Inkoopaktie RVS 43mm uitlaatbocht 750/800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ik wil even gaan kijken wat het kost om deze bocht te laten maken bij;
http://www.nmparts.nl/index.htm

Dit kost ie hier..
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... da5c51ef69

Shifty heeft bij eerder contact te horen gekregen dat dat rond de e60-70 zou kosten..
Lees hier maar;
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=9403

Tot nu geintreseerde;

BIG88
Ridge
Frans

Zappa
CW
Madmenno
Futurist [ met verloop naar 42mm op het eind]
Shifty 50mm [ baas boven baas]



Ga contact opnemen en foto's sturen voor een prijs opgaaf, heb een bocht los liggen die ik zal opsturen zodat deze precies nagemaakt kan worden..
Deze laat ik aan het eind zeg 10 cm langer maken zo dat deze zelf op maat gemaakt kan worden..

Zal zelf het versturen naar jullie regelen..
Heb je intresse graag melden en na accoord over de prijs zal na ontvangst van de centjes op mijn rekening de bestelling gedaan worden.

PS, Thanks Josja :wink:
Shifty-PK schreef:Zappa. Vandaag even de voorbocht opgemeten. Het laatste stukje rechte pijp waar de pijp naar de demper op schuift is zeker 6cm recht. Daarna begint hij heel licht te buigen. Bij de 8cm begint hij de flink te buigen.

Als je een uitlaatbocht bij hun op maat wilt laten maken zal er een origineel langs gebracht moeten worden. Ik woon redelijk in de buurt (30 min rijden). Maar ik heb tot maart hier geen geld voor ivm singapore...
En we hebben het dus over het niet glimmende ding :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op vr apr 03, 2009 23:58, 6 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Is het misschien verstandig van te voren één bocht te laten maken om te kijken of écht bruikbaar is.

Daarnaast is het nog even goed om te vragen of de bocht inclusief flens aan het eind bij cylinder is.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Shifty-PK schreef:Is het misschien verstandig van te voren één bocht te laten maken om te kijken of écht bruikbaar is.

Daarnaast is het nog even goed om te vragen of de bocht inclusief flens aan het eind bij cylinder is.
Mischien wel, even kijken wat het gevoel is bij het contact..

En heb de vlens genoemd bij de email die ik net samen met wat foto's gestuurd heb.. zal hem morgen ook nog even bellen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 15:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Zou ook eens Kees van Startwin contacten, die kan alles maken qua uitlaten!
You're free to do as we tell you!
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vandaag email en telefoon contact gehad met Nick..

1 bocht kost me e80.- inclusief de vlens..
RVS pijp met een buitendiameter van 45mm ipv van 42mm

Vanaf zeg 6-7 stuks werd het e65.-

Met verzendkosten voor 1 bocht naar je voordeur en een kleine bijdrage in mijn verzendkosten kan ik de bochten aanbieden voor e 73,75 de stuk...

2 stuks voor e 138,75

Dit is als ik er 7 bestellen moet..
Als je intresse hebt laat het weten per PB, krijg je m'n rekeningnummer en over zeg 10 dagen ga ik bestellen voor diegene waar ik het geld van ontvangen heb..

Mocht er weinig animo zijn en de prijs veranderen dan laat ik dat weten en ga je niet accoord met die prijs krijg je je centjes terug :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ik heb een wholeshot voor mijn 750, deze heeft een dunner laatste stukje onder de accubak. ik heb dus wel intresse maar dan moet de verbindingsbuis van de laser pro duro wel passen. wat is de diameter van die marving aansluiting? die verbindings buis van de laser is de juiste diameter om op de originele voorbuiste passen van de 750. die wholeshot is voor dus dikker maar heeft een verdunning.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Voor zover ik weet kan je een Laser pro duro of een marvin onder DR800 ;92 plaatsen, maar zeker weet ik dat niet eens. En hoe zit het dan met de aansluiting op de voorbocht. Kan iemand mij daar iets over vertellen? weet er niet zoveel vanaf eigenlijk.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De Laser en Marvin opening voor de bocht is 44..
De orginele bocht is 43mm..

Door de inkepeingen in de demper past er een 45mm bocht in..
Maar niet helemaal tot aan de gaatjes tegen inscheuren aan het eind van de inkepingen dus je moet de klem net over die gaatjes laten vallen om deze gas dicht af te sluiten..


Afbeelding

De bocht heeft een flens die in de cilinder komt [ zit ook op de RVS ]
en een kraag waar je hem mee vast klemt, deze gaat niet over de hitte schilden heen dus oude bocht doorslijpen of nieuwe/andere scoren :wink:

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

eigenlijk heb je dus 2 mm over waar dan een pakking tussen hoort te zitten. zal toch niet veel duurder zijn om er een stukje met 42 of 43 mm buitendiameter aan te lassen?
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zat ik ook over te denken.. zal het eens vragen.. de RVS pijp komt in 40mm, 42 en 45mm buiten diameter..

Buisdikte is 1.2mm van de orginele buis en is dus 42.4/42.6mm buitendiameter dik als ik erg secuur meet op m'n gebruikte pijp..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Weet je al de buisdikte van die rvs pijp? Ook intresant om te weten...

Ja en we zullen ook een grotere diameter pakking nodig hebben...of bedoelen jullie dat... :?:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

De pakking die er origineel in zit vult heel de opening in de kop dus de pakking ring kan hetzelfde blijven
greetz Fututrist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

futurist schreef:eigenlijk heb je dus 2 mm over waar dan een pakking tussen hoort te zitten. zal toch niet veel duurder zijn om er een stukje met 42 of 43 mm buitendiameter aan te lassen?
greetz Futurist
Ehh, Futurist.. over welke pakking hebben we het hier?
De 800 heeft alleen een pakking bij de kop..
Heb jij het hier over de pakking bij de demper?
Die heeft de 750 wel maar ken ik niet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Shifty-PK schreef:Weet je al de buisdikte van die rvs pijp? Ook intresant om te weten...

Ja en we zullen ook een grotere diameter pakking nodig hebben...of bedoelen jullie dat... :?:
kennelijk is de dikte van een uitlaatpijpbuis standaard 1.2mm
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

de pakking in de kop is die gevulde alu ring en die kan origineel gebruikt worden. Ik heb het ook over de pakking die tussen de voorbuis en de originele einddemper zit en die ziet er uit als een klein stuje buis maar is da van "asbest" .
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-13.html
nr 22 uit de stukslijst
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

ik haak af, als ik dikker wil moet het wel echt iets uit maken
dus dan toch maar terzijnertijd een holeshot
Laatst gewijzigd door BIG88 op di jan 13, 2009 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

BIG88 schreef:ik haak af, als ik dikker wil moet het wel echt iets uit maken
dus dan toch maar terzijnertijd een wholeshot
Je bedoelt dat je 50mm pijp wilt?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

de wholeshot is ook 45 mm
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

@ Futurist, even voor de duidelijkheid de wholeshot is 45 binnen of buiten diameter?

De standaard is 40mm binnen en 42.2mm buitendiameter..

De te bestellen RVS pijp is dus 42.6mm binnen en 45mm buiten..
En ga er van uit dat dat het zelfde als de wholeshot..
Die op het laast dus verdund naar 42mm voor passing in de dempers..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

ik heb even gemeten op mijn rooie SR42
is een 45mm buitendiameter , ik heb eerlijk gezegd niet gemerkt dat hij beter rijd als vorige big's
maar goed op de hessler site staat i.d.d. dat de holeshot 3mm dikker is
dus laat ik dan maar voor 1 stuks gaan, kan ik die op de SR43 plakken
eens kijken of dat iets uitmaakt :roll:

maar ik wil geen verdunning op het eind
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb net even een mailtje de deur uitgedaan met de vraag of het eind van de bocht naar 42 buitendiameter kon en wat dat in prijs zou veranderen..

Ook maar voor de grap gevraagd of het ook in 47mm kon en dan naar 42mm buitendiameter :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Qua prijs scheelt het niet bijzonder veel of het nu een groepsactie of niet wordt. Aangezien ik er nu nog geen geld aan wil uitgeven en straks wss gewoon het grootste wat er is wil hebben zal ik dan voor 50mm gaan.

Hakinnen had het over een ideale lengte van een pijp voordat deze bij de demper komt. Ik ben benieuwd wat de ideale lengte is voor een big.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Ik denk dat een 50 mm bocht erg ruim moet worden en ten tweede wordt die zo dik dat hij er dicht bij de vlotterbakken (vapor lock) en accubak gaat komen (smelten) Ook de frame buis wordt er niet echt vrolijk van omdat de bocht niet verder over het blok kan want dat loopt daar omhoog en een 45 mm Wholeshot kan daat maar net door.
Dan moet je een buis onderlangs maken (heb ik al eens eerder gezien)
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hier een mail van Nik..
hoi zappa

het is gewoon mogelijk om het na de bocht naar 42 mm te maken
er is geen 47 mm wel 48 mm dit kan ook verkleind worden naar 42
ik denk dat er een tientje per uitlaat bocht bij komt

mvg nik
Goed, orginele hole-shot is dus 45 en gaat op het laatste stukje naar 42mm om mooi in de demper te vallen.. [buitendiameter]

Dit leverd dus al meer koppel op aangezien de gassen makkelijker uit de cilinder komen..
Die winst zit in het begin waar de grotste kromming zit in de bocht en een lichte vernauwing op het eind net voor de demper heeft denk ik niet veel weerstand aangezien het net daarna veel wijder wordt..

Maar je kan dus ook gewoon de 45 mm in de demper propen en de gaatjes aan het eind van de gleufjes waar de bocht niet in past afdekken met de klemband.. zal mischien iets lekken maar geen groot probleem..
BIG88 wil hem zo en is geen probleem :wink:

Met versmalling is iets makkelijker monteren en wat duurder..

Heb zelf nog niet echt besloten wat ik zelf doe maar ben benieuwd wat jullie willen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Ik heb vanwege mijn werk aardig wat ervaring met uitlaten. Zoals je aangeeft zal het wat lekken, ik kan je garanderen als zo'n klein gaatje overblijft en het zit wat ongelukkig dan kan het (flink hete) uitlaatgas makkelijk door bv het luchtfilterhuis smelten. Zoals je al aangeeft wordt het proppen, vroeger had bosal een stuk gereedschap waar je buizen iets kan op rekken qua diameter maar dit gaf nooit bevredigende resultaat en zeker bij de Big (ééncilider dreunen) en het maar op twee plaatsen (bij de meeste aftermarket pijpen) vast zitten van de hele uitlaat veroorzaken denk ik veel uitlaat leed.
Ik hou er ook niet van om aan de einddemper te moeten gaan rommelen om het passend te krijgen. goed passen doet het alleen maar met de juiste diameters. Daarom heb ik ook de originele tussen buis gekocht voor mijn Laser. Ik haak hier dus af want die paar tientjes is me dat geklooi niet waard.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie