Hierjuist op het Nieuws op VTM
Motocross wedstrijden mogen niet meer gehouden worden in landbouw gebied
Waar moeten we dan gaan rijden ?
er zijn g*dver*mme bijna geen permanente circuits hier
Mad Kawa Boy
Slecht Nieuws voor de Belgen
Moderator: ghulst
2 Bemerkingen
a) Is dit een wetsVOORSTEL of is dit een WET (ik gok op het 1ste)
b) de soep wordt vaak niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt...
Maar je hebt wel gelijk, dit is een KLOTE voorstel / wet !!!!!
Jo VdB
(Vandaag 2 kilometer bij mij vandaan een waterski-race ; het geluid hoorde je tot in mijn tuin !!! Ik ga toch ook niet zagen en het laten verbieden .
Binnenkort Pukkelpop, een 3daags festival op 1 kilometer van thuis --> 3 dagen geluidsoverlast tot een gat in de nacht : dit heet dan een "cultureel evenement ) Leven en laten leven ...
Jo VdB
a) Is dit een wetsVOORSTEL of is dit een WET (ik gok op het 1ste)
b) de soep wordt vaak niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt...
Maar je hebt wel gelijk, dit is een KLOTE voorstel / wet !!!!!
Jo VdB
(Vandaag 2 kilometer bij mij vandaan een waterski-race ; het geluid hoorde je tot in mijn tuin !!! Ik ga toch ook niet zagen en het laten verbieden .
Binnenkort Pukkelpop, een 3daags festival op 1 kilometer van thuis --> 3 dagen geluidsoverlast tot een gat in de nacht : dit heet dan een "cultureel evenement ) Leven en laten leven ...
Jo VdB
ik heb gehoord dat het goedgekeurd was
en dit weekend nog met de organisator van de FAM gesproken
en die had da ook al vernoemd
en nu kwam het dus in het nieuws
en ik heb het woord GOEDGEKEURD gehoord
dus ja
en dit weekend nog met de organisator van de FAM gesproken
en die had da ook al vernoemd
en nu kwam het dus in het nieuws
en ik heb het woord GOEDGEKEURD gehoord
dus ja
Het is geen wetsvoorstel, ook geen wet, maar een arrest van de Raad van State.
Persbericht Natuurpunt: Motorcross Wommelgem.
Onderwerp: Motorcross
Datum: 2 juli 2003
Raad van State verbiedt motorcrosswedstrijden in landbouwgebied.
Op 28 april jl. vernietigde de Raad van State op vraag van Natuurpunt Schijnvallei een besluit van de Bestendige Deputatie van Antwerpen. Daarin werd een vergunning verleend tot het jaarlijks inrichten van drie motorcrosswedstrijden op de Beemdkant te Wommelgem. Dit arrest kan verregaande gevolgen hebben voor de motorcross in heel Vlaanderen. De Raad van State stelt dat motorcrosswedstrijden niet thuishoren in landbouwgebied. Bovendien verwerpt dit arrest de ministriële omzendbrief van 2 maart 1999. Op die brief konden gemeenten en provincies zich beroepen om occasionele wedstrijden in landbouwgebied toe te staan. Natuurpunt dringt aan bij de overheid om samen met alle betrokkenen dringend werk te maken van een globale en structurele oplossing voor de aanslepende problematiek van occasionele motorsportwedstrijden.
Lees meer op: http://www.natuur.nl/article1763.html
Persbericht Natuurpunt: Motorcross Wommelgem.
Onderwerp: Motorcross
Datum: 2 juli 2003
Raad van State verbiedt motorcrosswedstrijden in landbouwgebied.
Op 28 april jl. vernietigde de Raad van State op vraag van Natuurpunt Schijnvallei een besluit van de Bestendige Deputatie van Antwerpen. Daarin werd een vergunning verleend tot het jaarlijks inrichten van drie motorcrosswedstrijden op de Beemdkant te Wommelgem. Dit arrest kan verregaande gevolgen hebben voor de motorcross in heel Vlaanderen. De Raad van State stelt dat motorcrosswedstrijden niet thuishoren in landbouwgebied. Bovendien verwerpt dit arrest de ministriële omzendbrief van 2 maart 1999. Op die brief konden gemeenten en provincies zich beroepen om occasionele wedstrijden in landbouwgebied toe te staan. Natuurpunt dringt aan bij de overheid om samen met alle betrokkenen dringend werk te maken van een globale en structurele oplossing voor de aanslepende problematiek van occasionele motorsportwedstrijden.
Lees meer op: http://www.natuur.nl/article1763.html
thx voor alles duidelijker te maken