Ketting

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

BIG88 schreef:houd er rekening mee dat als je schuld oploopt tot 4 bier bij deze grijze duif
je automatisch doorschuift naar een fles single malt :lol:
Yip.. bij de laatste meeting kreeg ik bier.. gaf ik bier.. kreeg ik bier.. gaf ik bier..kreeg ik bier..moest ik ineens heel vaak pissen..kreeg ik nog meer bier.. gaf ik nog meer bier.. stond ik daar met 3 bier.. ... ... ...

Dus ga nu idd voor de single malt minnimaal 12 years :wink:
[in fles vorm voor thuis, was nog half dronken toen ik toen naar huis reed :lol: ]

@ Edwin.. zo moet ie :wink:
En hoop dat je niet zo bent als CamoKat.. die ontloopt me al tijden om me maar geen bier te hoefen geven.. doet ie kennelijk maar met moeite afstand van :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

Toch maf, bij mij zit de verdikking naar de buitenkant.

En die zit er ook met een reden:
Om deze verdikking valt een rubberen ring, samen met de borgplaat zorgt deze rubberen ring voor wat demping van de ketting op het voortandwiel.

Heb je nog de carterbescherm ding erop Edwin? Normaal zou volgens mij dat bescherm ding niet goed lopen wanneer het voortandwiel verkeerd om zit. Maar misschien zit hier wel verschil in tussen een sr41 en sr43?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki

De verdikking zit aan de binnenkant zo dat de ketting niet tussen het blok kan slaan..
De rubberring is idd voor demping maar als ie over de verdikking valt dempt ie niet meer..
CrazyWezel
Contacteer:

compleet met zappa eens, zelf ook achtergekomen dat die verdikking toch echt naar de binnenkant moet.. het werkt als n spacer tussen blok en tandwiel..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Contacteer:

@ Zappa: "De verdikking zit aan de binnenkant zo dat de ketting niet tussen het blok kan slaan.. "

Als die andersom zit dan komt het tandwiel op de plek van de spacer en is er nog net zo weinig ruimte voor de ketting om er tussen te komen. Dat maakt dus niets uit.

@ CW: "het werkt als n spacer tussen blok en tandwiel.. "

Zo dicht zit mijn tandwiel niet op het blok dat hier een ring tussen moet om de juiste afstand te krijgen. Of bedoel je dat niet?

Hoe zit bij jullie de carter bescherm beugel? Valt die precies boven de rollagers van de ketting of boven de buitenschakels?
Suzuki DR 750SK Big '89

zappa.suzuki

Er is een verschil in afstand tussen het blok en tandwiel bij omgekeerde montage..

Het beschermplaatje valt net boven de rollers.. als je de verdikking naar buiten monteerd dan komt de beschermer tegen de buitenste schakelsplaatjes aan..
En komt het tandwiel dus dichter bij het blok..
Anders om dus meer naar buiten en zit de rand daar om het ertussen slaan van de ketting te voorkomen

Dit merk je alleen als het achterwiel in de lucht hangt dat het dan licht aan loopt tegen de beschermplaat.. zou je het tandwiel verkeerd monteren en niet aan het wiel draaien en gaan rijden dan is de bescherm plaat erg snel op maat geslepen zonder dat je dat merkt..

Maar CW en ik rijden SR43.. maar lijkt me stug dat er daar verschil in zit :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

@shifty, dat bedoelde ik wel.. maar kan zijn dat het anders zit bij jou..
@zappa, als je dat tandwiel andersom monteerd past (mits n fatsoenlijk beugeltje) het beugeltje helemaal niet meer, want dan krijg je hem niet meer tussen carter en ketting door geduwt..

mensen die het dus monteren en er niet meer op letten gooien dus ook wel eens gewoon dat beugeltje weg, omdattie dan niet meer past (ex-baasje van mijn big) maar daar gaan we het maar niet meer over hebben..

kan de verschillen zo snel niet vinden in het grote boek, maar zal morgen nog eens n poging wagen.. en anders vd week bij leo of iwan ff de boel vergelijken met mijn eigen blok.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Contacteer:

Ik vermoed dat hier gewoon verschil in is tussen de sr41 en sr43. Want precies wat jij beschrijft met het carter bescherm plaatje wat aanloopt bij verkeerdom monteren heb ik ook...maar dan andersom. :silly:

Ik zal het binnenkort nog eens checken, de boel ligt toch los...vandaag ff nieuwe achterbrug getest met wat nieuwe busjes. Is nog lang niet klaar dus de oude gaat er straks weer in.
Suzuki DR 750SK Big '89

Shifty-PK
Contacteer:

Eeh oeps... :oops:

Mijn verontschuldigingen; bij mij staat het voortandwiel ook zoals jullie hierboven beschrijven :o
Ik dacht tot echt dat die bij mij andersom zat...
Suzuki DR 750SK Big '89

CrazyWezel
Contacteer:

8)

mooi achterbandje trouwens.. wat voor 1 is dat? :shock:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Contacteer:

Crossband. Micheline cross competition s12...niet voor weggebruiken (en zeker geen zware big) geschikt. Misschien test ik hem eens uit op een flinke offroad rit. Op asfalt is die snel weg vrees ik.
Suzuki DR 750SK Big '89

CrazyWezel
Contacteer:

n k760 is ook op in n week of 3.. dus bandjes wisselen daar ben ik zo pro in :p
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

'n goeie leermeester is het halve werk... :P :wink:
Plaats reactie