Laten wij eens een enduro organiseren, op papier

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

speedphreax

Onder Noppy's Codegroen misschien?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Jo VdB

Je zoekt het toch wat ver, en wil het wiel opnieuw uitvinden, Huskie.

Bij de Belgische BMB is een draaiboek beschikbaar over "hoe een enduro inrichten". Ik kan me niet inbeelden dat jullie KNMV zo'n draaiboek niet heeft.

Jo VdB
huskie

Jo VdB schreef:Je zoekt het toch wat ver, en wil het wiel opnieuw uitvinden, Huskie.

Bij de Belgische BMB is een draaiboek beschikbaar over "hoe een enduro inrichten". Ik kan me niet inbeelden dat jullie KNMV zo'n draaiboek niet heeft.

Jo VdB
Dat geloof ik zeker, en mijn idee over dit alles is ook meer, zoals jij al aangaf, hoe moeilijk het is om een enduro in NL te organiseren.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
schildertje
Contacteer:

Misschien is het wel mogelijk om zoiets te organiseren maar je zal dan een locatie moeten vinden die in het voorjaar beschikbaar is.
De kalender in het najaar is overvol.
En in het voorjaar bedoel ik de maanden januari,februari, maart.
Als referentie voor betreffende gemeenten zou je contact met Gemeente Bronckhorst kunnen opnemen.
Een club of stichting is als enige in de gelegenheid om in contact te treden met een gemeente, mits aangesloten bij de KNMV. Dit ivm expertise in de sport, regelementen en verzekeringen.
En misschien is een enduro leven inblazen met een sprint-enduro nog de beste tactiek omdat je dan een relatief klein oppervlak en km nodig hebt.
Maar let wel, een enduro organiseren is een verschikkelijke bult werk, met veel negatieve zaken die op het pad komen.
De omgeving moet motorminded zijn anders word het heel moeilijk.
Eerlijk gezegd zou het in Friesland en Groningen denk ik "makkelijker" zijn dan in Noord of Zuid holland
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Noppy

Zuid Holland: een enduro op de Maasvlakte? Scheveningen lukt toch ook met vergunningen?

Het zou me niets verbazen met die kredietcrisis dat de plannen voor de Maasvlakte even op koud ijs gezet worden!
:toost:
Rolando
Contacteer:

Wij hebben met onze club 3 keer een enduro georganiseerd en één daarvan was een 2-daagse. Een draaiboek hebben we misschien nog wel liggen.

Het is wel heeel veeel werk en met een paar man haal je het niet.
Ook met gemeente etc. is veel gelobbied, omdat er altijd tegenstanders zijn. Zelfs op de dag zelf als de vergunningen rond zijn, kom je nog protesten tegen in alle vormen.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
speedphreax

Rolando schreef:Wij hebben met onze club 3 keer een enduro georganiseerd en één daarvan was een 2-daagse. Een draaiboek hebben we misschien nog wel liggen.

Ook met gemeente etc. is veel gelobbied, omdat er altijd tegenstanders zijn. Zelfs op de dag zelf als de vergunningen rond zijn, kom je nog protesten tegen in alle vormen.
Ach ja, de klagers... Ik stel voor om een lijst van klagers aan te leggen en die mensen hinderlijk te volgen en klagen, bezwaar maken of de politie bellen bij alles wat ze doen dat mogelijk niet helemaal 100% mag.

Na een jaar zijn ze psychisch wel kapot en naar een gekende gek luistert niemand :twisted:
huskie

Heb eens een mooi verhaal gehoord....
Een gerespecteerd motorrijder en clublid, ging verhuizen en kwam langs het enduro traject te wonen. Aaaahhh geen probleem zou je zeggen. Endurootje een keer per jaar, ach.
Mis, werd een klager.... tenminste zijn vrouw :lol:
Heeft iemand nog meer voorbeelden, vooral hilarische. Zijn we goed voorbereid op onverwachte zaken, zoals klagers. :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
speedphreax

Soms is een corrigerende tik wel toegestaan!
folie

Rolando schreef:Wij hebben met onze club 3 keer een enduro georganiseerd en één daarvan was een 2-daagse. Een draaiboek hebben we misschien nog wel liggen.

Braboteam heeft toch de enduro in Bergeyk, Valkenswaard georganiseerd ?Volgens mij onder KNMV auspicien.
Misschien kunnen die helpen met tips ?
Rolando
Contacteer:

folie schreef:

Braboteam heeft toch de enduro in Bergeyk, Valkenswaard georganiseerd ?Volgens mij onder KNMV auspicien.
Misschien kunnen die helpen met tips ?
Kan ook. Henk van der Spek van enduro.nl is een van de mede organisatoren. Hij zal wel reageren!!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
henkzelf
Contacteer:

Nee, veel te druk.
Maar weet je wat, iedereen die van maandag 28 september t/m zondag 5 oktober in Bergeijk komt meehelpen opbouwen en weer afbreken, die krijgt van mij persoonlijk achteraf uitgebreide uitleg over de organisatorische kant.
Bijvoorbeeld: Meer dan 100 vrijwilligers op de dag zelf; gemiddeld 30 de hele week en weekend ervoor. Vergunningsprocedure één jaar van te voren starten op basis van een volledig uitgetekende route (dus al toestemming van grondeigenaren geregeld hebben).
En denk maar niet dat ik één toestemming heb proberen los te krijgen; dat lukt alleen mensen die in de gemeenschap ter plaatse zijn ingebed.
tSJONGE, NOU ZIT IK TOCH WEER TE REAGEREN ....
Het zal dus altijd moeten beginnen met een fanatieke groep mensen uit één gebied (rijdersclub/enduroclub/crossclub) die veel mensen daar kennen (.. en er na lang hard werken achter komen dat ze al heel lang geen motor meer hebben gereden en zelfs hun eigen enduro eigenlijk niet mee kunnen doen, want te druk..)
Plaats reactie