Let wel op met olie peilen, het commentaar van Gast is wat onnauwkeurig (volgende keer graag naam erbij, dat praat wat gemakkelijker):
Dry sump systemen zoals de LC4 kun je niet normaal peilen, maar moet volgens 'het boekje'. Bij de LC4 is het eerst warmrijden en na 10 minuten rust moet-ie met ingedraaide peilstok op niveau staan. Dat heeft te maken met het mogelijk teruglopen van olie uit het frame naar het carter, waardoor oliepeil hoger lijkt.
Bij nader inzien vind ik ook de 'het maakt weinig uit wat je er ingooit' wat ongenuanceerd. Er wordt inderdaad teveel over geluld (en daar doe ik lekker aan mee en ik trek me ook nog eens wat van aan van wat ik lees), maar motorfietsen met natte koppeling (de meeste dus) zijn wel degelijk gevoeldig voor verkeerde olie. Neem dus wel altijd motorfiets olie (behalve als je met te weinig olie langs de weg staat midden in de nacht, dan is olie gewoon olie

tenzij je je koppelingsplaten ook meteen mee wilt vervangen. Bedenk dat slechte olie veel meer kost dan goede olie, zeker bij volbloedjes als KTM.
Maurice