GASGAS
Moderator: ghulst
Heeft iemand ervaring met een GASGAS? Ben heel geintresseerd in een GASGAS maar zou graag wat ervaringen horen. Ik vind het een mooie machine en goed afgewerkt, maar meer kan ik er nog niet over zeggen. Alvast bedankt.
Hoi Royke,
Ik ken alleen de G300 2-takt. Een super (elektro) motortje met voldoende pk voor ook de Hollandse akkers, maar altijd te beheersen, juist op natte Belgische grasheuvels. En betrouwbaar, goedkoop (ca 7200 euro nu). Hij is van najaar 2002.
Er zit bij mij pas de eerste nieuwe zuiger in (na 130 uur); nu rij ik de laatste jaren niet zoveel. Wel altijd endurowedstrijden.
Koppeling nog origineel.
Mankementen:
De uitlaatdemper gaat niet zolang mee (scheurt). Ik heb nu een HGS.
Die oude kettinggeleider (die scharnierende) is slap; de mx versie past ook en die vind ik fijner.
Bijzonderheden: in het begin moest ik na elke rit de spaakspanning corrigeren (was ik niet gewend met andere merken).
Algemeen: controleren op loslopende boutjes. In het oude alu-subframe gebeurde dat en dan lubberen die uit, onder andere van de uitlaatdemper.
Nou, je ziet, dat stelt allemaal niet zoveel voor.
Ik ken alleen de G300 2-takt. Een super (elektro) motortje met voldoende pk voor ook de Hollandse akkers, maar altijd te beheersen, juist op natte Belgische grasheuvels. En betrouwbaar, goedkoop (ca 7200 euro nu). Hij is van najaar 2002.
Er zit bij mij pas de eerste nieuwe zuiger in (na 130 uur); nu rij ik de laatste jaren niet zoveel. Wel altijd endurowedstrijden.
Koppeling nog origineel.
Mankementen:
De uitlaatdemper gaat niet zolang mee (scheurt). Ik heb nu een HGS.
Die oude kettinggeleider (die scharnierende) is slap; de mx versie past ook en die vind ik fijner.
Bijzonderheden: in het begin moest ik na elke rit de spaakspanning corrigeren (was ik niet gewend met andere merken).
Algemeen: controleren op loslopende boutjes. In het oude alu-subframe gebeurde dat en dan lubberen die uit, onder andere van de uitlaatdemper.
Nou, je ziet, dat stelt allemaal niet zoveel voor.
In feite geef je dus een beetje aan dat het enige echte verschil hem zit in het loslopen van de spaaknippels, maarja als dat het enige is... want de andere dingen hebben andere merken ook wel last van, niet dezelfde dingen maar mankementjes zie je vaker terug (afbrekende gasschuiven etc. op KTM en Yamaha meen ik me te herinneren)
Zijn volgens mij verder wel goede motoren, ben ook benieuwd of er hier mensen zijn die een 450 4 takt rijden of hebben gereden...
Ik denk er zelf ook aan om in de toekomst over te stappen naar een 4 takt, dus van 250 2t naar 450 4t. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar een honda, maar als ik naar de prijzen kijk is een gasgas toch ook wel interessant ik kan voor het verschil best wel wat kapot rijden (wat volgens mij dus wel mee zal vallen).
Iemand ervaring ermee?
Zijn volgens mij verder wel goede motoren, ben ook benieuwd of er hier mensen zijn die een 450 4 takt rijden of hebben gereden...
Ik denk er zelf ook aan om in de toekomst over te stappen naar een 4 takt, dus van 250 2t naar 450 4t. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar een honda, maar als ik naar de prijzen kijk is een gasgas toch ook wel interessant ik kan voor het verschil best wel wat kapot rijden (wat volgens mij dus wel mee zal vallen).
Iemand ervaring ermee?
Gas?Gas!
2-takt is wel betrouwbaar en ook de standaard 450 4-takt.
Er zijn nog wel wat probleempjes met de 510.
Er zijn nog wel wat probleempjes met de 510.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Rijdt nu al een tijdje( 3 jaar) met mijn GG FSE 450 type 2005, en heb buiten mijn kilometertellerkabel(snoer) geen enkel mankement gehad aan mijn GasGas.
Rijd Enduro's en, als ze niet te kort na mekaar vallen, offroadritten.
Kan het een ieder aanraden.
Het enige wat ik doe is na 2 enduro's olie verversen en oliefilter, en uiteraard na iedere rit luchtfilter verschonen.
1x per jaar veerelementen een beurt laten geven en klepspeling laten controleren (staan alijd goed maar zeker is zeker).
Verder het gewone onderhouds werk zoals assen van link en wielen schoonmaken en vetten.
Verder lekker schoonmaken en, ondanks dat ik schilder ben, overladen met siliconenspray
Rijd Enduro's en, als ze niet te kort na mekaar vallen, offroadritten.
Kan het een ieder aanraden.
Het enige wat ik doe is na 2 enduro's olie verversen en oliefilter, en uiteraard na iedere rit luchtfilter verschonen.
1x per jaar veerelementen een beurt laten geven en klepspeling laten controleren (staan alijd goed maar zeker is zeker).
Verder het gewone onderhouds werk zoals assen van link en wielen schoonmaken en vetten.
Verder lekker schoonmaken en, ondanks dat ik schilder ben, overladen met siliconenspray
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl