Mijn yam (en die van mijn maten) valt stil als je in een plas terechtkomt .
Heeft er iemand een idee wat daar de oorzaak van is? De plas hoeft maar zo diep te zijn dat net de onderkant van het blok het water raakt.
Na het stilvallen zeer moeilijk terug te starten (2 min proberen).
Vroeger met mijn drz kon ik het motorblok (wel per ongeluk) halverwege onderdompelen en die bleef mooi stationair lopen. Ktm en andere merken hebben hier blijkbaar ook geen last van. Heb je wat snelheid bij ,dan kan ik zonder problemen dieper plassen nemen.
Graag julie mening
yamaha wr 450 valt stil in ondiep water ???
Moderator: ghulst
Oorzaak zijn de darmpjes van de carburateur die onder het kader uitkomen.
Doe maar eens met de zoekfuntie zoeken op dit forum en je komt er een heleboel over te lezen.
Doe maar eens met de zoekfuntie zoeken op dit forum en je komt er een heleboel over te lezen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
En daarna 1 cm doormidden knippen werkt ook, want soms blijft er water in staan. Dit hebben we onderweg eens gehad met een LC4 en we snapten er geen jota van.joe pilar schreef:schuin afknippen werkt ook
Toen slangetjes 'uitgeknepen' en de boel ging weer lopen.
Als je de boel naar de luchtfilterkast routeert en de motor valt een keer op zijn zij dan heeft het ook als voordeel dat de benzine niet zo de grond in loopt
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ah, dus daarom zijn die slangetjes daarom een stuk ingeknipt op mijn motor! Weer wat geleerdNoppy schreef:En daarna 1 cm doormidden knippen werkt ook, want soms blijft er water in staan. Dit hebben we onderweg eens gehad met een LC4 en we snapten er geen jota van.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Dat is voornamelijk om te zorgen dat ze niet verstopt raken door opgedroogde modder. En gat door het slangetje heen, een stukje onder de onderkant is ook goed.speedphreax schreef:Ah, dus daarom zijn die slangetjes daarom een stuk ingeknipt op mijn motor! Weer wat geleerdNoppy schreef:En daarna 1 cm doormidden knippen werkt ook, want soms blijft er water in staan. Dit hebben we onderweg eens gehad met een LC4 en we snapten er geen jota van.
Komen de slangetjes te lang onder water, dan kom je zowieso zonder benzine te staan. een van de slangetjes dient namelijk om je vlotterkamer te beluchten. Dat is waarschijnlijk ook degene die het probleem veroorzaakt.
Noppy: Ik heb eigenlijk liever dat die benzine op de grond loopt dan in mijn luchtfilterkast. Vooral als het verzopen ding na een val weer gestart moet worden.
Precies, dus je kunt de 'ontluchtings'-slangetjes naar je luchtfilterkast re-routen (komt geen bezine uit), en dan laat je de andere 'overloop'-slangen gewoon zitten zoals ze nu zitten.folie schreef: een van de slangetjes dient namelijk om je vlotterkamer te beluchten. Dat is waarschijnlijk ook degene die het probleem veroorzaakt.
Noppy: Ik heb eigenlijk liever dat die benzine op de grond loopt dan in mijn luchtfilterkast. Vooral als het verzopen ding na een val weer gestart moet worden.