"FF"nieuwe handkappen erop!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Frans van Roosmalen

Ik wilde er dus ook van die mooie acerbis handkappen erop!

De bevestiging paste echter niet zoals ik het wilde dus nieuw stuur bij Hessler gekocht. Allemaal erg leuk spul :D Vandaag stuur ontvangen dus lekker aan de slag 8)

Toch maar even alle kabeltjes smeren en jawel net op tijd voor mijn gaskabel die flink aan het rafelen was :shock: (zie foto 1) Morgen ff nieuwe halen.

Toen stuur d'r af en nieuwe d'r op erg leuk totdat ik mijn stuurkap bevestiging in het stuur wilde draaien. Wat blijkt mijn stuur heeft een buisdikte van 4.1 mm en die kappen horen dus aan een stuur met buisdikte van 2mm :evil:

Morgen naar brouwer om te kijken of er een andere oplossing mogelijk is of andere kappen met ander bevestigings systeem. Heb de bon natuurlijk niet meer en de verpakking ook gemolt dus zal wel uitdraaien op improvisatie op 't werk :?

Was weer een avondvullend projectonderdeel :D Voor de leut nog een paar fototjes en zal doorgaan tot het past :wink:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Contacteer:

cilindertje draaien met een diameter die daar inpast,
schuindoorzagen en dan bout er door, zorgen dat die achterste schroefdraad getapt heeft.. en dan trekt het zich netjes vast, maar denk dat dat het standaard systeem ook al is.. maar dat valt toch niet al te moeilijk te maken..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Dat hessler stuur heeft dus een buisdikte van 4.1mm? da's dik :shock:
Hmm.. ff kijken of m'n eigen stuur dat ook heeft.. anders maar ophogen.. :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

Ik heb toen d'r tijd ook handkappen en stuur tergelijk vervangen.
Echter meen ik mij te herrineren dat bij mijn handkapppen klemmen bij zaten voor 2 verschillende stuur diktes. Als het goed is heb ik het andere setje nog liggen. Die kan ik naar je opsturen als ik ze nog heb.

Volgens mij was het stuur wat ik van hessler heb niet aanzienlijk dikker...maar mijn geheugen laat me wel vakar in de steek.

Wat moet de diameter zijn van de busjes?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S

22mm is toch de standaard maat?
usa (HD) gebruikt 1 inch = +/- 25,2mm?

of sla ik de plank helemaal mis hiermee?
Shifty-PK
Contacteer:

de busjes die ik nog heb liggen zijn 17,4mm in diameter
Suzuki DR 750SK Big '89

zappa.suzuki

Maar jij hebt toch ook het Hessler rental stuur? dus zou je zelf de dunne bussen gebruikt hebben..
Shifty-PK
Contacteer:

Daar lijkt het inderdaad wel op. Maar ik kon mijn niet herrineren dat het Renthal stuur veel dikker was, maar blijkbaar niet goed op gelet.

Anyway Frank, bij je handkapen (zeker van acerbis) had je 2 soorten busjes moeten krijgen. Die kreeg ik in ieder geval wel erbij.
Suzuki DR 750SK Big '89

CrazyWezel
Contacteer:

bij mijn handkappen voor mn supermotard vroegah(ook acerbis) zaten ook 2 maten :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Bij mij ook.. maar daar heeft Frans nu niks aan :wink:
Frans van Roosmalen

Zo net weet thuis en problem solved :D

Ben ff bij Brouwer langs geweest en de Boss himself haalde gewoon twee plunjers uit een ander soort handkappenbevestigingsset (leuk voor scrabble :lol: ) Ik had ook al op de site van acerbis gekeken en nu blijkt dat bij mijn type handkappen alleen die grote zitten (vroegêh was alles beter :wink: ). Bij andere modellen heb je dan weer de dunne, je moet het maar weten :?

Wel jammer dat ie geen gas binnenkabel had liggen :cry: toch maar ff naar de bromfietsboer.

Môgeh dus weer avondje in schuur en hopelijk van het weekeinde testen. Vorst is niet echt hard en mooi zonnetje vertelde Timofeef.

@Crazy, zelf draaien was laatste optie ivm drukte :crazyeyes: op 't werk bedankt voor de tip!

@ Zappa, dit stuur is wel hoger dan een "gewoon" cross stuur maar is volgens mij net zo hoog als m'n oude originele. :roll: Hij is inderdaad wel "Dik" 8) , ooit moet de hele bromert dik worden :wink:

@ 800s, klopt hij is OD 22mm maar om de een of andere reden is de dikte 4.1mm, lekker stevig zeg maar :P .

@Shifty, bedankt voor je aanbod en de moeite alles na te meten etc. 8)

Big Brothers bedankt weer voor de hulp en Môgeh beloon ik jullie met de fototjes :wink:
zappa.suzuki

Maar het Hessler stuur is wel hoger dan dat zwarte cross stuur wat ik mee gegeven heb?

als het nog niet hoog genoeg is heb ik nog wel stuur rizers van 2.5cm liggen :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

Frans van Roosmalen schreef: Big Brothers bedankt weer voor de hulp en Môgeh beloon ik jullie met ..
ik dacht: die gaat de traditie voorzetten en bier uitdelen op de volgende meeting :D haha :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Maar het Hessler stuur is wel hoger dan dat zwarte cross stuur wat ik mee gegeven heb?
Yep volgens mij wel, toen ik de sturen naast elkaar hield was de nieuwe iets breder maar niet hoger dan de originele :evil: Zal morgen voor de zekerheid die van you er eens naast houden.
zappa.suzuki schreef: als het nog niet hoog genoeg is heb ik nog wel stuur rizers van 2.5cm liggen :wink:

Reserveer ze maar, als na test rijden blijkt dat ie nog nie hoog genoeg nie
is dan ben je ze kwijt :wink:

@Crazy, jij krijgt van mij een biertje, Zappa kreeg nog dus wie weet een rondje van mij de 15e (alleen als het echt gezellig is :wink: ) weer een reden om allemaal te komen :lol:
zappa.suzuki

Hmm hoop dat ze passen op een 750.. denk het wel :wink:
Frans van Roosmalen

Zo de kappen zitten erop :D , morgen zal ik fototjes maken voor de liefhebbers.

Dacht dus ook even snelgas (met zo'n draaischijfje) te monteren. Na alle motor en brommerzaken in de omgeving te hebben gehad had ik het gevonden in Barneveld 8) Vanochtend dus erop.......... niet dus dat mooie rolschijfje zit in een huis en die past dus niet over mijn Start/Stop behuizing heen :twisted:. Toen mijn oude snelgas dus maar gemonteerd.

Ik wist niet dat je voor het vervangen van de gaskabel je tank etc. er weer af moest slopen :oops: Ik vind dat altijd zo'n K...werk wat dat betreft is het bij de 800 beter geregeld.

Maar goed alles klaar :?: nog ff het kappie van mijn tandwiel erop had die van mij eraf gehaald om een kopietje voor Zappa te maken. Jawel is het middelste bevestigings punt pleite. Die lag dus gewoon op de grond, mooi van het carter afgebroken. Waarschijnlijk gebeurt tijdens ritje in het bos toen ik een takkie tegen de ketting kreeg en hij d'r dus af liep en muurvast bleef zitten :twisted: Ketting wel losgekregen en weet nu dus wat de "schade" van dat takkie was. Maar goed gewoon bout erin gedraaid en hij klemt zichzelf mooi vast dus niets aan de hand.

Heb hem aan de lader staan en hopelijk is het morgen dan eindelijk zover dat ik weer kan speulen.

Mazzel,

Frans
CrazyWezel
Contacteer:

als je crashbeugels op je 800 hebt is het ook geen prettige bezigheid om de dolgedraaide rotte inbusjes los te draaien en je kappen er af te slopen om dan eindelijk bij je tank te komen.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Waarom haal je je kappen er af?

Maak de tankkappen los van de snavel en de beugel naar frame rechts onderaan en je haalt de tank er af met de kappen er nog op..
CrazyWezel
Contacteer:

en dat moet je me echt eens voordoen.. :D
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Gewoon de genoemde boutjes los, tank aan de achterkant omhoog tillen zo dat de puten van de kappen naar beneden wijzen en dan er af tillen :wink:
Frans van Roosmalen

Zo de fototjes 8)

Ja bij de koppeling ziet ie wat lager maar liever een soepele koppeling dan rechte hankappen :wink: . Bij het remreservoir heb ik, net als Zappa mij al had verteld een stukkie weg moeten snijden anders ging het niet lukken. :? In iedergeval de moeite waard vind ik. :lol:

Vandaag toch niet gereden :cry: geen zin in die kl.. kou. :evil:
Van mij mag het gaan dooien zodat ik kan klooien. :wink:

Voordeel is wel dat administratie en huis weer netjes zijn :D
Plaats reactie