kan iemand mij mischien vertellen of/hoe ik meer vermogen uit mijn
4-takt XR 250 uit `89 kan halen?
meer vermogen voor xr 250 mogelijk?
Moderator: ghulst
Meer compressie geeft meer vermogen. Als de cilinder en kop het toelaten, zou je een dunnere koppakking kunnen monteren, maar ik zou eerst even op een reaktie van Ro wachten of een andere XR specialist.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
1x is genoeg huskie
Compressie levert idd wel wat vermogen op. Maar ik betwijfel me of de gast dat genoeg zal vinden . Andere uitlaat levert ook nog wel wat vermogen op. Schrikbaren veel kan het nooit zijn omdat een winst van een 10% meestal al best veel is (en dat bij een xr dus maar 2-3 pk is).
Dus als je echt meer vermogen wil: koop een xr400
Compressie levert idd wel wat vermogen op. Maar ik betwijfel me of de gast dat genoeg zal vinden . Andere uitlaat levert ook nog wel wat vermogen op. Schrikbaren veel kan het nooit zijn omdat een winst van een 10% meestal al best veel is (en dat bij een xr dus maar 2-3 pk is).
Dus als je echt meer vermogen wil: koop een xr400
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
jaja,goed idee..van die 400.
maarre,als ik dan bv die einddemper er uit haal of een ander uitlaatsysteem monteer kom ik dan nog wel door de keuring van offroad-ritten heen want ik neem aan dat ie dan dus ook een hoop meer geluid gaat produceren.
maarre,als ik dan bv die einddemper er uit haal of een ander uitlaatsysteem monteer kom ik dan nog wel door de keuring van offroad-ritten heen want ik neem aan dat ie dan dus ook een hoop meer geluid gaat produceren.
Monteer een bigbore hogedrukzuiger (Wiseco bv-kijk eens bij www.wiseco.be)Zo kan je betrouwbaar tot rond de 300cc gaan,de cilinderbus is dik genoeg.Goedkoop en geen olieverbruik meer ook
Een heel andere motor naar het schijnt.
Een Mikuni TM carbu met acceleratiepomp geeft naar het schijnt ook goed resultaat bij een XR250(op een XR650 zeker, ik kan het weten )
Verder nog een goede uitlaat en Twinair filtertje....
Ga eens naar Thumpertalk.com of 4str.com.Daar staan alle tuningsmogelijkheden en meningen hierover (en ander modellen) besproken.
Een heel andere motor naar het schijnt.
Een Mikuni TM carbu met acceleratiepomp geeft naar het schijnt ook goed resultaat bij een XR250(op een XR650 zeker, ik kan het weten )
Verder nog een goede uitlaat en Twinair filtertje....
Ga eens naar Thumpertalk.com of 4str.com.Daar staan alle tuningsmogelijkheden en meningen hierover (en ander modellen) besproken.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Prachtig idee maar is een 400 dan niet goedkoper? (ook ik had al lang aan opboren gedacht )
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Is een stuk nieuwer en heeft nogsteeds meer vermogenxrmanu schreef:een goede xr 400?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Inderdaad :beter vermogen en veel beter vering...Een standaard XR400 heeft meer dan voldoende van dit alles ...voor de gemiddelde off-roadrijder.
Weet ik ,heb er zelf eentje voor het endurowerk...met al de goodies :HRC nokkenas,416cc hogedrukzuiger,bewerkte kop ,ander carbu,aangepaste airbox,FMF demper,CRD bochten,A-LOOP tank en zit,SCR vork brace ,19" achter ...etc
Maar voor iemand met een beperkt budget is aangepaste 250 beter haalbaar denk ik...en in bochtige single tracks of in een glibberig bos is een 250tje moeilijk te kloppen.
Weet ik ,heb er zelf eentje voor het endurowerk...met al de goodies :HRC nokkenas,416cc hogedrukzuiger,bewerkte kop ,ander carbu,aangepaste airbox,FMF demper,CRD bochten,A-LOOP tank en zit,SCR vork brace ,19" achter ...etc
Maar voor iemand met een beperkt budget is aangepaste 250 beter haalbaar denk ik...en in bochtige single tracks of in een glibberig bos is een 250tje moeilijk te kloppen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
was een crf450 niks voor jou geweest? .xrmanu schreef:Inderdaad :beter vermogen en veel beter vering...Een standaard XR400 heeft meer dan voldoende van dit alles ...voor de gemiddelde off-roadrijder.
Weet ik ,heb er zelf eentje voor het endurowerk...met al de goodies :HRC nokkenas,416cc hogedrukzuiger,bewerkte kop ,ander carbu,aangepaste airbox,FMF demper,CRD bochten,A-LOOP tank en zit,SCR vork brace ,19" achter ...etc
Maar voor iemand met een beperkt budget is aangepaste 250 beter haalbaar denk ik...en in bochtige single tracks of in een glibberig bos is een 250tje moeilijk te kloppen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Misschien,lang over gedacht....en ja :de prijs,geen homologatie in Belgie (of het moet een HM zijn),betrouwbaarheid /kost op lange termijn (Is een MX 'er),stijfheid frame voor enduro?
Ben geen competitierijder en de XR voldoet goed genoeg ...al is een CRF een prachtige motor als mx,sm of enduro
De CRF250RX misschien ooit eens
Ben geen competitierijder en de XR voldoet goed genoeg ...al is een CRF een prachtige motor als mx,sm of enduro
De CRF250RX misschien ooit eens
zeg XR manu
jij hebt het over dat "kitje" van ca. 250 euro.
waar bestaat dat kitje nou precies uit, en hoe kom ik er evt.aan
Ik heb wel een idee waar ik terecht kan voor zulk soort spullen,
(HELI MOTORS in Geldermalsen) maar ik ben bang dat ik dan wel wat meer ga betalen als die 250 piek (lees;euro) die jij zegt, want die gasten berekenen graag de hoofdprijs. [/quote]
jij hebt het over dat "kitje" van ca. 250 euro.
waar bestaat dat kitje nou precies uit, en hoe kom ik er evt.aan
Ik heb wel een idee waar ik terecht kan voor zulk soort spullen,
(HELI MOTORS in Geldermalsen) maar ik ben bang dat ik dan wel wat meer ga betalen als die 250 piek (lees;euro) die jij zegt, want die gasten berekenen graag de hoofdprijs. [/quote]
Een Wiseco zuigerkitje kost hier in België een 144 euro voor diameter 73mm(standaard)/73.5/74 ,voor een 75.5 tot 78mm betaal je een 158 euro. Voor het boren/honen betaal je een 40/50 euro dan nog wat pakkingen en werkuren (als je het zelf niet kan of iemand kent die je wil helpen ).Let op :altijd de zuigerveren(endgap) aanpassen -voor montage-bij aftermarket zuigers
Herslijp/rodeer ook je kleppen en vernieuw de dichtingen op je klepstelen(tegen olieverbruik).Krijg je een stuk koppel en vermogen onderin terug.
Je kan ook de kanalen (in/uitlaat) "opkuisen" met een Dremel bv.,ook het inlaatspruitstuk kan je veel "properder" maken en perfect afstemmen op je cilinderkop,dit alles om de "flow" te verbeteren.Vooraan IN je uitlaatbochten kan je voorzichtig de overtollige las verwijderen .Dit alles kan je makkelijk zelf zonder veel kost en gaat je XR'tje een stuk beter doen lopen.
Je kan nog veel meer doen,hoor ,je gaat er wel nooit een WR250F van maken natuurlijk.
Voor meer info:XRmanu@skynet.be
Herslijp/rodeer ook je kleppen en vernieuw de dichtingen op je klepstelen(tegen olieverbruik).Krijg je een stuk koppel en vermogen onderin terug.
Je kan ook de kanalen (in/uitlaat) "opkuisen" met een Dremel bv.,ook het inlaatspruitstuk kan je veel "properder" maken en perfect afstemmen op je cilinderkop,dit alles om de "flow" te verbeteren.Vooraan IN je uitlaatbochten kan je voorzichtig de overtollige las verwijderen .Dit alles kan je makkelijk zelf zonder veel kost en gaat je XR'tje een stuk beter doen lopen.
Je kan nog veel meer doen,hoor ,je gaat er wel nooit een WR250F van maken natuurlijk.
Voor meer info:XRmanu@skynet.be
XRmanu, ik had een xr250. Misschien had ik hem nooit moeten verkopen.
Als ik zo lees had ik er een leuke project bike van kunnen maken.
Alleen die vering was niet echt jofel. Op de crossbaan was het levensgevaarlijk met die vering. Geen demping!!!
Heb je hier nog wat aan gedaan??
Als ik zo lees had ik er een leuke project bike van kunnen maken.
Alleen die vering was niet echt jofel. Op de crossbaan was het levensgevaarlijk met die vering. Geen demping!!!
Heb je hier nog wat aan gedaan??
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zoals ik al eens gezegt heb heeft een vriend van me een xr250 (uit 1988/89). Hij heeft er alleen wegbanden op liggen (jammer toch ).
Ik heb hem een keer geholpen met er andere vorkkeerringen erin doen en nieuwe voorvork olie erin (natuurlijk).
We hebben er 20w in gedaan (spul is bijna vet ) en de demping vind ik nog erg zacht.
Ik heb hem een keer geholpen met er andere vorkkeerringen erin doen en nieuwe voorvork olie erin (natuurlijk).
We hebben er 20w in gedaan (spul is bijna vet ) en de demping vind ik nog erg zacht.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Guidoke schreef:
Kijk Rudi, dit is nu een man met verstand van zaken. (Alhoewel ik denk dat een getune XR250 mij nieuwe CRFje moeilijk kan kloppen!)
Ieder heeft z'n ideaal werkterrein: hoe smaller/moeilijker het pad ,hoe beter de XR250 uit de verf zal komen( relatief licht,wendbaar ,weinig maar soepel vermogen en brengt alle kracht aan de grond ) :de sensatie is misschien minder maar effectief is het wel.
Is het terrein meer open of in (cross)specials zal de CRF schitteren en voor pure sensatie en rijplezier zorgen.
Of je dit een hele (enduro)dag volhoudt met een CRF...
Wat die voorvork betreft van een XR250: een beetje lucht opdoen ,met de oliesoort en hoeveelheid spelen en een busje op de veren monteren doet ook al wonderen.Makkelijk en goedkoop.Dit geldt voor alle XR's trouwens.