misschien hier iemand een idee ?
ik ben bezig met een noppenbrommer van een kennis
een husky 125 wr uit 92
het ding loopt , liep , redelijk maar heeft al een flinke boodschap achter de rug en zo oogt het fietsje ook .
nu sinds kort slaat het kreng steeds af als de motor warm wordt
carb is eraf geweest , maar alles ziet er schoon uit , sproeier en naald setting is standaard .
ontsteking nagelopen , krijg mooie vonk , nieuwe bougie en alle massa punten zijn schoongemaakt en goed vastgezet .
er zit wel wat speling op de krukas lagers , dus het zou kunnen dat de keering aan de ontstekingszijde niet meer dicht en de brommer dus valse lucht zuigt ... maar volgens mij gaat t ding dan hoger in toeren lopen , en het verklaard ook niet dat ie afslaat bij warme motor want koud loopt ie goed (= redelijk)
ervaring iemand?
tweetakt is niet echt mijn ding vandaar .
husqvarna 125 tweetakt slaat af na tijdje rijden
Moderator: ghulst
Slaat hij in een keer af, of.....
Meer info graag, Barry. Ik help je graag
ps: een bobine die kuren vertoont... wanneer die heet worden kunnen ze kappen, als ze een kortsluitingje hebben.
Meer info graag, Barry. Ik help je graag
ps: een bobine die kuren vertoont... wanneer die heet worden kunnen ze kappen, als ze een kortsluitingje hebben.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Kan de onstekings spoel of CDI zijn die sluiting maakt als ie warm wordt, heeft ie ook een vonk als ie warm is?
Staat ie te rijk? Wellicht versleten naald geleiding in de carburateur, kan iets gecompenseerd worden door de naald te laten zakken en te kijken of ie dan wel blijft lopen?
Staat ie te rijk? Wellicht versleten naald geleiding in de carburateur, kan iets gecompenseerd worden door de naald te laten zakken en te kijken of ie dan wel blijft lopen?
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
heb ook zoiets gehad, maar dan afslaan tijdens rijden in de regen
advies van ben van erp:
maak van een binnenband een soort van afdekhoesje en doe die over de bougie dop, en maak er ook een en doe die over de bobine.
zorg ervoor dat ze met tie-rips goed vast zitten, maar let wel op kabels en snoertjes
ik moet zeggen: nadien geen problemen meer gehad
zou liggen aan het overslaan van de vonk, waardoor die niet meer bij de bougie komt
of een ander idee: krijgt hij wel voldoende brandstof, is het zeefje onderin de tank wel goed schoon (gezien leeftijd motor, tijd stilgestaan?) en is de brandstof wel "nieuw"
advies van ben van erp:
maak van een binnenband een soort van afdekhoesje en doe die over de bougie dop, en maak er ook een en doe die over de bobine.
zorg ervoor dat ze met tie-rips goed vast zitten, maar let wel op kabels en snoertjes
ik moet zeggen: nadien geen problemen meer gehad
zou liggen aan het overslaan van de vonk, waardoor die niet meer bij de bougie komt
of een ander idee: krijgt hij wel voldoende brandstof, is het zeefje onderin de tank wel goed schoon (gezien leeftijd motor, tijd stilgestaan?) en is de brandstof wel "nieuw"
Ik zeg (ook) bobine.
tank en carb zijn schoon , naald heb ik vervangen door een exemplaar uit een donor carb .
de motor slaat gewoon af alsof je de dodemans knop indrukt (die we trouwens al hebben losgekoppelt)
een bobine heb ik nog liggen , en dat ga ik dus eerst proberen
mocht dat niet werken dan vrees ik ook wat ik al eerder dacht , namelijk de ontstekingsspoel overleden .
de motor slaat gewoon af alsof je de dodemans knop indrukt (die we trouwens al hebben losgekoppelt)
een bobine heb ik nog liggen , en dat ga ik dus eerst proberen
mocht dat niet werken dan vrees ik ook wat ik al eerder dacht , namelijk de ontstekingsspoel overleden .
BIERTAKT crossen en zuupn
Hij slaat altijd het zelfde uit? Of is er geen pijl op te trekken?
Dus altijd als die bevoorbeeld warm is gelopen en dan een keer bij volgas geven, beng! UIT! of .......ook als die koud is, of als die 30minuten goed heeft gelopen of.... afijn je begrijpt wat ik bedoel.
Dus altijd als die bevoorbeeld warm is gelopen en dan een keer bij volgas geven, beng! UIT! of .......ook als die koud is, of als die 30minuten goed heeft gelopen of.... afijn je begrijpt wat ik bedoel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
of een pick-up spoeltje, of een ontstekingspoel..huskie schreef:Slaat hij in een keer af, of.....
Meer info graag, Barry. Ik help je graag
ps: een bobine die kuren vertoont... wanneer die heet worden kunnen ze kappen, als ze een kortsluitingje hebben.
zaterdag is sleuteldag dus dan zullen we het weten , ik gok ook op bobine of spoel , bobine is het goedkoopst om te testen , want daar heb ik er zat van liggen , als ik dat heb kunnen uitsluiten laat ik de spoel nieuw omwikkellen.
problemen met de carburatie sluit ik uit , omdat een warme of koude motor daar weinig invloed op heeft .
george , sorry ik begreep de vraag verkeerd , de motor slaat dus onverwachts uit , maar wel telkens na een poosje rijden , dat kan zijn bij accelereren maar ook bij gewoon rijden , het is dan alsof je de dodemans knop indrukt hij stopt er gewoon mee.
problemen met de carburatie sluit ik uit , omdat een warme of koude motor daar weinig invloed op heeft .
george , sorry ik begreep de vraag verkeerd , de motor slaat dus onverwachts uit , maar wel telkens na een poosje rijden , dat kan zijn bij accelereren maar ook bij gewoon rijden , het is dan alsof je de dodemans knop indrukt hij stopt er gewoon mee.
BIERTAKT crossen en zuupn
Ja, dat klinkt niet als een verstopte tankdop en die had je waarschijnlijk al gecontroleerd?
Heb ik ook gehad. Vacuum in de tank, dus benzine liep niet door.
ja ja dat soort dingetjes check ik zelf ook altijd als eerst , daar kan je goed mee voor l*l staan inderdaad
brommertje loopt trouwens weer , alleen nog niet gereden dus ik weet niet of het euvel verholpen is .
brommertje loopt trouwens weer , alleen nog niet gereden dus ik weet niet of het euvel verholpen is .
BIERTAKT crossen en zuupn
na een poosje niks er aan gedaan te hebben ben ik vandeweek toch maar eens verder gegaan met de husky die toch kuren bleef vertonen .
nu zijn ze opgelost , het probleem was de vlotternaald die vast bleef zitten in de zitting .
nu zijn ze opgelost , het probleem was de vlotternaald die vast bleef zitten in de zitting .
BIERTAKT crossen en zuupn
Wou ik net zeggenJoeBaR schreef:het probleem was de vlotternaald die vast bleef zitten in de zitting .
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
dat rubbere puntje op het topje van de vlotternaald was zodanig ingesleten dat het in het gaatje van de zitting bleef hangen .
een vers naaldje drin en alle ellende was voorbij .
het Huskje is niet van mij , maar kan nu eindelijk in de verkoop .
een vers naaldje drin en alle ellende was voorbij .
het Huskje is niet van mij , maar kan nu eindelijk in de verkoop .
BIERTAKT crossen en zuupn