Heb ik het gemist of stink ik er vol in ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Hoi noppers,

Bij het surfen kwam ik op de belgische enduro site en daar stond onder de noppenband "bedreigd" de mededeling dat men in Belgie voornemens is om motoren te gaan keuren (a la TÜV ? )

http://home2.planetinternet.be/geryth/main_frame_n.htm

Daar het artikel op "sinterklaasavond" geschreven is twijfel ik nogal en tevens kan ik hier bij "algemeen" ook geen items vinden die in die tijd er over gingen.

Moet ik alvast Honda nederland gaan bellen om alsnog die knipperlichten na te leveren die standaard al weg waren gelaten in het krat of zal het hier in nederland , waar we altijd graag aan het handje van anderen meelopen met wazige besluiten, nu eens een keer niet zo snel lopen ?

Of is 1 april in Belgie 5 december :shock: ?

LEO
Bart M

Ja Leo,
een motor-keuring, daar spreekt men hier al zo lang over. Is natuurlijk op eruopees niveau al lang geleden beslist, maar België (en blijkbaar ook Nederland) heeft totnogtoe de boot kunnen afhouden. Of die wet van Durand nu ook effectief zal uitgevoerd worden (in 2005 heb ik begrepen), zal afhangen van onze nieuwe regering, en van de snelheid waarmee men de keuringsstations zal kunnen aanpassen aan motor-keuringen (er zijn nog geen normen of goedgekeurde testinstallaties). Ooit zal het er toch van moeten komen, dus ik zou iedereen aanraden om (bij aankoop nieuwe machine) de originele uitlaat, restricties, boordinstrumenten ed goed bij te houden.
Klaasavond is ook hier niet op 1 april, spijtig genoeg.
Bart
Gast

Bart M schreef:Ja Leo,
een motor-keuring is natuurlijk op europees niveau al lang geleden beslist
Hoi Bart M,

Had ik hem dus toch gemist want dat was bij mij helaas niet bekend. Ik dacht altijd dat men in duitsland voorop liep in deze :oops:

Maar kort gezegd gaat het dus ook in NL (en Belgie) er een keertje van komen :evil:

Wie had dat durven denken dat orginele spullen ooit nog eens een hoop euro`s gaan opleveren (bij de verkoop van een noppenmotor)

LEO
actualludo
Contacteer:

de keuring zou alleen maar bij nieuwe motoren zijn en bij verkoop van een motor , een beetje zoals bij de lanbouwvoertuigen (heb ik mij laten wijsmaken) :?
leve de elec starters
Gast

actualludo schreef:de keuring zou alleen maar bij nieuwe motoren zijn en bij verkoop van een motor , een beetje zoals bij de lanbouwvoertuigen (heb ik mij laten wijsmaken) :?
En bij het terug in het verkeer brengen na een ongeval.
Plaats reactie