Laten wij eens een enduro organiseren, op papier

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

huskie

In dat Holten draadje spreekt Henk over een proefbeheerder en wat die allemaal mag en kan etc.
Ik dacht laten we eens iedereen proberen op te noemen die helpt, of nodig is, bij een fijne, aantrekkelijke enduro. Tijdwaarneming bla bla.
Gewoon vanaf het begin.
Dus Noppenforum wil een enduro organiseren.
Dan beginnen we met ........?
Waar gaan we hem houden, en dan.......kijken we het gemeentebestuur aardig aan? Hoeveel vrijwilligers hebben we nodig?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Houten Klaas

Leuk,we gaan hem houden in de bossen van de gemeente Nunspeet
Houten Klaas

Waar ik benieuwd naar ben, die proefen die uitgezet worden op de mailslanden,maken ze daar eerst een tekening van,daarna moet je knap puzzelen om het kunstwerk uit te zetten met linten.
huskie

Ik zou de paaltjes in iedergeval schuin uit het spoor slaan, voor als er iemand met zijn borstje op valt.
Verder lijkt het me wel erg gaaf om een proef uit te zetten, vooral als je alle vrijheid krijgt. Op sommige plekken alleen wel een staalkabel gebruiken, om afsnijden wat te ontmoedigen :lol:
Maar ok, Nunspeet is een optie.
Maar ik denk dat die omgeving niet erg meewerkt. Teveel nieuw geld in die buurt. Ik denk dat we weer in de achterhoek uitkomen. Waar de echte locale bevolking nog woont.
Het begint vast met een vergadering over wanneer we hem dan gaan houden. Ik ben voor de zomer. Rijdt ik altijd beter, maar dat zal ivm locaal wild :? wel onmogelijk zijn.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Frank!
Contacteer:

Ha, mooi werk ;)

Wij hadden het er laatst toevallig met de groep over om op 'Goeree-Overflakkee' ('Flakkee'voor intimi) een offroad te organiseren (daar liggen m'n roots).
Conclusie was dat het waarschijnlijk (!) stuk zou lopen op de vergunningen. Alles wordt zo'n beetje natuur-gebied :evil:
Noppy

huskie schreef:Rijdt ik altijd beter, maar dat zal ivm locaal wild :? wel onmogelijk zijn.
Nee hoor George,

Lokaal wild is in de zomer lekker vet volgevreten. Je kunt het dus niet beter treffen dan op dát moment.

Dus het wordt de zomer?

Leuk idee! Lekker zweten!
:toost:
huskie

Hebben we de Knmv trouwens officeel nodig? Ivm vergunningen of zo?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Houten Klaas

Als hij op de kalender moet staan zeker, maar wil jij je branden aan dat verzekeringsgelul ?
speedphreax

Als je de rit niet op zondag houdt dan vergroot dat de opties ook wel in bepaalde gebieden.

In de zomer staat er wel overal oogst op het land dus dat beperkt de mogelijkheden weer.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
brommer

Ik zou wel eens een randstad enduro willen zien.

Bijvoorbeeld, wat akkerland in de regio zoetermeer, dan doorsteken door wat stadshart(urban trial parkeergarage, trappetjes, stukkie spoor en dan via een stadsbosje/parkje naar snowworld die mountainbike breg die daar ligt en dan weer richting akkerland.

Of bij de Rotte, heb je ook zo'n adventure berg voor mountainbiken etc, wat bos en ruiterpaden.

Of alleen akkreland maar dan ff een mooi parcour gemaakt met wat bulten en kuilen langs de A12 genoeg zand te vinden
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Ger

Ik weet nog wel een leuk trapje om omhoog te rijden.

Ze steken al enige tijd m'n ogen uit !

Afbeelding

De totale trap overbrugt een hoogte van 90 meter, is 250 meter lang en telt 555 treden.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
adje

@ Ger , dit wil ik wel komen proberen bij jou 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jo VdB

M.i. is het doel van Huskie om aan te tonen dat het geen evidentie is om zo iets georganiseerd te krijgen ...

Jo VdB
pruus
Contacteer:

Jo VdB schreef:M.i. is het doel van Huskie om aan te tonen dat het geen evidentie is om zo iets georganiseerd te krijgen ...

Jo VdB
Of een wilde, oeoeoeoeaghaagh
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ger

Ger schreef: De totale trap overbrugt een hoogte van 90 meter, is 250 meter lang en telt 555 treden.
Ohja, bovenaan naar rechts en door de deur een besneeuwde piste van 550 meter naar beneden, daarna door het fun-park omhoog met enkele geweldige springbulten en de derde piste weer naar beneden, onderaan naar links de deur uit en een km of 8 verder liggen enkele leuke groeves.... en..... , hmmm misschien een drie landen (Benelux) enduro.

Maar euhh, dwaal geloof ik een beetje van het topic af (begin een beetje enthousiast te worden).

Ik heb geen verstand van enduro's, maar het zal zeker veel werk zijn om het te regelen en ik denk dat je zeker mensen in de organisatie nodig hebt die er (veel) tijd in willen steken en een verhaal goed aan de man kunnen brengen (red. overheidsinstellingen en particulieren voor het gebruik van hun terrein).

Het idee -> gelijkgezinde -> inrichting organisatie (wie/wat/waar - financieel/administratief/organisatorisch ) -> onderzoek mogelijkheden (locaties) -> onderzoek mogelijkheden (sociale omgevingen) -> nog meer ideeën -> haalbaarheid (vergunningen e.d.) -> kalender -> publiciteit -> sponsers -> vrijwilligers -> EVENEMENT

Pfff, veul werk.......

Ik heb nog nooit een enduro gereden, maar gezien het bovenstaande misschien dit jaar eens eentje proberen, al is het maar voor het tonen van respect voor de organisatie. Als organisatie wil je natuurlijk altijd dat er veel mensen komen (of misschien wel moeten zeggen; helaas, we zitten vol....).

En Ad, ik denk dat we 'm erg vroeg moeten pakken (dr'op en weer weg) . :wink:
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
speedphreax

Waar kan ik die rood witte linten ophangen?!?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Houten Klaas

adje schreef:@ Ger , dit wil ik wel komen proberen bij jou 8)
Je bent al weer aardig de "oude". :lol:
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ik denk dat je het bij de grootgrond bezitters moet zoeken. Je kan dan alles op particulier terrein houden. Organisatorisch de makkelijkste weg.

Grootgrondbezitters met bos zou natuurlijk mooi zijn, maar waarschijnlijk kom je toch bij de akkerbouwboeren terecht.

Zoek in de grote landbouw gebieden, boer(en) met meer dan 100 ha.
Geef de opbrengst aan die boer(en), dan zijn ze vast wel bereid wat heuveltjes e.d. te maken.

:idea:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
huskie

Deze kwam binnen via mijn email, en komt uit betrouwbare bron :)

"De "stads-enduro" , een enduro door het stedelijke gebied.

Het wordt steeds moeilijker om in het buitengebied een enduro te organiseren.
Maar als ik bv naar Apeldoorn kijk, dan zou hier in het stedelijk gebied uitstekend een enduro te organiseren zijn.
Denk hierbij aan een route langs taluds, over industrie gebieden (zijn zeer veel mogenlijkheden) door de randen van de stad, bossages, bouw terreinen, enz.
Binnen Apeldoorn zou bv makkelijk een route van 40 km uitgezet kunnen worden.
Geen probleem met geluid, maar 1 aanspreek persoon mbt vergunningen, goede facilitaire voorzieningen, veel publiek etc.

Ik denk dat als de gemeente hieraan mee zou willen werken, dit een zeer goed alternatief zou zijn."

Dus door stedelijk gebied een enduro organiseren.
Ook door Ger al voorgesteld.
Een aantal van jullie weten zeker de mooiste routes te vinden in jullie locale omgeving.
Maar ik denk dat zoiets alleen haalbaar is als we het locale bestuur kunnen overtuigen met de toeristische waarde voor hun gemeente, wellicht dmv tv uitzendingen, grote internationale sponsor, middenstand ed.
Met dit soort evenementen zullen we zeker iets koninklijks nodig hebben om een paar heren te overtuigen. Dus Knmv en Mon zouden zeker hun waarde kunnen toevoegen imo.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer

Ik denk dat het moeilijkste is om vergunningen te krijgen.
Maar als sinterklaas doorde stad mag, de eenmaal per jaar wiellerronde, waarom dan niet een enduro.

dus
:

1: vergunning (gemeente of land eigenaren)
2: medische faciliteiten
3: vlaggers/vrijwilligers/inschrijfmensen
4: verzekeringen? bij schade aan toeschouwers en gebouwen etc..(rijders zijn niet verzekerdt en iedereen tekend altijd die ik rijd op eigen risico ....papieren)
5: .......vul aan
pb maar
Sjokske

Koppel er een goed doel aan :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
brommer

dat is een goei !
opde cross bij bleiswijk was het vorig jaar KIKA cross en dat leverde een aardige smak geld op.(inschrijving geld ging naar stichting KiKa)
pb maar
Surfroy01

Als ik zo eens bij mij op strand richting het zuiden kijk dan zie ik mega hoge duinen die grote voorraad tanks aan het zicht ontnemen, ik zie volop zware industrie maar met veel groen ertussen en er zijn volgens mij daar stukken strand waar je met gemotoriseerde voertuigen op mag rijden, er is een stuk crossgebied met gedoogbeleid en dat alles aan de rand van de stad uuhhh de randstad! - Maasvlakte, en het mooie is dat onze toekomst verzekerd is daar want ze gaan er nog een 2e bouwen ook, een hele grote speelplaats voor ons de komende jaren!!!!!
You're free to do as we tell you!
Frank!
Contacteer:

Sjokske schreef:Koppel er een goed doel aan :idea:
Idd, afgelopen zomer Kika-cross op Ouddorp. Pal achter de duinen, geen probleem. Volgend jaar weer waarschijnlijk.
huskie

Ok, aan locaties dus geen gebrek, en laten we voor het gemak ook de financieen al voor handen hebben. Hoe nu verder?
Vergunning aanvragen lijkt mij het allereerste om te doen, aangezien we op nederlands grondgebied een evenement willen houden. Maar wie gaat die aanvragen? Noppenforum als zodanig is geen optie, want ik denk niet dat wij staan ingeschreven als club, vereniging of stichting. En ik denk dat dat een verplichting is ivm wettelijke aansprakelijkheid. Is er een mogelijkheid dit via een bestaande club, zoals een die reeds enduro's organiseren, te laten afhandelen. Een hoop knowhow is dan meteen voorhanden.
Of zou een evenementen-bureau hier een oplossing kunnen zijn?
RedBull produkties of zoiets 8)
:lol: Ik heb zo'n gevoel dat er wat vrijwilligers van enduro clubs meelezen en zich rot lachen om het hobbyisme en die ideeen van de diverse noppers.
En zoals Jo al aanhaalde, het is geen sinecure om iets georganiseerd te krijgen.
Buiten het feit al dat we straks motoren op geluid moeten afkeuren omdat ze niet onder de 90dB komen :twisted:
Kijk dan maak je echt vrienden. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie