Resultaat avondje sleutelen.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Frans van Roosmalen

Zo weer thuis na avondje sleutelen bij de baas :D

Kleppen gecheckt, met telefoontje naar Zappa (thanx) want WPH was blijven hangen in de mail :evil: en zowaar ze staan goed. 8)

Vond de motert snel veel toeren maken dus koppeling ook gecheckt. Blijkt er niet eens speling op te zitten :oops: Had dit nog nooit nagekeken en blijk dus mijn hele BIG carrière al met slippende koppeling te rijden :shock: Was goed te merken de terugweg hij bleef maar trekken :D

Natuurlijk ook ff de bougies eruit en hieronder zie je het resultaat. Dit vond ik op internet aan mogelijke oorzaak: :cry:
- Roetzwarte aanslag op de isolator, die je gemakkelijk af kunt vegen, wijst op een te rijk mengsel.Dat de bougie niet goed kan werken komt doordat de kool de electrische stroom geleid via de isolator naar de massa i.p.v. de massa-elektrode
-Een vette, zwarte aanslag op de isolator en de massa-elektrode wijst op een hoog olieverbruik door vastzittende zuigerveren te veel zuigerspeling e.d.

Volgens mij een geval van de laatste optie :cry:

Nog een linkje voor als je wil weten hoe die van jou er aan toe zijn:
http://www.truckparkingspijkenisse.nl/s ... hp?page=14

Jullie inbreng is van harte welkom natuurlijk :D

Dus word waarschijnlijk toch een keer de boel reviseren :?

De Tik zit nog steeds in mijn blok en ik ga toch ook de uitlaat eens proberen. Het hitte schiltje tikt precies met de tik op cylinderkophoogte mee. You never know. Al trilt natuurlijk alles mee met die lekkere klappen van de BIG :wink:
Laatst gewijzigd door Frans van Roosmalen op za dec 06, 2008 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Contacteer:

draai dr voor de gein is nieuwe bougies en maak een aardige rit (ook n stuk snelweg) en kijk dan is wat voor toelie dr aangeplakt zit, das misschien iets handiger als bougies die er misschien al 3jaar inzitten :lol:
maar als dr echt stroperige troep aanhangt dan lijkt het me duidelijk genoeg..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Je kan de bougies eigenlijk pas goed beordelen als je op de snelweg volgas rijd, in de vrij gaat en de motor uitzet.. de parkeerplaats op en kijken.. maar bij mij waren ze altijd koffie bruin tot nu toe bij thuis komst..

Zal tegenwoordig wel anders zijn :(

Die TIK van jou klinkt als toch echt uit je blok maar ja, hoop dat ik het fout heb..

Nu je kleppen goed blijken te staan denk ik in de richting van je nokkenasketting/spanner..

Makelijk chekken, bout links onder aan de voet van de cillinder er uit, smalle lange schroefendraaier er licht schuin omhoog erin en links om proberen op te spannen..

Bel me dan maar even als je bezig bent of als je nog durft, kom even langs om te spelen en dan kijken we er naar :wink:

En hij gaat nu dus harder dan 120 nu de koppeling bij gesteld is? :P
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Die TIK van jou klinkt als toch echt uit je blok maar ja, hoop dat ik het fout heb..
Wil alles eigenlijk uitsuiten voordat ik aan de revisie ga, :roll:
zappa.suzuki schreef: Nu je kleppen goed blijken te staan denk ik in de richting van je nokkenasketting/spanner..

Makelijk chekken, bout links onder aan de voet van de cillinder er uit, smalle lange schroefendraaier er licht schuin omhoog erin en links om proberen op te spannen..

Bel me dan maar even als je bezig bent of als je nog durft, kom even langs om te spelen en dan kijken we er naar :wink:
Kom morgen in de buurt alleen wel met de voiture. Zal ik dat beeldscherm ff langsgooien of heb je een flatscreen van de Sint gekregen :wink:
zappa.suzuki schreef: En hij gaat nu dus harder dan 120 nu de koppeling bij gesteld is? :P
Yep 8)

CrazyWezel schreef: draai dr voor de gein is nieuwe bougies en maak een aardige rit (ook n stuk snelweg) en kijk dan is wat voor toelie dr aangeplakt zit, das misschien iets handiger als bougies die er misschien al 3jaar inzitten
maar als dr echt stroperige troep aanhangt dan lijkt het me duidelijk genoeg..
Zal er binnenkort niet van komen maar misschien de 29 ga ik toch een stukkie rijden :lol: en neem ik gewoon nieuwe vonkies mee. Denk echter dat na dat ritje de revisie op de kalender komt als er niets is verandert :?
zappa.suzuki

Kom morgen in de buurt alleen wel met de voiture. Zal ik dat beeldscherm ff langsgooien of heb je een flatscreen van de Sint gekregen :wink:
Nou nee, maar als je voor Sint wil spelen hou ik je niet tegen :wink:
Werk tot 5 uur en ben om 6 thuis maar je kan hem altijd als een echte Sint onder m'n motor afdakje zetten :wink:

Als je gezetteld ben in je nieuwe paleis kom ik weleens even langs en gaan we een kijken hoe je nok-spanner er aan toe is :wink:
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Nou nee, maar als je voor Sint wil spelen hou ik je niet tegen :wink:
Werk tot 5 uur en ben om 6 thuis maar je kan hem altijd als een echte Sint onder m'n motor afdakje zetten :wink:
Nu maar afwachten of ie jou huissie nie voorbij rijd :lol:
zappa.suzuki schreef: Als je gezetteld ben in je nieuwe paleis kom ik weleens even langs en gaan we een kijken hoe je nok-spanner er aan toe is :wink:
8)
zappa.suzuki

:lol: 8)
Plaats reactie