Wielen en valbeugels voor Dr750 s

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Best grote kans dat 1 of 2 bouten breken bij het los halen van de bocht en uit geboord moeten worden :roll:

Begin ze maar vast 2 keer per dag in te spuiten met kruip olie [ minstens een week] en als je ze los haalt doe dat met warme cilinderkop..
Zet er ook geen RVS bouten in want als die breken ben je zuur met uit boren :(

See ya
Heb dus tapeinden met moeren erop dus uitboorkans is vrij klein of de moer moet het tapeind afbreken :evil: Zal in iedergeval voor de operatie de kruipolie goed laten vloeien.

Goeie tip ook van die rvs bouten. Heb ze op m'n werk liggen dus verleiding was al bij me opgekomen. :shock:

Hoe vroeg is vroeg op de zondag bij jou :?:

Greetz Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki

Had ook tapeinden op m'n Domi maar een bout brak toen toch echt af..
en na wat boren kwam iemand op het limineuse idee om in een 5mm gat een 6 mm torx bitje te rammen..
Goed idee om een bout rest er uit te draaien tot dat ie breekt en er een super hard stukje bit in je gat zit waar geen boor door heen komt :evil:

Als je bocht los zit hebben de bevestegings stukken over het tapeind lopen trillen en deze daar dus mischien ingevreten en verzwakt..

En als iemand er geen kopper/montage pasta op heeft gesmeerd zit het muur vast met de temperaturen/ zure gassen daar :roll:
[eigenlijk moeten ze elk jaar los en in het vet/pasta met de temperaturen daar maar niemand doet dat]

En m'n boormachine ligt al een tijd in de prullebak :wink:

Vroeg? hmm.. is weekend.. iets van 11?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

kopervet does the trick als je t dr mee vast zet.. maar dat geld voor alle boutjes.. echt een aanrader
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Keramisch vet is nog beter voor de tapeinden maat is een beetje duur voor die 1ne keer..

Maar heb da mazzel dat het vorige eigenaar na het moffelen van het frame van Shiny alles in 't koppervet heeft gezet.. ook na 3 jaar pekel rijden komt alles gewoon normaal los 8)

Dus als je geen kopervet gebruikt of luxe montage pasta :evil:
Frans van Roosmalen

Ik heb nog wat kopervet staan :D hoop alleen dat Barros/Ess dit ook had :roll:
Zappa schreef schreef: Vroeg? hmm.. is weekend.. iets van 11?
Mooie tijd 8) , ga na het ritje bij mijn ouders eten. dus weer goed besteed zondagje. Zal wel even vragen ofze de hogedruk reiniger klaarzetten. :wink:
zappa.suzuki

In Odijk heb je een wasstraat met spuitcabines :wink:

See ya at 11 o'clock..
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:In Odijk heb je een wasstraat met spuitcabines :wink:
Mooi dan hoef ik de straat ook niet aan te vegen :D
zappa.suzuki schreef: See ya at 11 o'clock..
I'll be there :wink:
zappa.suzuki

Weer ziet er goed uit... Regen! :lol:

Zie je te Putten.. :wink:
Hoop aleen dat de GPS zich dan gedraagt.. heeft kuren de laaste tijd :?
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op zo nov 16, 2008 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.
CrazyWezel
Contacteer:

ik ken nog iemand met een eigewijze gps :lol: noem verder geen namen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen

Zo nu in zo'n rustig weekeindje :wink: eindelijk de bandjes om de velgen gelegd en nu 2e setje klaar. 8)

Nog ff een vraagje. Bij mijn wegmoter (tubeless) is het bij een lekke band altijd gelijk nieuwe eroomheen. Bij de Big dus binnenbandje. Plakken jullie die gewoon of vervangen jullie die als d'r een gaatje in zit :?: Lijkt mij vrij goed te plakken of zeg ik nou wat doms :roll:
zappa.suzuki

Bij TL [ tubeless] banden werk een paraplutje goed..

Binnenbanden kan je plakken maar neem dan wel wat anders dan fietsplakkers :wink:

Als ik kijk hoe heet ik m'n weg a-band kan stoken voelt een plakker er op niet echt lekker tussen de oren..
Bij een nop maak ik me niet druk :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

ik heb 1 geplakte.. houd t wel.. maar ben blijer met gewoon nieuwe ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Contacteer:

Zoals je ziet zegt de éne plakken en de ándere nieuwe binnenband.

Ik heb prima ervaring met plakken, maar als je de keuze hebt uit nieuwe en binnenband plakken dan is het vaak wel nieuwe. Thuis kan je dan evt de oude plakken en weer als reserve klaar hebben.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Frans van Roosmalen

CrazyWezel schreef:ik ken nog iemand met een eigewijze gps :lol: noem verder geen namen..
Denk dat ik al een nieuwe functie heb voor de binnenband :wink:

Heb € 15,50 betaald voor conti bij Brouwer is dit een beetje de normale prijs :?:
zappa.suzuki

Yip.. mare voor achter kan je het best een 4mm dikke nemen..

Maar in 75k pas 1 lekke band, was voor door een gebroken spaak..en heb nu door omstandigheden 3 v- en 2 a-binnenbanden reserve :lol:

Mare je had een lekke band dus?

En wel een erg rustig weekend zonder even spelen :(
Frans van Roosmalen

Had binnenband bij de wieltjes gekregen :D helaas kwam ik er pas na het plaatsen achter dat ie lek was :? Geintje van de verkoper :lol:

Inderdaad rustig weekeindje zonder speulen, maar wel naar de ouwe lulle disco in A'foort geweest :lol: en wie kom je daar tegen..... jawel je ex :?

Verder een beetje de spullen voor mijn casa geregeld, koopcontract is getekent :D Nu nog ff de hypotheek dan klussen en als laatste verhuizen :lol: Lekker hoor goed onderkomen voor mijn Big en zelf ga ik er ook goed op vooruit :wink: Deze caravan is met deze temparaturen best fris.
zappa.suzuki

Al tijd leuk, je ex tegen komen als je op jacht bent naar vers vlees :lol:

En geloof dat je hok best fris is, maar goed dus met je box voor de BIG :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

@frans, 15,50 is een beetje de prijs, dat ben ik dr ook meestal wel voor kwijt (jawel: meestal.. ik rij dr meer kapot dan zappa :lol: )

ik denk dat ik mn ex nog beter gewoon een tijdje niet tegen kan komen, is beter voor ons beide denk ik..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
800S

je moest eens weten hoe ik die *&%$ binnebanden heb vervloekt.........
heb je eindelijk die stijve buitenband op je velg liggen, blijkt dat je dàt met teveel power heb gedaan en je binnenband heb lekgeprikt.! :evil:

dàt is mij tot nu toe bij 2 banden verwisselen; 4X overkomen.......... :oops:

ÌK ben er helemaal klaar mee in ieder geval!!
zappa.suzuki

:lol:
Al aardig wat banden gemonteerd en nog nooit 1 lek geprikt :lol:

Maar de truk is en blijft.. zorg dat de buitenband tegen over waar je aan het lepelen bent IN de velg ligt ipv op de velgrand :wink:

mare welke 2 banden waren het?
Die 1e Mefo hebben we er samen opgelegd..
Vandaag maar een andere weg band gestoken, bijna nieuw trail max van een extra v-wiel getrokken en op ander weg wiel gemonteerd..
#@**## Tourance v-band op in 7000km :shock:
Nu trail max voor een battle ax achter op de weg wielen.. toch leuk die gratis banden 8)
Shifty-PK
Contacteer:

Mijn enigste en eerste binnenband heb ik lekgeprikt op de motorvakantie in engeland. Ik was gedwongen daar een dunne binnenband erop te zetten omdat ze daar geen dikke verkochten, toen bij de oude het ventiel eruit was gescheurd.

Ik zag het ook wel een beetje aankomen omdat de binnenband er erg in de weg zat tijdens het monteren en vooral bij de laatste stukjes buitenband erop te lepen moet je veel grof geweld gebruiken. Als de binnenband dan tussen de lepel en velg komt is het gebeurd. Daarnaast had ik geen talk poeder bij de hand voor het monteren.

Verschillende Factoren zorgen ervoor dat de binnenband tussen de lepen en de velg kunnen komen tijdens het monteren:
- Binnenband niet voldoende opgepompt tijdens het erop lepelen van de buitenband
- geen talk/baby poeder op de binnenband waardoor een bandenlepel meer grip krijgt op de binnenband
- dunne binnenbanden zijn flexibeler dan dikke biba's waardoor ze sneller worden gegrepen door de bandenlepel.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat

Frans van Roosmalen schreef:.... Verder een beetje de spullen voor mijn casa geregeld, koopcontract is getekent :D Nu nog ff de hypotheek dan klussen en als laatste verhuizen :lol: ......
Ah .... das bekend terrein ..... dus jij kan de komende 6 maanden ook nergens anders naartoe dan alleen je klushuis.
Succes jôh :lol:

Aan deze kant gelukig het end een beetje in zicht .... 30 januari moeten we erin zitten :)
zappa.suzuki

Nou, onze Frans rijd de 29e al weer een ritje :wink:

En Dennis, dus bijna klaar?
Zal het ook wel goed zat zijn nu.. Maar de BIG en de Cantana staan nu lekker ruim en droog?
CamoKat

Die staan 'warm', ruim en droog :!: ..... toen ik aan de cv-zooi bezig was ook maar meteen een radiator in de garage opgehangen :wink:
Ik kijk zo verschrikkelijk uit naar de dag dat het huis (voor zover) klaar is dat ik me een week op de garage inrichting kan storten :)

Over die banden trouwens ... 'k heb ooit eens een paar MPG's gedownload waarin een vent stap voor stap uitlegd hoe je een band wisseld. (3 filmpjes 34MB totaal) ... is zeer leerzaam en een goeie om ff te kijken voordat je gaat beginnen.
Zelf had ik alleen nog een probleem met de achterband ... maar ga binnenkort dat truckje van Zappa eens proberen (zijstandaard)

en natuurlijk nooit een lege binnenband erin proppen .... altijd zorgen dat er nét genoeg lucht in zit dat ie mooi rond is :idea:
en babypoeder is een must
(heb ik niet van mezelf maar van die 3 filmpjes :lol: )
zappa.suzuki

Zelfs warm!!
Laat m'n BIG's het maar niet horen.. zijn ze niet meer blij met hun afdakje :wink:

Maar zo'n stevige jongen als jij krijgt de a-band toch wel gewoon van de velg? :P

Vanaf de eerste keer dat ik een band wisselde gedacht dat gaat makkelijk..
Maar dan ook 1000e keren geoefend met fietsbanden die je er met de hand oplegt :lol:
Dan leer je wel ruimte te maken door de band in de hiel van de velg te leggen :wink:

En babypoeder? da's toch voor baby billetjes? :lol:

Ps als je nu zonder warme garage banden gaat wisselen zet dan het wiel met oude band en de nieuwe band eerst een tijdje binnen..
worden ze wat warmer en soepeler :wink:
Plaats reactie