Staat van de ketting is prima, overigens deed hij het al vers uit het krat.
Gelijk met de eerste band deed hij dit al, toen dacht ik dat het aan de band lag.
Ik ben nu inmiddels twee banden verder en hij doet het nog steeds dus het ligt hoogstwaarschijnijk niet aan de ketting of aan de banden.
Achterband probleem!!
Moderator: ghulst
zit je wiel dan goed gecentreerd? dit is niet normaal, werk al jaren met yamahas en heb dit nog nooit voorgehad...
je streepjes correct tellen...
greetz
je streepjes correct tellen...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Het is misschien misleidend, maar het is geen Yamaha.
Ik heb hiervoor een Yamaha gehad en daar had ik nergens geen last van.
Alleen nu rij ik een CRF450X en die heeft dat achterband probleem.
De achterband zit er zeer zeker recht in.
Ik heb hiervoor een Yamaha gehad en daar had ik nergens geen last van.
Alleen nu rij ik een CRF450X en die heeft dat achterband probleem.
De achterband zit er zeer zeker recht in.
CRF450X '08
tja, als het een CRF is...
maarruh, wat is de gemeten breedte van de band, van nop tot nop, dus niet wat erop staat. Mijn ervaring is dat die bandenfabrikanten met die maatgegevens erop los prutsen, Michelin is er een van.
En hoe ver zit de ketting er van af? Bij mij is dit 11mm van kettingpen tot nop.Kun je in ieder geval maten vergelijken met andere.
Een ketting wil ook wel eens springen op de kettingwielen als je er een gewone sluitschakel erin hebt zitten omdat deze meer speling heeft op de passingen (je moet die met de hand kunnen monteren). Een klinkschakel heeft dit niet, daarvoor heb je wel een gereedschapje nodig..
maarruh, wat is de gemeten breedte van de band, van nop tot nop, dus niet wat erop staat. Mijn ervaring is dat die bandenfabrikanten met die maatgegevens erop los prutsen, Michelin is er een van.
En hoe ver zit de ketting er van af? Bij mij is dit 11mm van kettingpen tot nop.Kun je in ieder geval maten vergelijken met andere.
Een ketting wil ook wel eens springen op de kettingwielen als je er een gewone sluitschakel erin hebt zitten omdat deze meer speling heeft op de passingen (je moet die met de hand kunnen monteren). Een klinkschakel heeft dit niet, daarvoor heb je wel een gereedschapje nodig..
tijdens de oer vorig jaar had de crf450x van iemand er ook last van.
de andere crf450x helemaal niet.
werd toen gezegt door een van de monteurs dat je meer hogere toeren moet rijden. Onder de toeren zitten en dan flink gas erop gaat de ketting klapperen......\
of dit waar is weet ik niet.
wat wel waar is dat de crf die wel last had een uitlaat had met veel lawaai en die persoon vond t het geweldig om vanuit lage toeren gas open te trekken en dus flinke blaffende uitlaat.
de ander crf rijder rijdt (een stuk beter) en rijdt op toeren(was vruggink,schrijf ik dat goed?, volgens mij monteur bij M pol) en die had geen last.
de andere crf450x helemaal niet.
werd toen gezegt door een van de monteurs dat je meer hogere toeren moet rijden. Onder de toeren zitten en dan flink gas erop gaat de ketting klapperen......\
of dit waar is weet ik niet.
wat wel waar is dat de crf die wel last had een uitlaat had met veel lawaai en die persoon vond t het geweldig om vanuit lage toeren gas open te trekken en dus flinke blaffende uitlaat.
de ander crf rijder rijdt (een stuk beter) en rijdt op toeren(was vruggink,schrijf ik dat goed?, volgens mij monteur bij M pol) en die had geen last.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Hoi goede bekende....
komt het niet door het springen ??
je band komt in de wielkast ergens tegen aan denk ik .....
heb dit ook gehad met een XR, ff een technische deuk in de uitlaat en het probleem was over..
suc6 en ik hoor het wel
komt het niet door het springen ??
je band komt in de wielkast ergens tegen aan denk ik .....
heb dit ook gehad met een XR, ff een technische deuk in de uitlaat en het probleem was over..
suc6 en ik hoor het wel
Husky TE510
Na aanleiding van de foto's van Adje en Rolando heb ik zoiets gemaakt als Adje.
Ik kon helaas geen dik plastic vinden dus ik heb het voorloopig van een iets dunner plastic gemaakt, maar wel verstevigd met een alu strip aan de achterant.
Morgen maar eens kijken hoe het blijft zitten, misschien moet ik het nog een keer vervangen met een dikker plastic maar dat zien we dn wel weer.
Ik hoop dat ik hiermee het probleem heb opgelost.
Ik kon helaas geen dik plastic vinden dus ik heb het voorloopig van een iets dunner plastic gemaakt, maar wel verstevigd met een alu strip aan de achterant.
Morgen maar eens kijken hoe het blijft zitten, misschien moet ik het nog een keer vervangen met een dikker plastic maar dat zien we dn wel weer.
Ik hoop dat ik hiermee het probleem heb opgelost.
CRF450X '08
Plastic zal kapot geslagen worden door de ketting. Geleider moet eigenlijk van HMPE zijn (soort nylon). POM is misschien ook mogelijk maar niet zo slagvast als HMPE.
Mijn KTM heeft trouwen gewoon de vorm van een gootje in de kettinggeleider werkt ook, is van een bepaald soort rubber volgens mij.
Mijn KTM heeft trouwen gewoon de vorm van een gootje in de kettinggeleider werkt ook, is van een bepaald soort rubber volgens mij.
KTM 250 EXC, 250 SX
Ik heb er alleen last mee met de huidige DID VM. Met de oude ketting (een tsubaki) had ik er totaal geen last van .
Ook maar een plaatje ervoor/ervan gemaakt.
Ik kwam er ook nog achter dat de DID veel meer zijdelingse speling heeft dan de meeste kettingen die ik ken. De DID zat ongeveer gelijk aan de versleten tsubaki (btw ik ben geen fan van tsubaki).
Ook maar een plaatje ervoor/ervan gemaakt.
Ik kwam er ook nog achter dat de DID veel meer zijdelingse speling heeft dan de meeste kettingen die ik ken. De DID zat ongeveer gelijk aan de versleten tsubaki (btw ik ben geen fan van tsubaki).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Zit wel wat in volgens mij, gassen.
Eerst reed ik altijd Tsubaki met o-ringen en had ik het probleem niet (tenminste niet in de mate dat het me opviel).
Nu rij ik alweer een tijdje met Tsubaki x-ring en deze 'slingeren' volgens mij ook meer als de o-ring versie.
X-ring loopt wel veel lichter. Trouwens zeker die o-ring versie is qua levensduur echt goed.
Heb 1x een DID gehad (weet niet welk type) verloor ik na een tijdje gewoon de binnenrollen van, is me bij Tsubaki nog nooit gelukt.
Eerst reed ik altijd Tsubaki met o-ringen en had ik het probleem niet (tenminste niet in de mate dat het me opviel).
Nu rij ik alweer een tijdje met Tsubaki x-ring en deze 'slingeren' volgens mij ook meer als de o-ring versie.
X-ring loopt wel veel lichter. Trouwens zeker die o-ring versie is qua levensduur echt goed.
Heb 1x een DID gehad (weet niet welk type) verloor ik na een tijdje gewoon de binnenrollen van, is me bij Tsubaki nog nooit gelukt.
KTM 250 EXC, 250 SX
Ik heb inmiddels het probleem opgelost door een kunsstof plaatje.
Deze zit nu al een tijdje erop en het werkt perfect. Het stukje kunstof is van een oude schijfrembeschermkap.
Ik weet eigenlijk niet wat voor ketting erop ligt deze is nog standaard.
Deze zit nu al een tijdje erop en het werkt perfect. Het stukje kunstof is van een oude schijfrembeschermkap.
Ik weet eigenlijk niet wat voor ketting erop ligt deze is nog standaard.
CRF450X '08
En heeft ook te maken op wat voor soort terrein je rijdt.
Zand en modder verminderd de levensduur van een ketting aanzienlijk.
Zelf heb ik altijd de DID 520VM er op liggen.
Zand en modder verminderd de levensduur van een ketting aanzienlijk.
Zelf heb ik altijd de DID 520VM er op liggen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Even een kleine update van het happen in de achterband.
Na een tijdje gereden te hebben met een plastic kapje met een alu strip erachter, zijn deze eraf geknapt.
Dit was niet de oplossing voor de band werkte het wel alleen het materiaal was dus toch niet geschikt.
Ik heb nu iets beters gevonden en rij er ook al een tijdje mee en het werkt. Het is een blokje die ze gebruiken om een staalkabel doorheen te laten lopen dus het is behoorlijk slijtvast.
Foto's zijn nog met de oude band, omdat het plastic was geknapt heeft de ketting weer stukken nop eraf geslagen.
Na een tijdje gereden te hebben met een plastic kapje met een alu strip erachter, zijn deze eraf geknapt.
Dit was niet de oplossing voor de band werkte het wel alleen het materiaal was dus toch niet geschikt.
Ik heb nu iets beters gevonden en rij er ook al een tijdje mee en het werkt. Het is een blokje die ze gebruiken om een staalkabel doorheen te laten lopen dus het is behoorlijk slijtvast.
Foto's zijn nog met de oude band, omdat het plastic was geknapt heeft de ketting weer stukken nop eraf geslagen.
CRF450X '08
Ik dacht al dat die staalkabel er was om te laten zien dat die eerst langs dat kunststof blokje liep
Toch een goede oplossing gevonden voor het ketting-band probleem.
Toch een goede oplossing gevonden voor het ketting-band probleem.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Al mijn moeite was overigens voor nop (of ze lezen hier ook mee )
Ktm heeft voor de SM-versie en alle exc 2010 modellen een kettingdingetje
van nog geen 3 euro
Ktm heeft voor de SM-versie en alle exc 2010 modellen een kettingdingetje
van nog geen 3 euro
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250