Hoi,
sinds kort in het bezit van een Husky510, rijd super maar wat problemen met de vering, en weet eigenlijk niet goed hoe dit op te lossen.
Als ik vol gas over het land rij dan heb ik véél last van het shimmy effect, het stuur klapt me bijna uit de handen om het maar zo te zeggen.
Tweede probleem is bij het insturen van de bochten klapt het stuur naar binnen.
Dit is best wel irritant, met de vorige husky had ik hier totaal geen problemen mee, er zitten gewoon originele veren onder en van horen zeggen moeten deze toch redelijk goed af te stellen zijn, ik heb voor nu 14 kliks onder en 16 kliks boven open gedraaid dit is ongeveer de standaard instelling. Staat mijn vering nu te stug of.., zelf denk wel dat dit het geval is maarja zoveel weet ik er niet van.
Wie kan mij advies hierin geven?? en kom niet aan met koop WP of reiger veren want dat lijkt me niet nodig.
Vering Husky510
Moderator: ghulst
Heb je de standaard procedure voor je gewicht al gevolgd? En klopt dit ook?
http://vanlaarsuspension.nl/index.php/V ... -Antwoord/
Weet je welke olie erin zit en welke veren?
(meer vragen dan antwoorden )
http://vanlaarsuspension.nl/index.php/V ... -Antwoord/
Weet je welke olie erin zit en welke veren?
(meer vragen dan antwoorden )
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ja, begin maar eens met meten. En laat die ons even weten.
Het slaan van het stuur kan door verschillende oorzaken komen. Een daarvan is te langzame rebound, een andere is te stugge compressie. Een ander kan geometry zijn. Af fijn, je voelt hem al, legio oplossingen voor legio problemen.
Het slaan van het stuur kan door verschillende oorzaken komen. Een daarvan is te langzame rebound, een andere is te stugge compressie. Een ander kan geometry zijn. Af fijn, je voelt hem al, legio oplossingen voor legio problemen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Vanavond de poten maar eens gedemonteerd, ff het boekje erbij,
blijkt dat er in beide poten veel te weinig olie zit, luchtkolom moet zo'n 9cm zijn en is bij de een 15cm en de ander 13cm.
Ik ga dit eerst maar eens oplossen en dan ff verder kijken hoe het dan is.
blijkt dat er in beide poten veel te weinig olie zit, luchtkolom moet zo'n 9cm zijn en is bij de een 15cm en de ander 13cm.
Ik ga dit eerst maar eens oplossen en dan ff verder kijken hoe het dan is.
Husky TE510
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: vr nov 14, 2008 18:50
- Contacteer:
Heb je het probleem al opgelost en zo ja wat is er aan gebeurt?
Hoi Zandhapper,
Ik heb beide poten eruit gehaald en goed gemeten wat nu de luchtkolom was, dit bleek bij beide poten niet goed te zijn, zoals ik al zei was er bij 1 een kolom van 15 cm en de ander een kolom van 13, het moet ronde de 9cm zijn.
Heb er nu nieuwe olie op gedaan en de demping weer afgesteld, helaas door drukte nog niet kunnen rijden, maar zodra ik ermee gereden heb dan zal ik het laten weten, maar ik denk wel dat dit het probleem is geweest, olie vulling blijkt toch wel gevoelig te zijn.
wordt vervolgd...
Ik heb beide poten eruit gehaald en goed gemeten wat nu de luchtkolom was, dit bleek bij beide poten niet goed te zijn, zoals ik al zei was er bij 1 een kolom van 15 cm en de ander een kolom van 13, het moet ronde de 9cm zijn.
Heb er nu nieuwe olie op gedaan en de demping weer afgesteld, helaas door drukte nog niet kunnen rijden, maar zodra ik ermee gereden heb dan zal ik het laten weten, maar ik denk wel dat dit het probleem is geweest, olie vulling blijkt toch wel gevoelig te zijn.
wordt vervolgd...
Husky TE510
...waardoor de voorvering dieper staat.
Hierdoor staat de motor meer voorover en de balhoofdshoek kleiner wordt. De geometrie van het frame is daardoor niet meer goed en wordt het sturen scherper maar rechtuit minder stabiel.
Vandaar dat je problemen met klappen van het stuur op oneffen rechte stukken had en in de bochten té goed stuurde.
Allemaal gezwets achteraf maar misschien hebben we er wat in in de toekomst...
Hierdoor staat de motor meer voorover en de balhoofdshoek kleiner wordt. De geometrie van het frame is daardoor niet meer goed en wordt het sturen scherper maar rechtuit minder stabiel.
Vandaar dat je problemen met klappen van het stuur op oneffen rechte stukken had en in de bochten té goed stuurde.
Allemaal gezwets achteraf maar misschien hebben we er wat in in de toekomst...
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.