zere r**t

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Eigenlijk wil ik wel een wat comfortabeler zadel op mijn exc 400; wat is dat originele zadel onvoorstelbaar hard en smal (jaja meer staan).

Uiteraard heeft KTM zelf een zachter zadel en www.enduroeng.com levert ook softseats.

Iemand andere suggesties/ervaringen?

bvd Flip
GSApaul
Berichten: 5
Lid geworden op: di dec 09, 2008 20:46
Locatie: Weert

kijk hier eens; www.rayz.nl
modder is niet om mee te gooien, maar om door te karren :) zei kees en gelijk heeft hij
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Inderdaad helpt meer staan, maar ja niet altijd mogelijk. Een strakke onderbroek met daaroverheen een rijbroek met schuiminzetstukken bevalt mij het beste.
Voorheen ook regelmatig last van een bilnaad als tartaar, sinds ik deze combinatie gebruik geen last meer.
Mijn rijbroek gekocht bij Rocky Mountain Offroad voor weinig. Bevalt super! http://www.rockymountainatv.com/viewLar ... therImages

Onder aan de pijpen zit een rubber strip die mijn cross sokken omhoog houdt erg prettig onder de knieprotectors.
Laatst gewijzigd door Redski op vr dec 12, 2008 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Zo'n gekneusd stukje tartaar is juist een teken dat je een dag lekker gereden hebt. Ik zie het probleem niet zo. Hoe meer je rijdt, hoe minder je er last van hebt (zo gaat dat althans bij mij)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Zo'n gekneusd stukje tartaar is juist een teken dat je een dag lekker gereden hebt. Ik zie het probleem niet zo. Hoe meer je rijdt, hoe minder je er last van hebt (zo gaat dat althans bij mij)
helaas bij niet; had er eerder geen last van :roll:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Flip schreef:Eigenlijk wil ik wel een wat comfortabeler zadel op mijn exc 400; wat is dat originele zadel onvoorstelbaar hard en smal (jaja meer staan).

Uiteraard heeft KTM zelf een zachter zadel en www.enduroeng.com levert ook softseats.

Iemand andere suggesties/ervaringen?

bvd Flip
Welk bouwjaar ?
2003-2007 modellen hebben een bult in de bodemplaat tpv de luchtfilter waardoor de bekleding erg dun is en je op het plastic komt te zitten.
Dat gaat bij mij erg zeer doen.
Enduro engineering levert een zadel met een aangepaste bodemplaat waar die bult niet inzit. in plaats daarvan zitten er kanalen naar achter.
Ik heb er zoeen. Supertevreden over. Kost wel een paar centen, vooral als je 'm wilt laten versturen. Ik heb 'm in de US laten bezorgen en vervolgens zelf mee naar huis genomen. 120 dollar geloof ik. 8 tientjes toen...
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

corbin maakt ook vervangingszadel 549 euro :twisted:
Marc Otten
Berichten: 107
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45

http://knetracing.com/tips/Seat%20Mod.htm

Deze link heb ik van KTMTALK.
Zelf heb ik het ook gedaan bij mijn zadel en het zadel is een stuk zachter.
Je kunt de gaten net zo groot/diep maken als je zelf wil.
ktm300mxc
dejennes
Berichten: 46
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 17:25

Bij het snowboarden heb je valbroeken.Dit is een koersbroek met beschermingsstukken in verwerkt ( zachte mousse)
Deze beschermen je dijbenen en staartbeentje.
Je kan deze krijgen in een snowboardwinkel en lijkt me wel een oplossing voor jouw probleem.
Kostprijs rond de 80 euro dacht ik.
En ook nog eens lekker warm.
http://www.xsportsprotective.com/snowbo ... pants.html
Zoals je ziet in veel verschillende types verkrijgbaar.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Je hebt er zeker maar ééntje !
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Sjokske schreef:Zoiets heb ik van EVS http://www.dirtbikebitz.com/evs-pp05-ul ... -2865.html
Deze verkoop ik ook en momenteel nog voor een betere prijs dan op bovengenoemde site :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Bedankt voor de reacties. Goed te weten dat ik niet de enige ben :shock: :lol:

Denk dat het vooral te maken heeft met die bult die in de zadelpan zit waardoor je op amper 1 cm schuim zit. Dus via de Zweedse importeur (doet ook nederland) van enduro engineering zo'n soft seat zien te bemachtigen.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Misschien komt het omdat ik zo groot geschapen ben, dat ik nergens last van heb. Knoop de handel naar achter en meteen een zacht kussentje op mijn zadel. :lol: :wink:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

Rolando schreef:Misschien komt het omdat ik zo groot geschapen ben, dat ik nergens last van heb. Knoop de handel naar achter en meteen een zacht kussentje op mijn zadel. :lol: :wink:
totdat er een mooi vrouwke langskomt :)
Gebruikersavatar
de crossgoeroe
Berichten: 179
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
Locatie: thuis

wat mij al jaren goed bevalt is een cool skin onderbroek met zeemstuk van AGU,gekocht bij een fietsenzaak iets van 25 euris
(en dan geen extra onderbroek er meer over krijg je plooien en dan begint het au an den bips)neem wel een zwarte,ik had een witte en die is nu zwart
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

speedphreax schreef:Zo'n gekneusd stukje tartaar is juist een teken dat je een dag lekker gereden hebt. Ik zie het probleem niet zo. Hoe meer je rijdt, hoe minder je er last van hebt (zo gaat dat althans bij mij)

inderdaad , dat geldt trouwens ook voor degenen die zeuren over zere armen en benen , vaker rijden , of oefeningingetjes doen scheelt al meer dan de helft .

meestal heb ik na een poosje niet rijden , het eerste half uurtje last van mn benen en armen , maar dat is volgens mij een momentje waar je *effe doorheen moet * , een zere reet voorkom je door vaker te gaan staan , zeker op hobbelige stukken .
4 strokes only !!
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

speedphreax schreef:
Zo'n gekneusd stukje tartaar is juist een teken dat je een dag lekker gereden hebt. Ik zie het probleem niet zo. Hoe meer je rijdt, hoe minder je er last van hebt (zo gaat dat althans bij mij)



inderdaad , dat geldt trouwens ook voor degenen die zeuren over zere armen en benen , vaker rijden , of oefeningingetjes doen scheelt al meer dan de helft .

meestal heb ik na een poosje niet rijden , het eerste half uurtje last van mn benen en armen , maar dat is volgens mij een momentje waar je *effe doorheen moet * , een zere reet voorkom je door vaker te gaan staan , zeker op hobbelige stukken .
Ja ben ik wel met je eens tot op zekere hoogte. Bij mij zit de pijn niet in m'nvlees/tartaar maar in m'n stuitje (wordt wel erg intiem nu :roll: ) en daarbij voel jij mijn reet niet, ...............gelukkig :lol:
Plaats reactie