Mekaniekerscross Baarle-Nassau op 15 Februari 2009

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
adje

Mekaniekerscross Baarle-Nassau op 15 Februari 2009

Na de aflassing van de mekaniekerscross op 9 november gaat de 20e editie van de Mekaniekerscross door op 15 februari a.s. Deze zg. Mekaniekerscross is het evenement voor de Nederlandse en Belgische motorcrossliefhebbers. Aan deze cross kan iedereen deelnemen zonder startvergunning.
Deze 20e editie belooft een groot spektakel te worden voor de echte liefhebber, maar zeker ook voor de vergunninghouders. Dit jaar wordt er wederom een klasse ingericht voor de zijspannen, maar zeer speciaal te noemen is de speciale TM-klasse. Hierin kunnen alleen piloten met een motor van het Italiaanse merk deelnemen. Om meer diversiteit in de verschillende categorieën te brengen komen er dit jaar zelfs de altijd populaire quads aan de start!
We beginnen deze wedstrijd met de allerkleinsten nl. de 50 en 65cc-klasse, waar verschillende plaatselijke talenten hun kunnen willen vertonen. Bij de 65cc hoge wielen komen de plaatselijke talenten Samme en Jelte Goudberg uit Ulicoten aan de start.
In de 85cc-klasse wordt het uitkijken naar de nieuwbakken Nederlands Districtskampioen Steven Hendrickx uit Ulicoten. Zijn evenknie Michel Schoenmakers zal hem zeker het vuur aan de schenen proberen te leggen, al zal deze zeer waarschijnlijk op een 85cc hoge wielen aan het vertrek verschijnen. Bij de lage wielen zullen ook Jeroen Bruers uit Chaam en Yente Laurijssen uit Baarle-Hertog (hij heeft een ijzersterk seizoen achter de rug bij de KNMV) hun beste beentje voorzetten.
In de categorie 85cc hoge wielen zal de clubeer o.a. hoog gehouden worden door de 13-jarige Daniel Woestenborg uit Baarle-Nassau en Nick Verschueren uit Baarle-Hertog.
De altijd populaire MX2-klasse is het werkterrein van o.a. Rick Laurijssen uit Zondereigen en Kim Michielsen uit Baarle-Nassau, zij zullen zich voor eigen publiek waarschijnlijk extra hard inzetten om een mooie prestatie te realiseren.
Bij de verschillende liefhebberklassen is het ook weer uitkijken naar een het presteren van een groot aantal clubpiloten. Vooral de gekende René Kokx uit Gilze, Roger de Jong en Gust Verschueren uit Ulicoten en Mark Michielsen uit Baarle-Nassau worden geacht goede prestaties neer te zetten. Ook nog vermelden dat de échte liefhebbers Erwin Kusters en Rudy Hermans aan de start verschijnen!
In de superklassen komen naast de rijders van grote naam de plaatselijke kanonnen aan de start. In de super-A klasse denken we hierbij vooral aan de 29-jarige Carlo van Loon, die dit seizoen al proefde van de enduro-sport maar die voor eigen volk uiteraard zijn zege uit 2001 wil herhalen. Erwin Hendrickx uit Ulicoten heeft door diverse redenen een aantal jaren verstek moeten geven voor de Mekaniekerscross, maar met zijn titel in het Nederlands Districtskampioenschap is hij dubbel en dik gemotiveerd om de ‘jonge mannen’ het vuur aan de schenen te leggen. Jüdirch de Jong was in dat kampioenschap een dichte belager en is belust op revanche! Wat betreft de concurrentie is het momenteel nog koffiedik kijken, aangezien een groot aantal Belgische en Nederlandse toppers hun opwachting maken in de wedstrijd van Grobbendonk. Steven van Dun uit Weelde werd dit jaar wederom clubkampioen bij de Supers A en reed een sterk seizoen bij de VMCF. Een cross dichter bij huis zal hij niet snel vinden, waardoor hij veel extra supporters aan de kant zal hebben. Clubrijders Jarno Brouwers, Francis en Jacky van Gestel en Bob van Looveren kende allen wat fysieke ongemakken in 2008 maar trachten de Mekaniekerscross te gebruiken om weer met frisse zin aan seizoen 2009 te beginnen.
In de Superklasse B is het uitkijken naar o.a. Bart Wouters uit Baarle-Nassau en Jeffrey Gobbens uit Ulicoten
Kortom, dit deelnemersveld zal er een bitsige strijd van maken om u een onvergetelijke dag te bezorgen. Aan het circuit zal het niet liggen, want het prachtige circuit is in binnen-en buitenland gekend en vindt telkens zijn bondgenoot in prachtige wedstrijden. De trainingen beginnen om 8.30 uur en de wedstrijden vangen aan om 10.30 uur.
Voor meer informatie kijkt u op www.mcc-baarle-nassau.nl of belt u (na 18.00h) naar 013-5078003 of 013-5079079.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske

adje schreef:.........maar zeer speciaal te noemen is de speciale TM-klasse. Hierin kunnen alleen piloten met een motor van het Italiaanse merk deelnemen. .
Dus als, ik zeg als, ja als ik mee zou doen zou ik vast op het podium kunnen eindigen (en dan nog laatste worden :oops: ).
Mooi initiatief 8)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rolando
Contacteer:

Kan mijn "oude" nog ophalen. (Staat er nog). Zijn we al met 2!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
adje

Dan zou ik ook nog wel een 2-takt TM300 mogen lenen van iemand die er toch nooit meer op rijdt :twisted:
Dus dan zouden we al met 3 man zijn :lol:

Afbeelding Afbeelding

Sjokske

adje schreef:Dan zou ik ook nog wel een 2-takt TM300 mogen lenen van iemand die er toch nooit meer op rijdt :twisted:
Twee en een 1/2'ke toch ???
En nou niet allemaal ineens kunstgrepen uit gaan halen, dadelijk grijp ik nog naast het podium (tenminste als, ja als .................. ). :wink:
adje

Sjokske schreef:
adje schreef:Dan zou ik ook nog wel een 2-takt TM300 mogen lenen van iemand die er toch nooit meer op rijdt :twisted:
Twee en een 1/2'ke toch ???
En nou niet allemaal ineens kunstgrepen uit gaan halen, dadelijk grijp ik nog naast het podium (tenminste als, ja als .................. ). :wink:
Het is ook al zo lang geleden dat ik die motor gezien heb dat ik eigenlijk al niet meer precies weet of het nu een 250cc of een 300cc is.

Is die tenminste als , ja als......... nu nog niet ......... ?

Afbeelding Afbeelding

Sjokske

Neuj :cry:
Plaats reactie