laser produro voor dr 900 sr42
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
na mijn mooie laser produro binnen te hebben gekregen van Hessler vraag ik mij af of deze bij een dr sr42 ook zo laag moet hangen als de orginele uitlaat. Ik wil hem eigenlijk hoger hangen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit dan zonder de originele nieuwe onderdelen teveel aan te passen??????
suzuki dr800s 1990
Iedereen monteerde een produro hoger dan de originele uitlaat, ik denk dat hier wel een reden achter zit. Zoals dat de produro niet op de originele bevestigingspunt passen. Die van mij zit met een plaatje aan het frame vast, dicht bij de handvaten van het bagagerek.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
- Locatie: Uden
Hallo,
ik ben toevallig met het zelfde bezig.
Hij hoeft niet laag te hangen. Naar mijn idee is dit ook geen porum.
Wat ik heb kunnen zien, moet je de orginele bocht wat korter maken.
Anders steekt je demper achter het spatbord uit.
ik ben toevallig met het zelfde bezig.
Hij hoeft niet laag te hangen. Naar mijn idee is dit ook geen porum.
Wat ik heb kunnen zien, moet je de orginele bocht wat korter maken.
Anders steekt je demper achter het spatbord uit.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
ik vraag dit omdat er bij de bevestigingsmaterialen ook een stalen strip zit die ongeveer even lang is als de strip waar de originele uitlaat mee vast zit. Ik ga wel even wat proberen te klussen aangezien ik hem ook niet achter mijn spatbord wil laten uitkomen.
suzuki dr800s 1990
zelf een stukje in elkaar bakken
met het originele laser verbindingsstuk rost mijn remklauw deuken in de demper
en ik heb zo nu en dan mijn koffers nodig, dus moest hij langs het rekje passen


eerder topic over dit onderwerp

met het originele laser verbindingsstuk rost mijn remklauw deuken in de demper

en ik heb zo nu en dan mijn koffers nodig, dus moest hij langs het rekje passen


eerder topic over dit onderwerp
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
DR900 is wel flink wat vermogen denk, of heeftie gewoon veel stof gehapt ? 
[/kansloos gezwam]

[/kansloos gezwam]
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Nou heb ik bij de uitlaat ook een mooi rvs pijp gekregen die tussen de bocht uit de cilinder en de uitlaatdemper moet plaatsen. maar dan vind ik het zonde om hieraan te gaan klussen. is het dan mogelijk om het deel direct uit de cilinder aan te passen??
suzuki dr800s 1990
kijk uit waar je aan begint, bij mij is de bout van de uitlaatbocht afgebroken en moet er nu uitgehaald worden (stalen bout mèt boortje in de aluminium kop)
die rmz250 uitlaat waar ik een dB-killer in heb gemaakt past super......
hier nog wat uitleg http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
greetz sander

die rmz250 uitlaat waar ik een dB-killer in heb gemaakt past super......
hier nog wat uitleg http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
greetz sander
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ga eerst maar een kijken hoe het uitkomt, bij de 800 zit op het eind van de bocht een verdikking, denk dat je daar wel 2 cm van kan missen..
Maar begin maar vast te spuiten met kruipolie op cillinderbouten en andere uitlaat bouten.. best een kans dat ze gewoon los komen na een week 2-3 keer per dag spuiten.. en eerst warm draaien voor los halen
@ 800S, bedoel je dat er een boortje afgebroken is in de bout tijdens het uitboren?
Dan ben je een beetje zuur
Maar begin maar vast te spuiten met kruipolie op cillinderbouten en andere uitlaat bouten.. best een kans dat ze gewoon los komen na een week 2-3 keer per dag spuiten.. en eerst warm draaien voor los halen

@ 800S, bedoel je dat er een boortje afgebroken is in de bout tijdens het uitboren?
Dan ben je een beetje zuur

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
heb ondertussen de uitlaat er al onder geknutseld door het aanpassen van de originele bocht aan te passen met een mof. Nu zit de uitlaat helaas nog maar 1 cm van mijn accubak en luchtfilter vandaan. Kan dit kwaad of moet ik met hittebestendige tape of buis gaan werken???????
suzuki dr800s 1990
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ja.. ding is HEET 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
yep, dat bedoek ik........zappa.suzuki schreef: @ 800S, bedoel je dat er een boortje afgebroken is in de bout tijdens het uitboren?
Dan ben je een beetje zuur

morgen naar motor tuner die met propaan/zuurstof de boel heetstookt en met laatste 7mm(wat uit het blok steekt) de bout eruit draait.
anders rest nog uitboren en een heli-coil erin........maar dat liever NIET.

greetz sander
ik neem vaak een iets grotere moer en las die met co² vast op het stompje (werkt ook als er niets uitsteekt)
de bout word dan even echt heet, af laten koelen tot werkbare temp.
en dan voorzichtig er uit draaien
en dan het nadeel, want dat is er natuurlijk ook
als het niet lukt is de bout door het verwarmen en daarna snel afkoelen (omdat het omliggende alluminium de warmte snel opneemt) behoorlijk hard en is bijna niet meer uit te boren
de bout word dan even echt heet, af laten koelen tot werkbare temp.
en dan voorzichtig er uit draaien
en dan het nadeel, want dat is er natuurlijk ook
als het niet lukt is de bout door het verwarmen en daarna snel afkoelen (omdat het omliggende alluminium de warmte snel opneemt) behoorlijk hard en is bijna niet meer uit te boren
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
hmmmm die kerel had er helaas geen vertrouwen in..........
hij vond maar dat ik de kop moest demonteren
veeeel extra werk en kosten (pakkingen en rubbers)
wel een optie om `m helemaal te reviseren; zuigerveren, kleppen, lagers etc. etc.
moer erop lassen was ook mijn idee (even accu los, toch..?)
nu alleen nog een goede buur vinden die zo`n co²-apparaat in de schuur heeft staan.
ik hou jullie op de hoogte
greetz sander
hij vond maar dat ik de kop moest demonteren

veeeel extra werk en kosten (pakkingen en rubbers)
wel een optie om `m helemaal te reviseren; zuigerveren, kleppen, lagers etc. etc.


moer erop lassen was ook mijn idee (even accu los, toch..?)

nu alleen nog een goede buur vinden die zo`n co²-apparaat in de schuur heeft staan.
ik hou jullie op de hoogte
greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
accu los is wel t beste, als die los hangt stook je je cdi zeker niet op,
heb ook al n extra tapje aan mn motor gelast, zonder t los te gooien, heeft ook geen problemen opgeleverd.. heb de klem net naast het stukje gezet dat ik aan het lassen was, lijkt me dat het dan van je las ding naar de klem gaat en niet 3x je motor rond.. maargoed.. beter het zekere voor het onzekere
ik zou iig ook gaan voor het moertje oplassen, n tijd laten afkoelen, blijven inspuiten met wd40 en dan proberen.
heb ook al n extra tapje aan mn motor gelast, zonder t los te gooien, heeft ook geen problemen opgeleverd.. heb de klem net naast het stukje gezet dat ik aan het lassen was, lijkt me dat het dan van je las ding naar de klem gaat en niet 3x je motor rond.. maargoed.. beter het zekere voor het onzekere

ik zou iig ook gaan voor het moertje oplassen, n tijd laten afkoelen, blijven inspuiten met wd40 en dan proberen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En Brunox Turbospray is de nieuwe WD40 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
persoonlijk haal ik gewoon de cdi stekkertjes even los
is niet echt veel werk
maar wel heel veilig
en de accupool ook los, blijft je stroomvoorziening ook nog in tact
had ik er even bij moeten zeggen eigenlijk
bovendien noemen ze zwerfstroompjes niet voor niets zwerfstroompjes
en die treden wel eens op bij laswerk, dus geen garantie dat inductie spanninkjes de kortste weg nemen
net als bij auto's, help je buurman met startkabels en jouw boordcomputer gaat in rook op bij het los halen
( bij hem vangt de lege accu de inductie wel op )
is niet echt veel werk

en de accupool ook los, blijft je stroomvoorziening ook nog in tact
had ik er even bij moeten zeggen eigenlijk

bovendien noemen ze zwerfstroompjes niet voor niets zwerfstroompjes
en die treden wel eens op bij laswerk, dus geen garantie dat inductie spanninkjes de kortste weg nemen
net als bij auto's, help je buurman met startkabels en jouw boordcomputer gaat in rook op bij het los halen
( bij hem vangt de lege accu de inductie wel op )
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
je boordcomputer draait op een door zenerdiodes begrensde spanning van 5v toch, hoe kan die ecu dan in rook op gaan, of volg ik het nu niet? 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !