Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
.... en dan gewoon met noppen hé
SLIKzappa.suzuki schreef:Dit is echt waanzinnig... dat ie omhoog spring oké.. maar dan ook nog naar beneden
http://dirtmag.co.uk/news/category/vide ... 34345.html
- Edwin
- Contacteer:
Heb vandaag eens wat topo kaarten op mijn Quest en Mapsource gezet, wel gaaf om gewoon elk paadje te zien. Lijkt mij wel iets voor "Grey Pigeon" dus als je interesse hebt hoor ik het wel
Assumption is the mother of all fuck ups
-
Heb ik.. laatst wel wat gekregen van iemand maar die had een CsX.. en volgens mij krijg ik dat niet werkend in de oudere software die ik heb
Dus.. graag
Dus.. graag
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Contacteer:
Oudere software? valt wel mee denk ik zelf. Zal de hele handel branden op DVD...breng ik het wel langs. De Topo's zijn van Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Engeland en Tjechië. Met handleiding uiteraard, en het installeren ervan is eigenlijk heel simpel.
Ciao Amigo
Ciao Amigo
Laatst gewijzigd door Edwin op ma jan 19, 2009 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Contacteer:
zit net zo is wat big filmpjes te kijken.. mannen, het wordt weer hoog tijd om n keer te gaan rijden
kga morgen mn progressieve veertjes uittesten (mogelijk gemaakt door iwan )
heb dr zin in
voor de gene die zich nog niet hebben aangemeld, maar wel zin hebben om te spelen op 1maart09,
zie de topic over de kennismakings rit van grensland @ grensland gedeelte.
kga morgen mn progressieve veertjes uittesten (mogelijk gemaakt door iwan )
heb dr zin in
voor de gene die zich nog niet hebben aangemeld, maar wel zin hebben om te spelen op 1maart09,
zie de topic over de kennismakings rit van grensland @ grensland gedeelte.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
'k ga morgen ook even spelen.. met 800S..
Frans kan helaas niet.. die baalt.. nu maar hopen op regen.. kan ik m'n endurobril met dubbel glas eens testen + ook even kijken of de waterdichten sokken nog werken
Deze test ik liever niet
Frans kan helaas niet.. die baalt.. nu maar hopen op regen.. kan ik m'n endurobril met dubbel glas eens testen + ook even kijken of de waterdichten sokken nog werken
Deze test ik liever niet
Besluit over de aansluitende verbouwing is gevallen. Er wordt eerst een adempauze ingelast.
Dit betekent goed nieuws voor mij want dan kan ik vanaf maart / april weer eens wat ritjes meerijden en slecht nieuws voor jullie want dan moeten jullie weer tegen mijn roestbak en mij grijze ouwe kop aankijken.
LEO
Dit betekent goed nieuws voor mij want dan kan ik vanaf maart / april weer eens wat ritjes meerijden en slecht nieuws voor jullie want dan moeten jullie weer tegen mijn roestbak en mij grijze ouwe kop aankijken.
LEO
-
Ach, duurt nooit lang.. om 10 uur lig je toch weer in je nest
En je hobbeld meestal achter aan op jouw leeftijd... en blaas capesiteit
Morgen om een uurtje of 11 bij mij voor wat gehobbel?
-
- Contacteer:
i can't reden stond al in een eerdere pb :p als het nou de 25ste zou zijn geweest ofzo was ik mee gegaan..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
I now.. kijken of het de 25e 5+ is.. als Celsa dan tijd heeft
-
- Contacteer:
ik hoor t wel , als je je verveelt mag je trouwens wel n keer langsrijden, dan bouw ik je kerstverlichting in..
zondags ben ik vrijwel altijd aanwezig of in de buurt aant crosse..
zondags ben ik vrijwel altijd aanwezig of in de buurt aant crosse..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Eindelijk weer eens Shiny tussen de dijen en modder onder de noppen gehad vandaag
Was al weer wat weken geleden moest er even inkomen maar ging al snel lekker
Zelfde gold voor 800S die even mee was spelen..
Alleen halverwege m'n favorite modder pad sloeg m'n a-wiel vast...
had kennelijk m'n a-as niet goed vast gezet en deze was wat los gelopen,
En toen ik de a-rem gebruikte trok het wiel scheef en hing de ketting te slap
Dus maar gespannen en goed vast gezet en schade vrij verder
Toen bleek een grote plas eigelijk een laagje water met er onder een dikke ijslaag te zijn
Maar gelukkig niet onderuit of er doorheen gezakt
Was al weer wat weken geleden moest er even inkomen maar ging al snel lekker
Zelfde gold voor 800S die even mee was spelen..
Alleen halverwege m'n favorite modder pad sloeg m'n a-wiel vast...
had kennelijk m'n a-as niet goed vast gezet en deze was wat los gelopen,
En toen ik de a-rem gebruikte trok het wiel scheef en hing de ketting te slap
Dus maar gespannen en goed vast gezet en schade vrij verder
Toen bleek een grote plas eigelijk een laagje water met er onder een dikke ijslaag te zijn
Maar gelukkig niet onderuit of er doorheen gezakt
-
- Contacteer:
ik heb mn eigen vandaag perfect vermaakt, n paar nieuwe paadjes gevonden, ook een echte voorvork test baan
het verschil van originele veren of progressief met extra opvul busje -> een wereld van verschil, heb express het extra iwan-opvulbusje laten zitten, en moet zeggen dat het goed bevalt zo, dus laat het gewoon zitten.
ik heb ook meer grip in een bulterige bocht nu.. mooie verbouwing.
en 100% zn geld waard.
iwan je bent mn held
het verschil van originele veren of progressief met extra opvul busje -> een wereld van verschil, heb express het extra iwan-opvulbusje laten zitten, en moet zeggen dat het goed bevalt zo, dus laat het gewoon zitten.
ik heb ook meer grip in een bulterige bocht nu.. mooie verbouwing.
en 100% zn geld waard.
iwan je bent mn held
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Scheelt hé die veren + voorspanning
o ja, 800S heeft een luidere pijp dan m'n open demper.. shit wat een klappen.. vind ik zelfs een beetje te erg
Hoorde hem af en toe zelfs toen ie achter me reed boven m'n eigen herrie uit
o ja, 800S heeft een luidere pijp dan m'n open demper.. shit wat een klappen.. vind ik zelfs een beetje te erg
mmm nou ja ik wilde gewoon een bevestiging van mijn vermoeden denk ik qua geluid....... zal `m wat knijpen / dB-killer erin zetten.zappa.suzuki schreef: o ja, 800S heeft een luidere pijp dan m'n open demper.. shit wat een klappen.. vind ik zelfs een beetje te erg
super gereden met mooie lange modderpoelen en klein kruip door sluip door, waarvoor nogmaals dank!!
op de terugreis viel hij dood als een pier, terwijl ik lekker 135 aan het cruisen was...
ik nog op reserve gezet omdat ik dacht dat hij leeg was, maar helemaal niks!!
ANWB gebeld en die was er met 15min. >kon ook niks vinden en vond het bovendien te koud om langs de a9 te knutselen >afgevoerd met sleepdienst
denk toch dat ik mijn vlotterbakjes moet lichten om de sproeier eruit te halen en te reinigen ivm leeggereden tank, althans dat veronderstel ik dat er mis is!
dinsdag klusdag of misschien morgen avond al
greetz sander
-
- Contacteer:
hm das rot
ik zit ook met n probleempje, alleen is het wat minder serieus als jou probleem..
als ik door water vlam.. ja nogal hard dus.. zegmaar dat t water boven je helm uit komt plonst (A) dan begint mn motor te stotteren.. terwijl hij toch geen water hapt..
stationair heb ik tijdelijk rond de 1600 rpm afgesteld ivm het koude weer, en die zakt dan naar ong. 900, niet erg lekker dus..
na even normaal rijden is het weer gewoon back to normal -> 1600rpm.
u zegt, ik kijk
ik zit ook met n probleempje, alleen is het wat minder serieus als jou probleem..
als ik door water vlam.. ja nogal hard dus.. zegmaar dat t water boven je helm uit komt plonst (A) dan begint mn motor te stotteren.. terwijl hij toch geen water hapt..
stationair heb ik tijdelijk rond de 1600 rpm afgesteld ivm het koude weer, en die zakt dan naar ong. 900, niet erg lekker dus..
na even normaal rijden is het weer gewoon back to normal -> 1600rpm.
u zegt, ik kijk
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- de antrapper
De ervaring leert dat niemand achter tegen een Jostie aankijkt, anders dan een Jostie zelf , en dat is maar een enkeling gegevenLeo schreef:Besluit over de aansluitende verbouwing is gevallen. Er wordt eerst een adempauze ingelast.
LEO
Big Bigger Tiger en weer Big
-
He da's minder man, hoop dat het idd vuil in de vlotterbaken is.. en als je ze los hebt vervang de kruiskopschroefen dan voor inbus zodat je het de volgende keer kan doen zonder de carb's er af te trekken800S schreef:mmm nou ja ik wilde gewoon een bevestiging van mijn vermoeden denk ik qua geluid....... zal `m wat knijpen / dB-killer erin zetten.zappa.suzuki schreef: o ja, 800S heeft een luidere pijp dan m'n open demper.. shit wat een klappen.. vind ik zelfs een beetje te erg
super gereden met mooie lange modderpoelen en klein kruip door sluip door, waarvoor nogmaals dank!!
op de terugreis viel hij dood als een pier, terwijl ik lekker 135 aan het cruisen was...
ik nog op reserve gezet omdat ik dacht dat hij leeg was, maar helemaal niks!!
ANWB gebeld en die was er met 15min. >kon ook niks vinden en vond het bovendien te koud om langs de a9 te knutselen >afgevoerd met sleepdienst
denk toch dat ik mijn vlotterbakjes moet lichten om de sproeier eruit te halen en te reinigen ivm leeggereden tank, althans dat veronderstel ik dat er mis is!
dinsdag klusdag of misschien morgen avond al
greetz sander
Maar ben bang dat het mischien iets anders is.. benzine problemen zijn meestal gestotter of niet op toeren komen.. vooral omdat er 2 carb's zijn..
In eens dood vallen, mischien accukabel los.. draadbreuk.. CDI..
Chek ook de stekker links onder je zadelrand net voor de tank.. [enkele kabelverbinding]
En die klappen zijn vet van je demper.. maar iets minder in het bos
hoop dat het gauw weer rold
@ CW.. klinkt als vocht probleem bij de bougies of bobine.. de enige delen van een 12v net die last kunnen hebben van vocht..
Je weet hoe het is om op 1 bougie/bobine te draaien.. lijkt het daar op?
Vermoed van wel.. 12v koplamp brand gewoon onder water..
De enige delen van een motor die last kunnen hebben van water zijn de bobines/bougiekappen.. die hoge spanning kan wel een andere weg zoeken..
Enne.. zo'n enduro bril met dubbel glas is de bom.. beslaat bijna niet.. en onze 800S kan jullie vertellen hoe een beslagen bril is
-
- Contacteer:
@zappa
ik weet idd hoe het is om met 1 pit te rijden, zo is het niet.. denk dat ik mijn bobine inderdaad maar eens ga afschermen ofzo,
en mn koplamp is geen 12v maar 24000volt
had vandaag mn intergraal helm op in combinatie met lenzen, want het regende n beetje, en als ik dan mijn normale bril opzet beslaat deze meteen,
dus lenzen in, maar met vizier dicht zie je geen ruk, dus toen met vizier open gaan rijden, al de plassen waar ik doorheen ben gevlogen schoot het water recht langs de voorpoten omhoog, zo in mn gezicht, met als gevolg dat ik weer een lading zand onder mijn lenzen had... en das niet fijn
verder kwam in net na n leuk paadje ong 30 mountainbikers tegen die schijnbaar een offroad rit hadden, daarna kwam ik iemand van de organisatie tegen van de mountainbike club, even mee staan buurten, en toen maar ergens anders gaan spelen, om hun niet te storen, erg toffe gasten, en vonden het ook leuk om daar in de blub een dikke bertha tegen te komen
-was wel lekker sneller dan die fietsers )
ik weet idd hoe het is om met 1 pit te rijden, zo is het niet.. denk dat ik mijn bobine inderdaad maar eens ga afschermen ofzo,
en mn koplamp is geen 12v maar 24000volt
had vandaag mn intergraal helm op in combinatie met lenzen, want het regende n beetje, en als ik dan mijn normale bril opzet beslaat deze meteen,
dus lenzen in, maar met vizier dicht zie je geen ruk, dus toen met vizier open gaan rijden, al de plassen waar ik doorheen ben gevlogen schoot het water recht langs de voorpoten omhoog, zo in mn gezicht, met als gevolg dat ik weer een lading zand onder mijn lenzen had... en das niet fijn
verder kwam in net na n leuk paadje ong 30 mountainbikers tegen die schijnbaar een offroad rit hadden, daarna kwam ik iemand van de organisatie tegen van de mountainbike club, even mee staan buurten, en toen maar ergens anders gaan spelen, om hun niet te storen, erg toffe gasten, en vonden het ook leuk om daar in de blub een dikke bertha tegen te komen
-was wel lekker sneller dan die fietsers )
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
'k heb, met het zicht op modderen, vandaag m'n dag ook goed besteed.
Sinds Ronnie's-rit was ik er nog niet aan toegekomen m'n achterband van velg te wisselen.
Die zat dus nog steeds om de lossespakenvelg .... nou, nu niet meer dus.
Dus binnen 30 minuten issie dus weer van straat naar blubber om te bouwen
Tevens even bezig geweest met de uitlaat .... kwam uit onder het knipperlicht en de band liep er tegenaan.
Nu wil ik 'm dus boven het knipperlicht .....
Best lekker om na maanden weer eens gewoon lekker aan m'n motor te sleutelen .... had ik bestwel gemist.
Sinds Ronnie's-rit was ik er nog niet aan toegekomen m'n achterband van velg te wisselen.
Die zat dus nog steeds om de lossespakenvelg .... nou, nu niet meer dus.
Dus binnen 30 minuten issie dus weer van straat naar blubber om te bouwen
Tevens even bezig geweest met de uitlaat .... kwam uit onder het knipperlicht en de band liep er tegenaan.
Nu wil ik 'm dus boven het knipperlicht .....
Best lekker om na maanden weer eens gewoon lekker aan m'n motor te sleutelen .... had ik bestwel gemist.
'k ga 't knipperlicht niet modificeren ... 'k modificeer de uitlaat
Maar 't is inderdaad wel allemaal krappas dat wel
Op de foto zie je dat er ff een moker onder is gezet om 'm op de goeie hoogte te krijgen ... en zo past het knipperlicht er nét onder maar gewoon op z'n orginele plaats.
'k hoef alleen maar een klein beugeltje te maken om de eindpot aan 't frame vast te zetten .... nâh en dat is met 2 bankschroeven en een kolomboor niet echt moeilijk
.... eh .... had ik trouwens al gezegd dat het heel behagelijk is daaro?
cheers,
Dennis
Maar 't is inderdaad wel allemaal krappas dat wel
Op de foto zie je dat er ff een moker onder is gezet om 'm op de goeie hoogte te krijgen ... en zo past het knipperlicht er nét onder maar gewoon op z'n orginele plaats.
'k hoef alleen maar een klein beugeltje te maken om de eindpot aan 't frame vast te zetten .... nâh en dat is met 2 bankschroeven en een kolomboor niet echt moeilijk
.... eh .... had ik trouwens al gezegd dat het heel behagelijk is daaro?
cheers,
Dennis
ziet er idd comfortabel uit in je werkschuur......
mijn DR rijdt weer, al heb ik geen idee hoe het is gekomen dat hij stilviel of het nu weer doet....
stekkers en kabels nagelopen, benzine leidingen etc alles functioneerde zoals het hoorde rararara
nachtrust was dus kennelijk genoeg voor hem,maar ben niet minder blij dat hij weer herrie maakt
greetz sander
mijn DR rijdt weer, al heb ik geen idee hoe het is gekomen dat hij stilviel of het nu weer doet....
stekkers en kabels nagelopen, benzine leidingen etc alles functioneerde zoals het hoorde rararara
nachtrust was dus kennelijk genoeg voor hem,maar ben niet minder blij dat hij weer herrie maakt
greetz sander