Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hier nog een paar schitterende foto's van de afgelopen Dakar
http://www.boston.com/bigpicture/2009/0 ... rally.html
En als je niets te doen heb. ..een local heeft ook nog wat fotootjes geplaatst
http://dakar09.jalbum.net/Dakar%20La%20 ... 20Copiapo/
http://www.boston.com/bigpicture/2009/0 ... rally.html
En als je niets te doen heb. ..een local heeft ook nog wat fotootjes geplaatst
http://dakar09.jalbum.net/Dakar%20La%20 ... 20Copiapo/
Laatst gewijzigd door Edwin op za jan 24, 2009 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die motort is wel n KrenTeMik.. nie zo'n fan van.. maar kzou zo'n adventure wel wille opzich ja..
kheb trouwens uitvonde dat de irish pub nogsteeds gezellig is, ben dr al 2dagen achter elkaar geweest, beetje t zelfde niveau als toen op die meeting..
weltruste.. straks wir werke rond n uur of 7
kheb trouwens uitvonde dat de irish pub nogsteeds gezellig is, ben dr al 2dagen achter elkaar geweest, beetje t zelfde niveau als toen op die meeting..
weltruste.. straks wir werke rond n uur of 7
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Sja...bmw hé
Zonder gekheid: WOWAWIEWA!!!
Die heeft met flinke snelheid iets goed fout gedaan, ik gok op gas los op precies het 'foute' moment bij 'de launch'.
trouwens, bijzonder hoe zijn laars/voet klem lijkt gezeten te hebben tussen de grond en de de motor waardoor zijn laars wordt afgerukt. Daar moet toch echt bijzonder véééél kracht voor nodig zijn geweest.
Mijn complimenten voor de fotograaf, zoveel opnames en allemaal scherp!
Zonder gekheid: WOWAWIEWA!!!
Die heeft met flinke snelheid iets goed fout gedaan, ik gok op gas los op precies het 'foute' moment bij 'de launch'.
trouwens, bijzonder hoe zijn laars/voet klem lijkt gezeten te hebben tussen de grond en de de motor waardoor zijn laars wordt afgerukt. Daar moet toch echt bijzonder véééél kracht voor nodig zijn geweest.
Mijn complimenten voor de fotograaf, zoveel opnames en allemaal scherp!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Chips.. die word echt achtervolgt door z'n HP2
Lijkt wel of het v-wiel blokkeerd op foto 3.. of hij deed het zelf..
Lijkt wel of het v-wiel blokkeerd op foto 3.. of hij deed het zelf..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
miljaar..
gisteren een serieus offroad ritje gedaan met de DR800
eerst geklooi gehad met een noppenbandje wisselen
net nieuwe band erop..blijkt dat ik met de bandenlichters de binnenband kapot heb geprikt..
pfff..zaakje weer eraf dus
gisteren gereden..vanmorgen weer een platte achterband
verder starte de big niet echt lekker af en toe en hield ie ietwat in boven de 4000 toeren.
zonet de vlotterbakken maar eens losgepakt..zat een behoorlijke hoeveelheid zand in!
alez..het loopt alweer goed nu
krijg wel geen benzine als de kraan op de reserve stand staat maar dat boeit me verder niet veel..
ik had tevens altijd problemen met een door modder dichtslippend voorspatbord
had ik dus eraf gehaald..kwam er vervolgens achter dat je dan alle water en modder "omhoog" krijg ..werkt dus niet
heb nu uit het originele zwarte eindkapje van het standaard voorspatbord een "flapje" gemaakt en dat gemonteerd op de stabilisator beugel tussen de vorkpoten en dat werkt wel.
gisteren een serieus offroad ritje gedaan met de DR800
eerst geklooi gehad met een noppenbandje wisselen
net nieuwe band erop..blijkt dat ik met de bandenlichters de binnenband kapot heb geprikt..
pfff..zaakje weer eraf dus
gisteren gereden..vanmorgen weer een platte achterband
verder starte de big niet echt lekker af en toe en hield ie ietwat in boven de 4000 toeren.
zonet de vlotterbakken maar eens losgepakt..zat een behoorlijke hoeveelheid zand in!
alez..het loopt alweer goed nu
krijg wel geen benzine als de kraan op de reserve stand staat maar dat boeit me verder niet veel..
ik had tevens altijd problemen met een door modder dichtslippend voorspatbord
had ik dus eraf gehaald..kwam er vervolgens achter dat je dan alle water en modder "omhoog" krijg ..werkt dus niet
heb nu uit het originele zwarte eindkapje van het standaard voorspatbord een "flapje" gemaakt en dat gemonteerd op de stabilisator beugel tussen de vorkpoten en dat werkt wel.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik krijg met mn originele spatbord nogsteeds al t water recht omhoog, recht in mn gezicht..
kom net thuis van n middagje spelen, de foto's en filmpjes gaan zo op youtube, ben trouwens ook nog n ktm tegen gekomen, maar die stopte niet om te buurte en skeurde gewoon lekker verder.
bleek trouwens wel weer dat mijn achterveer/schokbreker ook veranderd gaan worden, t was weer erg close tegen de grens vandaag..
kom net thuis van n middagje spelen, de foto's en filmpjes gaan zo op youtube, ben trouwens ook nog n ktm tegen gekomen, maar die stopte niet om te buurte en skeurde gewoon lekker verder.
bleek trouwens wel weer dat mijn achterveer/schokbreker ook veranderd gaan worden, t was weer erg close tegen de grens vandaag..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Banden lek prikken bij het monteren? hoe doe je dat?
Mij nog niet gelukt
Rij zonder v-spatbord, alleen de ijzeren beugel ervan zit er op... met grove nop krijg ik weinig in m'n gezicht [K760]
En dan alleen zittend, staand bijna niet..
vandaag a-brug los om de ketting te vervangen en lagers +link lagers te smeren..
Net op tijd.. lagersbussen zijn al wat ingevreten en er zat vuil en vocht in.. de linkslagers zijn nog top.. was 8 maanden geleden dat ik de boel daar onderhanden heb genomen..
A-wielas los lopen heeft toch schade opgeleverd, ketting geleider voor het v-tandwiel verbogen en gebroken
En de achterste bout van de afdekkap op het v-tandwiel is gebroken.. heeft een stuk blok meegenomen
Gelukig niet lek
dacht dat ik nog zo'n geleiderbeugel had maar die heb ik al op Dirty gezet waar ie niet op zat, jat hem daar maar weer van af..
Maar als iemand zo'n geleiderbeugel heeft liggen neem ik hem graag over
En koop maar geen goedkope wiellagerset's op Ebay.. lopen al niet lekker meer naar 4-5 x spelen
Dus CW, je hebt een PB
Mij nog niet gelukt
Rij zonder v-spatbord, alleen de ijzeren beugel ervan zit er op... met grove nop krijg ik weinig in m'n gezicht [K760]
En dan alleen zittend, staand bijna niet..
vandaag a-brug los om de ketting te vervangen en lagers +link lagers te smeren..
Net op tijd.. lagersbussen zijn al wat ingevreten en er zat vuil en vocht in.. de linkslagers zijn nog top.. was 8 maanden geleden dat ik de boel daar onderhanden heb genomen..
A-wielas los lopen heeft toch schade opgeleverd, ketting geleider voor het v-tandwiel verbogen en gebroken
En de achterste bout van de afdekkap op het v-tandwiel is gebroken.. heeft een stuk blok meegenomen
Gelukig niet lek
dacht dat ik nog zo'n geleiderbeugel had maar die heb ik al op Dirty gezet waar ie niet op zat, jat hem daar maar weer van af..
Maar als iemand zo'n geleiderbeugel heeft liggen neem ik hem graag over
En koop maar geen goedkope wiellagerset's op Ebay.. lopen al niet lekker meer naar 4-5 x spelen
Dus CW, je hebt een PB
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
jow wordt aan gewerkt zappert
filmpjes:
www.youtube.com/user/crazywezel ik was wir tot op mn onderbox toe nat
filmpjes:
www.youtube.com/user/crazywezel ik was wir tot op mn onderbox toe nat
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
He wezel,CrazyWezel schreef:jow wordt aan gewerkt zappert
filmpjes:
www.youtube.com/user/crazywezel ik was wir tot op mn onderbox toe nat
gaat goed over die knippen nie?
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Lekker aan 't modderen Wezel
Mooi dat blok niet lek is Zappa, jammer van die andere puntjes
Had vandaag jammer genoeg andere verplichtingen maar wat zag het er goed uit. Volgende week nieuw stuur van Hessler dus hopen op hetzelfde weer en dan maar weer eens wat zand in de buurt van Putten opzoeken Kijken of mijn schouder er weer een beetje tegen kan. (overbelast met klussen )
Kijk uit naar de 15e, ff wat real live Big forum mensen leren kennen
Mooi dat blok niet lek is Zappa, jammer van die andere puntjes
Had vandaag jammer genoeg andere verplichtingen maar wat zag het er goed uit. Volgende week nieuw stuur van Hessler dus hopen op hetzelfde weer en dan maar weer eens wat zand in de buurt van Putten opzoeken Kijken of mijn schouder er weer een beetje tegen kan. (overbelast met klussen )
Kijk uit naar de 15e, ff wat real live Big forum mensen leren kennen
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Lekker kwispelen met die staart CW, nice
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
15de.. ff de agenda checke zo
@iwan die knippen doen t ja echt n paar keer bijna de sloot in, maargoed, dat hoort dr bij he..
heb ook n aantal filmpjes geknipt&plakt in n grootfilmpje met n geluidje dr onder, gewoon om te kijke of we t konden..
en die is al 2uur aan het opslaan.. maar alstie straks klaar is (700mb ofzo voor 4minuten filmpje ) dan zet ik m wel ff op youtube..
@shifty, die achterkant moet nog verbouwd worden, maar krijg pas in juni ofzo mn belastinggeld terug
@frans, als t complete geknutselde filmpje dr is zitten er wat leuke plonsjes in
@all, weltruste
update:
filmpje duurt 3min 59seconden en is 738mb :/
ben m op youtube aan het zetten, tis wel mooi beeld
als hij geupload is komtie automatisch als eerste filmpje op:
www.youtube.com/CrazyWezel
@iwan die knippen doen t ja echt n paar keer bijna de sloot in, maargoed, dat hoort dr bij he..
heb ook n aantal filmpjes geknipt&plakt in n grootfilmpje met n geluidje dr onder, gewoon om te kijke of we t konden..
en die is al 2uur aan het opslaan.. maar alstie straks klaar is (700mb ofzo voor 4minuten filmpje ) dan zet ik m wel ff op youtube..
@shifty, die achterkant moet nog verbouwd worden, maar krijg pas in juni ofzo mn belastinggeld terug
@frans, als t complete geknutselde filmpje dr is zitten er wat leuke plonsjes in
@all, weltruste
update:
filmpje duurt 3min 59seconden en is 738mb :/
ben m op youtube aan het zetten, tis wel mooi beeld
als hij geupload is komtie automatisch als eerste filmpje op:
www.youtube.com/CrazyWezel
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki schreef:Banden lek prikken bij het monteren? hoe doe je dat?
Mij nog niet gelukt
binnenband.
waarschijnlijk ff met een bandenlichter geraakt en toen was ie lek..
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mij ook niet.. bij t afhalen heb je meer kans, als je je band er terug oplegt heb je toch alleen voor het laatste kleine stukje ff n bandenlichter nodig.. en dan kom je nog niet eens in de buurt van je binnenband
mjah, heb les gehad van zappa, daar ken t aan ligge
edit: en daarna nog genoeg praktijk ervaring op kunnen doen
mjah, heb les gehad van zappa, daar ken t aan ligge
edit: en daarna nog genoeg praktijk ervaring op kunnen doen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Hakinnen, neem aan det je lucht in de binnenband had?
anders zijn die lepels met een opstaand randje iets voor jou.. die randjes blijfen tegen de velg liggen zodat ze niet te ver naar binnen gaan bij het opleggen
En een 48T A-tandwiel op de 800 ipv de 47T rijd idd wat lekkerder, minder geschok bij lage toeren en iets minder snel naar de 1e versnelling..
Wel meer wielspin
En kettinggeleiderplaat zit niet op Dirty en kan hem niet vinden..
Frans help!!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zo, en nu eerst een bavaria
De salarissen voor de 2500 collega`s over de maand januari 2009 staat klaar om morgen betaald te worden dus na 45 overuren deze maand kan ik aankomend weekend ein de lijk weer eens tijd vrij maken voor het BIGje.
Er is een tijdje geleden al een setje carbs gearriveerd vanuit BIG88land om het absurde verbruik van 1:11 terug te brengen naar 1 op beter en het wordt hoog tijd dat die er op geschroefd wordt met mogelijk een aansluitend ritje.....als ik nog maar weet hoe ik moet schakelen
LEO
De salarissen voor de 2500 collega`s over de maand januari 2009 staat klaar om morgen betaald te worden dus na 45 overuren deze maand kan ik aankomend weekend ein de lijk weer eens tijd vrij maken voor het BIGje.
Er is een tijdje geleden al een setje carbs gearriveerd vanuit BIG88land om het absurde verbruik van 1:11 terug te brengen naar 1 op beter en het wordt hoog tijd dat die er op geschroefd wordt met mogelijk een aansluitend ritje.....als ik nog maar weet hoe ik moet schakelen
LEO
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
u heeft mijn email adres van n half uur geleden nog?
ik wil meeeee
ik wil meeeee
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
@ CW. Ik zie dat je het max kunnen van de dr big hebt bereikt. De stukjes knippen ga je hard overheen maar ik zie ook hoe vermoeiend het is. Je wordt werkelijk van links naar rechts geslingerd
Ik hoor aan het geluid dat je redelijk aan het gas jakkerd, ik denk dat het beter voor je tractie/controle is om wat minder impulsief aan het gas te hangen maar wat stabieler gas te geven.
Maarja, wat is nu de volgende stap hé? Nieuwe voorvork
Tijdens de brabo600 waren er vooral op dag 2, grote lange knippen paden. Km's lang en meters hoog. Erg zwaar maar je krijgt wel goed de kans om je ritje en balans te vinden. Als je het goed time-de kreeg je het voorwiel in de lucht en lande je daarmee zo op de volgende knip. Je voelt op zulke momenten wel dat de big het zwaar heeft, op en neer geschudt bijna maximale veerweg. Dat waren dan wel wat diepere knippen als op jouw filmpje, dus dat ging ook niet super rap. Max 40kmph gok ik. Na 1km merkte ik dat de carburatie niet meer zo lekker ging, waarschijnlijk was de vlotter niet meer in staat de benzine af te sluiten en werd die een beetje verzopen.
Wat ook wel leuk was aan die grote knippen was dat je goed met je lichaam kon werken, naar voren, naar achteren etc. Zo kon je net wat verder springen of juist de vering optimaal laten werken door op het juiste moment naar voren en achteren te bewegen.
Ik hoor aan het geluid dat je redelijk aan het gas jakkerd, ik denk dat het beter voor je tractie/controle is om wat minder impulsief aan het gas te hangen maar wat stabieler gas te geven.
Maarja, wat is nu de volgende stap hé? Nieuwe voorvork
Tijdens de brabo600 waren er vooral op dag 2, grote lange knippen paden. Km's lang en meters hoog. Erg zwaar maar je krijgt wel goed de kans om je ritje en balans te vinden. Als je het goed time-de kreeg je het voorwiel in de lucht en lande je daarmee zo op de volgende knip. Je voelt op zulke momenten wel dat de big het zwaar heeft, op en neer geschudt bijna maximale veerweg. Dat waren dan wel wat diepere knippen als op jouw filmpje, dus dat ging ook niet super rap. Max 40kmph gok ik. Na 1km merkte ik dat de carburatie niet meer zo lekker ging, waarschijnlijk was de vlotter niet meer in staat de benzine af te sluiten en werd die een beetje verzopen.
Wat ook wel leuk was aan die grote knippen was dat je goed met je lichaam kon werken, naar voren, naar achteren etc. Zo kon je net wat verder springen of juist de vering optimaal laten werken door op het juiste moment naar voren en achteren te bewegen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee die voorvork is al practisch nieuw, ben bij mn hoofdsponsor iwan langs geweest heb dr nu technoflex progressieve veertjes inzitten en voorspanning @ 1.5cm ofzo
-> die knippen lijken plat, maar je moet echt is n keer dr over heen rijden, zappa dacht ook dat n n kuiltjes gat was.. maar je ziet het gewoon maar half op t filmpje, en hard blijft t n uitdaging
edit 2:
als je echt n keer vlieguren wilt maken, kheb n leuke springbult gevonden midden in het bos
-> die knippen lijken plat, maar je moet echt is n keer dr over heen rijden, zappa dacht ook dat n n kuiltjes gat was.. maar je ziet het gewoon maar half op t filmpje, en hard blijft t n uitdaging
edit 2:
als je echt n keer vlieguren wilt maken, kheb n leuke springbult gevonden midden in het bos
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruik de zoekfunctie even op dit furum en je merkt hoe geweldig ik ben met "sleutelen" aan brommers.CrazyWezel schreef:u heeft mijn email adres van n half uur geleden nog? ik wil meeeee
Ik schreef ook "mogelijk" aansluitend een ritje want je kan alles verwachten zodra ik de slijptol te voorschijn haal.
LEO
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
slijptol.. je hoeft alleen n relais vast te maken.. daarvoor gebruik je n schuurspons, wat tape en n ty-rap geen slijptol..
of moet dr nog meer aan gebeuren, als je hulp nodig hebt laat je het maar weten, dan help ik wel en dan gaan we dr na wel crosse
of moet dr nog meer aan gebeuren, als je hulp nodig hebt laat je het maar weten, dan help ik wel en dan gaan we dr na wel crosse
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo en CW die een carb set gaan de- en monteren..
CW, maak je daar ook een filmpje van?
CW, maak je daar ook een filmpje van?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997