Off Road Brabant

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

rappie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 23:07

Hallo, offroad rijders.
Ik wil even informeren of er rijders zijn die in de omgeving midden(zuid) Brabant met gids offroad willen rijden. Routes varieeren van soft tot extreem en voor 95% onverhard . Het liefst groepen t/m 8 personen.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

antwoord: ja
ligt alleen n beetje aan de kosten, waar en waneer.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Voor mij hetzelfde antwoord als CrazyWezel.

Enne, doe mij maar de "extreem" ...

Jo VdB
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hee wat leuk, iemand die gratis wil gidsen 8)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ja.. en denk dat er nog wel wat van die dikke BIG rijders mee willen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:silly: jaja, gratis en voor niets ok, Klinkt als een geweldig initiatief,maar midden in een gebied waar de laatste tijd zoveel gezeik over is :roll: Ik gun het iedereeen Echt! maar of het verstandig is???
Maar goed ik ben een bietje erg cynisch.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Rappie heeft vrienden bij de plisie
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

huskie schreef:Hee wat leuk, iemand die gratis wil gidsen 8)
Vind je ?
Lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou het bedenkelijk vinden als iemand zich zou aanbieden om tegen betaling te gidsen. Daar zou denk ik ook snel een einde aan komen, tenzij hij zijn zaakjes zeer goed voor elkaar heeft, zoals de postduiven die bv in Noppennieuws adverteren.
Ik zie trouwens wekelijks een groep van 8 'vreemdelingen' in een bepaald gebied niet zitten. Dat wordt namelijk een gigantisch doelwit, en daar krijgen de 'locals' alleen maar last van.
Een gast is altijd wel welkom, maar als de hele groep uit gasten bestaat, onstaat er ook al gauw zoiets van 'na mij de zondvloed'. Dan kan er bij wijze van spreken in 1 middag een rijgebied voorgoed verknald worden.

Rappie geeft ook niet aan of hij commerciele bedoelingen heeft, en ook niet of die extreme routes met 95% onverhard dan ook legaal zijn.
Zo niet, dan zou ik er niet mee adverteren op internet.
Of heeft Huskie soms een punt ? In ieder geval heeft Rappie nieuw geregistreerd. Waarom zou je deze verantwoording op je willen nemen Rappie ?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Nou Rappie, animo zat. Vertel eens wat meer.... zoals Folie vraagt.
Het is toch wel legaal he?!


Ben bang dat we Rappie aan het schrikken hebben gemaakt :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die paranoia werd :D
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Rappie is een gefrustreerde boswachter, die nu eindelijk wel eens een flinke groep ineens op wil pakken.

Oeps, sorry, ik kon het niet laten;-)
:toost:
GSApaul
Berichten: 5
Lid geworden op: di dec 09, 2008 20:46
Locatie: Weert

Ben nieuw hier, en wat hier in dit topic als reactie geschreven wordt doet mij wel schrikken, wat een onzin over gratis en over afgesloten paden :shock:
ook ik heb afgelopen zaterdag een groep voorgereden.
en overal waar we geweest zijn mogen we terug komen, sterker we zijn van harte welkom.
Hoe dit komt?
Wij hebben ons gedragen zoals we willen dat anderen zich gedragen, gewoon netjes de ruimte geven aan wandelaars, moutinbikers en ruiters
Geen ongetogen woord gehoord, niemand keek boos en iedere groet had een groet als reactie.
en of we ook plezier gehad hebben? enorm :D en morgen kunnen we weer :D

Maar als dit de sfeer is hier en ieder goed bedoeld aanbod zo de grond in geboord wordt, heb ik vandaag voor laatst ingelogd :evil:
modder is niet om mee te gooien, maar om door te karren :) zei kees en gelijk heeft hij
rappie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 23:07

Bedankt GSpaul jij begrijpt het . Ik zal in het kort uitleggen wat ik wil .
Ik ben aan het polsen of er serieusen gegadigden zijn voor tegen betaling
je te laten gidsen ( prijs word nog nader bepaald) zoals ik al aangaf kan dit op verschillende ondergronden wat jullie willen. Voor mijn geen probleem. In het begin alleen 1 dag routes. ( +- 10.00 u t/m 17.00 u )
Ik hoor het wel.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Rappie,

Het lijkt mij leuk, het wat extremere enduro werk.

Maar liefst wel legaal. Kan je daar ajb wat over zeggen?
:toost:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Neeuh, het is te belastend voor de natuur, en krijgt er alleen maar kwade gezichten van.

Waar rij je ergens in Brabant? Ik rij regelmatig rond Tiburg en moet er niet aan denken als daar vreemden gaan rijden.

Oppakken die crossers. :lol:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

GSApaul schreef: wat een onzin over gratis :shock:
ook ik heb afgelopen zaterdag een groep voorgereden.
:shock: Niet gratis :x
Het gaat over de openbare weg, dus waarom zou ik daarvoor iemand betalen, ik betaal daar toch al voor. Belasting.
Dat plekje op die foto ken ik heel goed. Best wel extreem voor onze biggers :lol:
Ik zou zeggen... iedereen die wil betalen voor onze openbare weg, lekker pm-en.

O trouwens, iedereen die in het buitenland voor de openbare weg gaat betalen, snap ik ook niet. :silly:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

Zeg Meneer GSAPAUL.

Niet meteen zo opstandig doen en een oordeel hebben over de mensen hier! Of belerend schrijven over hoe het komt dat iedereen jullie welkom heet en groet.

Het lijkt wel alsof je er meteen vanuit gaat dat de mensen die hier antwoorden niet netjes en legaal rijden.... en niet gegroet worden.... vindt ik nog wat.

Je vergist je misschien, in wat voor de een een leuk ritje is, is voor de ander slechts lange rechte paden.

Een ritje voor de gsclub is leuk (daar kan ik goed over oordelen) maar is toch anders offroad rijden dan dat je doet met een 450 1 cilindertje (en ook daar mag ik ook een oordeel over geven).
Wat leuk is met een zware allroad is hoeft niet leuk te zijn met een lichte offroader/enduro.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

GSApaul schreef:Ben nieuw hier, en wat hier in dit topic als reactie geschreven wordt doet mij wel schrikken, wat een onzin over gratis en over afgesloten paden :shock:
ook ik heb afgelopen zaterdag een groep voorgereden.
en overal waar we geweest zijn mogen we terug komen, sterker we zijn van harte welkom.
Hoe dit komt?
Wij hebben ons gedragen zoals we willen dat anderen zich gedragen, gewoon netjes de ruimte geven aan wandelaars, moutinbikers en ruiters
Geen ongetogen woord gehoord, niemand keek boos en iedere groet had een groet als reactie.
en of we ook plezier gehad hebben? enorm :D en morgen kunnen we weer :D

Maar als dit de sfeer is hier en ieder goed bedoeld aanbod zo de grond in geboord wordt, heb ik vandaag voor laatst ingelogd :evil:
Natuurlijk GSApaul is het even schrikken als niet alle reactie's het knoest hard toejuichen. Maar dat komt meer door de verhalen die er aan vooraf zijn gegaan dan over alleen dit topic. Hoevaak is het verhaal over op hol gelagen paarden, aanrijdingen met MTBers, wandelaars en boswachters hier de revu gepasseert? Dat is heel vaak :!:
Ga er maar vanuit dat het hier allemaal liefhebbers zijn die heel graag een stukje off-road rijden. Maar deze liefhebbers zijn inmiddels een beetje kritischer geworden, onstaan uit ervaring.
Van Rappie is het een onzettend goed en toe te juichen initiatief om andere mee te laten genieten van zijn route's en paden. Maar hoe kan Rappie dit commercieel doen?

- Heeft een KvK nummer en betaald belasting over de inkomsten?
- Heeft een vergunning om de paden als commercieel doeleind te gebruiken?
- Waaruit blijkt zijn kennis en kunde om dit te organiseren?

Klein voorbeeld:

Ik ben Sjaak en ik rijd met de motor voor je uit en je betaald me 20 euro per dag. Als de boswachter je aanhoud dan ken ik je niet. Mocht je onverhoopt jezelf tegen een boom aan rijden dan weet ik niet wat ik moet doen want ik heb geen EHBO cursus opzak. Etc. etc.

Hier op dit forum geeft iedereen zijn of haar ongezouten mening. Mocht je daar niet tegen kunnen dan is dat BALEN voor jou! Maar ga hier niet de moraal ridder spelen.
We rijden allemaal graag over posbaden en het liefst zo in de achtertuin. En het mooiste is Codever met haar 10-geboden. Want alleen op deze methode behoud je de hobby.

De manier waarop het meestal gaat is:
Iemand pijlt of er mensen zijn die op een bepaalde datum een op een bepaalde locatie willen rijden tegen betaling. En dan pas wordt er een gids gezocht.

Of de gids is een bekende Nederlandse of Belgische rijder die bereid is om een groepje voor een dag "les" te geven.

Dus Rappie kom maar met jouw methode. Verras de mensen hier

:)
# 442
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

huskie schreef:
GSApaul schreef: wat een onzin over gratis :shock:
ook ik heb afgelopen zaterdag een groep voorgereden.
:shock: Niet gratis :x
Het gaat over de openbare weg, dus waarom zou ik daarvoor iemand betalen, ik betaal daar toch al voor. Belasting.
Dat plekje op die foto ken ik heel goed. Best wel extreem voor onze biggers :lol:
Ik zou zeggen... iedereen die wil betalen voor onze openbare weg, lekker pm-en.

O trouwens, iedereen die in het buitenland voor de openbare weg gaat betalen, snap ik ook niet. :silly:
@huskie , jij betaalt toch ook wat als je hier met een roadbook komt rijden ?
Er zijn tegenwoordig voortaan zoveel mensen die menen dat ze een graantje moeten kunnen meepikken en dus zelf ook maar iets gaan organiseren.
Alleen al hier bij mij in de buurt wordt er ongeveer elke dag gereden door groepen offroad rijders.
Hoe ik dat weet ?? dat komt omdat ik op de offroad highstreet woon en vrijwel iedereen hier voorbij zie komen.
Ik heb ook ooit zoiets willen doen maar dan rijders uitnodigen om daarna bij hun terug uitgenodigd te worden , een uitwisseling programma dus.
Helaas is dit nooit goed van de grond gekomen op een enkele uitzondering na :wink:
Ik weet niet hoe of wat rappie het wil doen maar ik zeg er niets meer van want iedereen gaat toch maar zijn eigen weg.
Houten Klaas schreef:Neeuh, het is te belastend voor de natuur, en krijgt er alleen maar kwade gezichten van.

Waar rij je ergens in Brabant? Ik rij regelmatig rond Tiburg en moet er niet aan denken als daar vreemden gaan rijden.

Oppakken die crossers. :lol:
Dat is nu al een hele tijd geleden Klaas , dat je hier nog ooit gereden hebt :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey GSApaul en rappie,

We zijn gek op rijden maar de meesten hier rijden licht spul.. [Behalve de BIG club :wink: ]

We zijn ook erg zuinig op wat ons nog rest en laten dat niet graag door andere plat rijden..
En het voorijden gaat op pret basis en niet op comerciele basis..

Wat dat betreft rappie zit je hier beter.. http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php

Maar ik hou wel van een ritje, en liever niet te veel lange banen maar iets waar ik op zweten kan.. en ondanks m'n 200kg fiets doe ik dat niet gauw :wink:

Maar ga daar niet meer voor betalen dan zeg rond een tientje :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

adje, je mag wel een keertje met ons mee hoor, omdat je bandje zo netjes was ingepakt en snel is aangekomen :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Adje zie ik graag eens mee gaan naar BE.. :wink:
Maar omdat ik nog geen bandje van hem heb gekocht wil ie vast niet :P :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

rappie schreef:Bedankt GSpaul jij begrijpt het . Ik zal in het kort uitleggen wat ik wil .
Ik ben aan het polsen of er serieusen gegadigden zijn voor tegen betaling
je te laten gidsen ( prijs word nog nader bepaald) zoals ik al aangaf kan dit op verschillende ondergronden wat jullie willen. Voor mijn geen probleem. In het begin alleen 1 dag routes. ( +- 10.00 u t/m 17.00 u )
Ik hoor het wel.
Altijd in voor een mooie legale rit. Laat maar wat weten.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

adje schreef: @huskie , jij betaalt toch ook wat als je hier met een roadbook komt rijden ?
Adje, dat is heel wat anders :oops: :oops: toch :?
Dan betaal ik om juist niet achter iemand anders aan te rijden. :lol:
Zeg maar, no stof, no cure, no pay
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

huskie schreef:
adje schreef: @huskie , jij betaalt toch ook wat als je hier met een roadbook komt rijden ?
Adje, dat is heel wat anders :oops: :oops: toch :?
Dan betaal ik om juist niet achter iemand anders aan te rijden. :lol:
Zeg maar, no stof, no cure, no pay
Ik persoonlijk zou voor roadbook rijden nog geen cent over hebben.
Als ik alleen moet gaan rijden dan ga ik liever niet rijden.
Ik rij het liefst achter een gids aan die de mooiste paadjes kent.
Met offroad ritten zie ik zelfs geen pijl staan maar volg ik altijd de sporen van degene die voor mij zijn gestart.
Daarom zal ik ook nooit als eerste aan een offroad rit gaan beginnen maar wacht ik liever totdat er zo'n man of 50 voor mij weg zijn.

Zo zie je maar , iedereen denkt anders over dingen doen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie