Zandput op de Veluwe om te crossen?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy

Wie weet waar deze zandput is? Het klinkt heel aantrekkelijk...

http://www.politie.nl/noord_en_oost_gel ... gebied.asp

Overigens zijn de ruiters goed bezig: 6 x buiten de ruiterpaden gesnapt; het lijken wel wildcrossers :D Blijkbaar hebben ook ruiters vrij universele behoeftes...
:toost:
TTT

.....Tijdens de controle die was gericht op crossende motoren en de naleving van de milieuwetgeving werd ook een helikopter ingezet.....

Er werden processen-verbaal uitgedeeld voor de volgende feiten:
6 x voor het verbranden van afval
3 x voor een niet aangelijnde hond
1 x voor het parkeren van een auto voor een slagboom/in-uitrit voor hulpdiensten
2 x voor het niet handsfree bellen
1 x voor het niet dragen van een autogordel
6 x voor het zich begeven buiten de ruiterroute
1 x voor het weggooien van afval
1 x voor het afsteken van vuurwerk

En 0 voor crossende motoren :)

Wat is dat met die gasten die afval verbranden????

Over niet aangelijnde honden gesproken:
Afgelopen zaterdag op de hei, stonden we bij het crssrondje even stil, kwam er een mevrouw op hoge poten naar ons toegestapt. We dachten, oh, oh, weer een zeikwijf. Begon ze te kankeren op een boswachter die haar een bekeuring gaf omdat haar hond niet aangelijnd. En een toevoeging dat hij de volgende keer de hond zal afschieten. We waren in haar ogen nu bondgenoten :)
smurf.
Shifty-PK
Contacteer:

Wat een bijzonder bericht inderdaad, de crossers kwamen er met een waarschuwing vanaf...
...en er werden waarschuwingen uitgedeeld aan mensen voor het crossen in een zanddepot
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
RicardoD

Ik weet wel dat er een gigantische sand pit is in Almere langs de A6 waar ik me altijd flink uit leef. 2x 5 hectare aan beide kanten van de kievitsweg en de vogelweg. zand is wel enorm mul en het is er niet druk aangezien niet veel mensen hierover weten. echter van de Veluwe weet ik niet veel xD
Houten Klaas

Ik zit te denken aan Strand Horst, verder heb je geen zanddepot.
Noppy

Heb je d'r telefoonnummer genoteerd Toine?

Duur geintje, zo'n helikopter. Zo'n ding pompt er per uur ettelijke honderden liters kerosine doorheen, helemaal als het zo'n ding met turbine is. Zou daar een katalysator op zitten??

Wie zou dat speelgoed voor grote jongens toch betalen? Staatsboscross? Ze waren blij dat ze een excuus hadden om uit te rukken natuurlijk, want normaal mag dat niet zomaar...

En dan een half uur boven die zandput hangen, die niet eens in de vrije natuur ligt:

Vijftigduizend kubieke meter zand van het Beekhuizerzand wordt in het komende najaar opgeslagen in een nieuw zanddepot op het toekomstige bedrijventerrein Lorentz-Oost.

Ik vind die berichtgeving toch wel behoorlijk tendensieus

TTT schreef:.....Tijdens de controle die was gericht op crossende motoren en de naleving van de milieuwetgeving werd ook een helikopter ingezet.....

Er werden processen-verbaal uitgedeeld voor de volgende feiten:
6 x voor het verbranden van afval
3 x voor een niet aangelijnde hond
1 x voor het parkeren van een auto voor een slagboom/in-uitrit voor hulpdiensten
2 x voor het niet handsfree bellen
1 x voor het niet dragen van een autogordel
6 x voor het zich begeven buiten de ruiterroute
1 x voor het weggooien van afval
1 x voor het afsteken van vuurwerk

En 0 voor crossende motoren :)

Wat is dat met die gasten die afval verbranden????

Over niet aangelijnde honden gesproken:
Afgelopen zaterdag op de hei, stonden we bij het crssrondje even stil, kwam er een mevrouw op hoge poten naar ons toegestapt. We dachten, oh, oh, weer een zeikwijf. Begon ze te kankeren op een boswachter die haar een bekeuring gaf omdat haar hond niet aangelijnd. En een toevoeging dat hij de volgende keer de hond zal afschieten. We waren in haar ogen nu bondgenoten :)
En waar komt al dat mooie zand vandaan?

Het Beekhuizerzand is een stuifzandgebied ter grootte van 200 ha. Het is nu nog in gebruik als militair oefenterrein. Het Beekhuizerzand is in 2004 weer terruggebracht van een bosgebied tot een echt stuifzandgebied. Hiervoor zijn vele vliegdennen gekapt en de bovenlaag van de grond is verwijderd, zodat het verstuifbare zand weer vrij komt te liggen. Stuifzanden zijn unieke natuurlandschappen in West-Europa die voor het overgrote deel in Nederland liggen.

Staatscrossbeheer heeft blijkbaar in haar wijsheid besloten dat het een menselijk aangelegde zandbak moest worden, dan wordt ineens uniek. Vervolgens groeien er korstmossen (zelfgezaaid?) en iedereen die nog een voet in dat terrein zet is een misdadiger?

Dit is het niveau van Jacobse en Van Es, met dat spul dat ze zaaiden in de tuinen van mensen.

Exact hetzelfde hebben ze gedaan op de Hilversumse heide (de Zuiderheide). Prachtig bos gerooid, om vervolgens een soort van zwartgeblakerde duinen achter te laten, waar niets op groeit en helaas de toplaag hard wordt ipv zacht. Er stuift dus niets, maar het ziet er uit alsof er een atoomoorlog gewoed heeft.

Als ze ons er drie jaar laten rijden dan is het in no-time een stuifheide en dan hebben beide partijen hun zin :D
speedphreax

En hoeveel wilde zwijnen zullen er wel niet door die helicopter verjaagd zijn?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Noppy

speedphreax schreef:En hoeveel wilde zwijnen zullen er wel niet door die helicopter verjaagd zijn?
Geen, want wilde zwijnen zijn niet schuw. Je moet eerder denken aan reeën en herten. Maar als ze met de helikopter boven een aankomend industrieterrein hangen, dan hebben ze wél vet geoogst zeg!

Alle BOA's met walkietalkies rennen naar een industrieterrein. Helikopter er boven met een hijgende verslaggever van de Stentor aan boord. Wat een sensatie :twisted:
Houten Klaas

Ik rij ook regelmatig ook op Lorentz Oost, dat dit een zanddepot wordt genoemd. :silly: Ze zijn hier de infra aan het aanleggen voor het industrie terrein.

Mooi dat je daar wordt gewaarschuwd. :lol:
Houten Klaas

Noppy schreef: Vijftigduizend kubieke meter zand van het Beekhuizerzand wordt in het komende najaar opgeslagen in een nieuw zanddepot op het toekomstige bedrijventerrein Lorentz-Oost.

Ik vind die berichtgeving toch wel behoorlijk tendensieus
Waar kan ik dat lezen Noppy ?
Noppy

http://www.streekarchivariaat.nl/module ... ge&pid=413

Ik wordt écht helemaal onpasselijk als ik onderstaand bericht lees:

http://www.jaapnoordzij.nl/outdoor/archives/31

Wie denken die 'natuurbeheerders' en planologen eigenlijk wel wie ze zijn? God?

De natuur rukt centimeter voor centimeter op op een stuk zandgrond en de mens verwijdert het weer omdat het niet oorspronkelijk zou zijn?

Dit doet me denken aan een planoloog die tientallen oude schilderijen uit Friesland bestudeerde en concludeerde aan de stand van het licht in de schilderijen dat eikenlanen alleen van oost naar west groeiden en niet van noord naar zuid zoals ze nu lopen.

Er moesten toen voor dit minkukel tientallen eikenlanen gekapt worden omdat het niet 'oorsponkelijk' was.

Hetzelfde met Amerikaanse eiken die er soms al twee eeuwen staan. Kappen die handel! En je hebt een kale laan.

Natuurbeheerders hebben niet door dat de natuur OORSPONKELIJK ís en dat wij mensen niet boven de natuur staan maar ONDERDEEL zijn van de natuur, zelfs met motorvoertuigen. En dan de natuur zich flexibel aanpast, of het nu ijstijd is, plagtijd of crosstijd.

Moet je eens kijken wat een chaos onze faunabeheerders hier gecreëerd hebben:

http://www.boomblad.nl/img/pdf/inditnum ... kel682.pdf

Als ik dit lees dan moet ik écht even een potje janken. Wat een stelletje onbenullen!
Laatst gewijzigd door Noppy op wo dec 24, 2008 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Houten Klaas

Pfff, ik kan het nergens vinden in die lijst. Het is volgens mij heel oud nieuws!
Noppy

Houten Klaas schreef:
Pfff, ik kan het nergens vinden in die lijst. Het is volgens mij heel oud nieuws!
Druk eens op CTRL-F in je browser, je kunt dan zoeken in deze lange lijst Klaas.
Houten Klaas

FF gegoogled, ik denk dat ik het snap. Het zanddepot is heel klein en oud. Het nieuwe industrieterrein is wel 25 keer zo groot, en grenst direct aan het depot.

Je kunt daar leuk rijden.
Houten Klaas

Heel af en toe rijden we door het Beekhuizerzand.

Wat zou je een prachtige enduro cq. offroadrit uit kunnen zetten tussen Nunspeet en Harderwijk. Ik durf wel te stellen dat dit de mooiste zou zijn.

Een combinatie van Havelte, Hellendoorn,Hengelo,Vorden en Harfsen.

Dit alles in een straal van 10 km.Maar ja dromen zijn bedrog.
schildertje
Contacteer:

:roll: ach ja, hier op de posbank hebben ze ook 17 hectare gekapt ten favoure van de zandverstuiving, omdat het 400 jaar geleden ook zo was :?: :?: :?: :!:
Knal mij maar af maar normaal denkend vermogen is al jaren bij verantwoordelijken verdampt....of moeten we hier van verstoven spreken?
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Plaats reactie