Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Contacteer:
ja als ik dr toestemming voor krijg wel
maar niet met n nokia ²
maar niet met n nokia ²
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
ziet er erg goed uit dat filmpjeCrazyWezel schreef:nee die voorvork is al practisch nieuw, ben bij mn hoofdsponsor iwan langs geweest heb dr nu technoflex progressieve veertjes inzitten en voorspanning @ 1.5cm ofzo
-> die knippen lijken plat, maar je moet echt is n keer dr over heen rijden, zappa dacht ook dat n n kuiltjes gat was.. maar je ziet het gewoon maar half op t filmpje, en hard blijft t n uitdaging
edit 2:
als je echt n keer vlieguren wilt maken, kheb n leuke springbult gevonden midden in het bos
big rijden op de manier waarvoor big's gemaakt zijn..
super
viel me wel op "op dat knippenstuk" dat er in de achterzijde (het spatbordje / zadel) net zoveel verticale beweging zit als in het achterwiel
Het zou natuurlijk mooier zijn als er wat meer rust in de achterzijde zit he
wat voor shock rij je mee?
.... nou Zappa, je bent niet meer uniek .... sorry.
Ik sta namelijk nu niet alleen 2 biertjes bij jou in het krijt , maar nu ook bij Leo
enige nadeel is alleen dat ik nu dus echt bijna niet meer kan wachten totdat m'n vrouw de teugels laat vieren en ik vreselijk los kan op de garage
Ik sta namelijk nu niet alleen 2 biertjes bij jou in het krijt , maar nu ook bij Leo
enige nadeel is alleen dat ik nu dus echt bijna niet meer kan wachten totdat m'n vrouw de teugels laat vieren en ik vreselijk los kan op de garage
-
- Contacteer:
@hakinnen, de achterveer + shock zijn nog origineel suzuki,
ben maar een student, dus nog geen geld voor om dat aan te passen maar ooit komt het nog wel, zeker binnen 3jaar
ben maar een student, dus nog geen geld voor om dat aan te passen maar ooit komt het nog wel, zeker binnen 3jaar
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
ik denk dat ik weet wat er schort aan mijn big...> kapotte spoel in de ontsteking/lichtmachine zoals onze nachbar dat noemt.....
mmmmmm 205 euro nieuw of toch maar 145 euro 2e hands??(hessler)
of heeft hier iemand er toevallig nog eentje op de plank?
greetz sander
greetz sander
800S schreef:ik denk dat ik weet wat er schort aan mijn big...> kapotte spoel in de ontsteking/lichtmachine zoals onze nachbar dat noemt.....
greetz sander
Sander is het dit wat je bedoeld??
Lichtmaschinenrotor DR800S , neupreis 598,57€
Ik vind op deze site veel (goedkoop) 2de hands!
hier ; 115.00 EUR (inkl. MwSt.)
http://www.bike-teile.de/index.php?seit ... lid=522970
ja, dat is zo`n beetje half motorblok, denk dat dit voldoende moet zijn; http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... ucts_id=93
maar bedankt voor de link
maar bedankt voor de link
-
- Contacteer:
@edwin, anders koop ik t zelfde model en zet ik alles over
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Heb een spoel waar die de onsteking niet laat maar wel de cdi aanstuurt..
jij hebt een spoel die wel laat maar de cdi niet aanstuurd..
Mischien spoelen overzetten?
jij hebt een spoel die wel laat maar de cdi niet aanstuurd..
Mischien spoelen overzetten?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
zappa ik heb je verhaal al 3x gelezen maar volg het nogsteeds niet
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Sorry.. dyslexie.. vervang laat voor laad en het word duidelijk
Bij mijn spoel zijn de stroomspoel[en] kapot.. bij 800S de onstekingsspoel[en]..
De spoel van de 800 heeft 2 aparte spoelen voor de CDI.. [de 750 1]
En Hans, de BDP sensor van Sander zou het ook kunnen zijn maar omdat de problemen na 15 minuten draaien beginnen denk ik eerder aan de spoel.. maar zou het ook de sensor kunnen zijn en kan je van de 2 spoelen weer 1 werkende kunnen maken?
Bij mijn spoel zijn de stroomspoel[en] kapot.. bij 800S de onstekingsspoel[en]..
De spoel van de 800 heeft 2 aparte spoelen voor de CDI.. [de 750 1]
En Hans, de BDP sensor van Sander zou het ook kunnen zijn maar omdat de problemen na 15 minuten draaien beginnen denk ik eerder aan de spoel.. maar zou het ook de sensor kunnen zijn en kan je van de 2 spoelen weer 1 werkende kunnen maken?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
I hate to say itShifty-PK schreef:Er staat me bij dat als de spoel goed warm is op sommige motoren slecht kan gaan functioneren. Kijk even aan of hij het constant doet na +-15 min rijden als alles goed op temperatuur is.
Eerst de juist troubleshooting doen. Als hij het steeds na 15min doet of misschien 10 min nu het warmer is zal het een onderdeel zijn wat warm wordt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Contacteer:
@zappa, zelf moeilijk, maar je kan ze altijd opnieuw laten wikkelen, goedkoop is anders denk ik,
je zou het zelf kunnen proberen, maar ik denk dat je in de problemen komt met de isolatie van de wikkelingen.. want dat is n soort laklaagje, en als we die zo strak wikkelen als origineel dan trek je die nu kapot denk ik.. en dan doet je spoel ook niet meer zoveel..
je zou het zelf kunnen proberen, maar ik denk dat je in de problemen komt met de isolatie van de wikkelingen.. want dat is n soort laklaagje, en als we die zo strak wikkelen als origineel dan trek je die nu kapot denk ik.. en dan doet je spoel ook niet meer zoveel..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Iemand van jullie??
DR Big's of was het DR Pig's
DR Big's of was het DR Pig's
-
- Contacteer:
hehehe
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Toevallig iemand in het cafe die vroeger sleutelervaring opgedaan heeft met honda MT5 ?
Ik krijg hem niet fatsoenlijk aan het lopen.
- hij start goed, loopt goed stationair
- als ik het gas open draai duurt het een seconde of 2 voor hij de toeren in gaat.
- rijden doet i dan ook als een slak.
Heeft iemand wat tips om dit 50cc snel cilindertje met 20mm carb ( te groot misschien ? ) van een snorfiets richting een CR500 te krijgen ?
LEO
Ik krijg hem niet fatsoenlijk aan het lopen.
- hij start goed, loopt goed stationair
- als ik het gas open draai duurt het een seconde of 2 voor hij de toeren in gaat.
- rijden doet i dan ook als een slak.
Heeft iemand wat tips om dit 50cc snel cilindertje met 20mm carb ( te groot misschien ? ) van een snorfiets richting een CR500 te krijgen ?
LEO
-
Sorry Leo heb alleen 4-takt ervaring.(ss50/c50 etc) (8)
Een vriend van mij had wel zo'n MT-5 die reed ook lange tijd kl.. beetje dezelfde ellende als jou omschrijving tot er op een gegeven moment iets losschoot in z'n uitlaat en hij er als de brandweer vandoor ging. Dus wie weet is het je uitlaat die hem knijpt.
Suc6
Frans
Een vriend van mij had wel zo'n MT-5 die reed ook lange tijd kl.. beetje dezelfde ellende als jou omschrijving tot er op een gegeven moment iets losschoot in z'n uitlaat en hij er als de brandweer vandoor ging. Dus wie weet is het je uitlaat die hem knijpt.
Suc6
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
- de antrapper
Lig het nou aan mij? ik krijg de schijt van dit weer, ik heb al 6 weken niet meer op de brommer gezeten, ik weet geeneens offie nog wel loopt , En ik heb er ook geen lol aan om me ballen eraf te laten vriezen met dit weer, maar ik wordt wel steeds %$#&&^%%#.
Waar blijft die Global Warming??? nou ??
Big Bigger Tiger en weer Big
- Edwin
- Contacteer:
@CW
Hee crazy, krijgen we nou nog eens die handleiding van jou om die wiellagers makkelijk te verwisselen? Ga morgen die lagers van het voorwiel vervangen, en elke tip is dan weer meegenomen.
Grz Edwin
Hee crazy, krijgen we nou nog eens die handleiding van jou om die wiellagers makkelijk te verwisselen? Ga morgen die lagers van het voorwiel vervangen, en elke tip is dan weer meegenomen.
Grz Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
Ik denk dat Frans in de goede richting zit, volgens mij "versmacht" hij.Frans van Roosmalen schreef:Sorry Leo heb alleen 4-takt ervaring.(ss50/c50 etc) (8)
Suc6
Frans
Probeer misschien ook eens een met een beetje gas te geven (met achterwiel van de grond), zo te houden en dan met het lucht en het stationair schroefje zodanig te regelen dat je het hoogste toerental bekomt ????
Hier sluit ik me volledig bij aande antrapper schreef: Lig het nou aan mij? ik krijg de schijt van dit weer, ik heb al 6 weken niet meer op de brommer gezeten, ik weet geeneens offie nog wel loopt , En ik heb er ook geen lol aan om me ballen eraf te laten vriezen met dit weer, maar ik wordt wel steeds %$#&&^%%#.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/