt een dure xr op deze mannier.
Ik denk dat je heel goed moet gaan kijken naar je olieleidingen en je oliepomp. Eigenlijk geef je zelf al heel goed aan waar je probleem waarschijnlijk ligt. Let ook op de speling van de tuimelaars ed. Misschien dat daar een probleem aanwezig is.
XRmanu en andere gaarne jullie reaktie.
Ik denk dat je heel goed moet gaan kijken naar je olieleidingen en je oliepomp. Eigenlijk geef je zelf al heel goed aan waar je probleem waarschijnlijk ligt. Let ook op de speling van de tuimelaars ed. Misschien dat daar een probleem aanwezig is.
XRmanu en andere gaarne jullie reaktie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
In een van de 1e Noppen nieuwsen stond een verslag van een groep die met XR-ren op resi ging. Voordien e.e.a. gecheckt (net als jij gekeken of er olie uit het kanaaltrje komt) maar bij een van de motoren bleek de oliepomp wel pompte, maar niet voldoende, waardoor de tuimelaars niet genoeg olie kregen
Ofwel is er te weinig olie opgedaan,ofwel geeft de oliepomp te weinig debiet of wel is het busje en/of O-ring tss de oliepomp en het carter niet of verkeerd gemonteerd zodat de kop te weinig oliedruk krijgt.
Kijk ook of de olieleiding (extern) tss de kader(aan de grove filter) en de oliepomp niet getorst is.Het is de korste leiding van de 2.
Kijk ook of de olieleiding (extern) tss de kader(aan de grove filter) en de oliepomp niet getorst is.Het is de korste leiding van de 2.