Afrika of Zuid-Amerika

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie

Waar volgend jaar ?

Afrika
7
41%
Zuid-Amerika
3
18%
Elk jaar een ander werelddeel bijv. Australie
7
41%

Totaal aantal stemmen: 17
Freek
Site Admin
Contacteer:

Waar moet de volgende Dakar verreden worden ?
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Houten Klaas

Africa was mooi, Zuid-Amerika heeft iedereen gretig gemaakt. Persoonlijk vond ik dit het gebied leuker.

De andere wereld delen maaken mij nieuwsgierig.

Dus optie 3.

Wel graag zonder ASO !
adje

Houten Klaas schreef:
Wel graag zonder ASO !
ASOciaal ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
erwindob

nog een keertje zuid amerika en dan de Afrika race niet tegelijk en wat meer deelnemers.
O ja, en een Australie race erbij ....
#777 - Mijn fotoboekenplank
Houten Klaas

adje schreef:
Houten Klaas schreef:
Wel graag zonder ASO !
ASOciaal ??
Zoiets ja, je kunt zo het handelen van organisatie wel noemen.
gassen

Dakar is toch in Afrika ?
Starten in Parijs en finishen in Dakar. Het is nu net zo iets als de alternatieve elfstedentocht.
Straks zijn er 100den die "de Dakar" hebben gereden maar nog nooit in Dakar zijn gefinished.
Niet dat het niet geweldig was om te zien, maar het is geen Dakar.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Noppy

Ik heb ander continent gestemd. Australië lijkt me leuk. Rusland lijkt me ook te gek!
:toost:
STTEVE
Contacteer:

Elke keer een ander continent: ik vond de beelden van de rally naar Beijing waanzinnig mooi, de duinen in Chili superindrukwekkend, dus ik stel voor om van Parijs naar Dakar te rijden, dan het hele zooitje op de boot naar Buenos Aires via Chili naar Peru voor deel 2, dan naar Australia en via Beijing weer terug naar Parijs. Wie dan nog rijdt heeft meteen gewonnen, denk ik
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
STTEVE
Contacteer:

FV wil wel terug

“De landschappen in Chili en Argentinië zijn mooi en ik heb de hoogste duinen die er bestaan gezien, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat je in Afrika kunt hebben”, zei Verhoeven vanuit finishplaats Buenos Aires, waar de deelnemers zondag door honderdduizenden Argentijnen als helden werden onthaald.

“De Sahara is oneindig, daar kom je niemand tegen. Ja, soms een arme sloeber met drie stukjes kleding en een schaap aan de hand. Maar in Zuid-Amerika bestaat dat desolate gevoel niet. Daar kom je in de woestijn steeds toeschouwers tegen die met hun pick-up zijn gekomen en als het nodig is een jerrycan benzine voor je hebben.”

Verhoeven wil niet al te negatief zijn, maar de organisatie heeft in zijn ogen deze rally veel van de heroïek van Dakar ontnomen. “Er is veel te veel gesneden. Etappes werden ingekort, geannuleerd of geneutraliseerd. De organisatie wilde te veel rijders naar de finish brengen. Dat hadden ze niet moeten doen, want de rally werd daardoor beduidend minder zwaar.”

“Ik heb begrepen dat de televisiebeelden echt fantastisch waren, maar mij persoonlijk was de wedstrijd niet op het lijf geschreven. Mijn kracht ligt in lange, zware etappes van 500, 600 kilometer en daar waren er te weinig van. Laten we daarom maar lekker teruggaan naar Afrika.”
BRON - OLIEPEIL / MOTO 73
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sjokske

gassen schreef:Dakar is toch in Afrika ?
Starten in Parijs en finishen in Dakar. Het is nu net zo iets als de alternatieve elfstedentocht.
Straks zijn er 100den die "de Dakar" hebben gereden maar nog nooit in Dakar zijn gefinished.
Niet dat het niet geweldig was om te zien, maar het is geen Dakar.
Volledig mee eens, als ze de rit ergens anders rijden noem het dan in ieder geval ook anders.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Dirt Digger

Ieder jaar een nieuwe uitdaging lijkt mij het mooist.
Plaats reactie