Hoi zoals al eerder vermeld heb ik een ktm lc4 600 van '95 daar staat een leuk Van Hasselt dempertje op, maar hoe weet ik of deze is vrijgesteld ? Als ik vanachter in de demper zie, dan zie ik nog een soort "netje of gaasje" zitten. Bij een maat van me die een FP uitlaat heeft zit dit er niet in , is dit gaasje nog een begrenzing of niet ?
mvg,
Streetje
hoe zien of uitlaat vrijgesteld is ? (Van Hasselt demper)
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Dit ben ikdus was ff lazy :sstreetracing schreef:Hoi zoals al eerder vermeld heb ik een ktm lc4 600 van '95 daar staat een leuk Van Hasselt dempertje op, maar hoe weet ik of deze is vrijgesteld ? Als ik vanachter in de demper zie, dan zie ik nog een soort "netje of gaasje" zitten. Bij een maat van me die een FP uitlaat heeft zit dit er niet in , is dit gaasje nog een begrenzing of niet ?
mvg,
Streetje
@KTM LC4 600 SM
Bedoel je met vrijgesteld: toegelaten voor straatgebruik? Daar bestaat in België volgens mij geen keuringslabel voor, enkel een maximum geluidsniveau. Ligt rond de 85dBA dacht ik. Maak je daar niet te veel zorgen over: er gebeurt heel weinig controle, en als die gebeurt kan je altijd betwisten of de meting wel juist gedaan is. De zaken liggen wel anders als er een moto-keuring zou komen, maar daar spreekt men hier al zo lang over, en ik ben nog nooit naar de keuring geweest, jij wel ?
Gaasje is niet noodzakelijk een begrenzing van je vermogen, wel een vermindering van je geluidsniveau. FP is meestal volledig open, maakt dan ook afgrijselijk veel herrie, maar levert niet noodzakelijk meer vermogen.
Bart M
Gaasje is niet noodzakelijk een begrenzing van je vermogen, wel een vermindering van je geluidsniveau. FP is meestal volledig open, maakt dan ook afgrijselijk veel herrie, maar levert niet noodzakelijk meer vermogen.
Bart M
Qua geluid is de norm eerder de irritatie bij andere gebruikers: op het crossterrein kan meer dan als je door gebieden rijdt met veel ruiters en wandelaars. Vergelijken met andere berijders vind ik daarom veel belangrijker.
Maurice
Maurice
-
- Contacteer:
Het geluid is niet te hard, niet te zacht nu.mmrizio... schreef:Qua geluid is de norm eerder de irritatie bij andere gebruikers: op het crossterrein kan meer dan als je door gebieden rijdt met veel ruiters en wandelaars. Vergelijken met andere berijders vind ik daarom veel belangrijker.
Maurice
Ik vroeg me dit gewoon af, vond het raar dat die FP dit niet had.
@KTM LC4 600 SM
-
Ik heb ook een Van Hasselt uitlaat; dat netje achteraan is een bd-killer.
Zelf gemeten; met netje 100db, zonder dat netje 116 db . Moet wel zeggen dat zonder dat netje je een pak meer koppel hebt in lage toeren en dat de motor veel beter oppakt.
Gewoon dat netje er af schroeven en proberen....
Zelf gemeten; met netje 100db, zonder dat netje 116 db . Moet wel zeggen dat zonder dat netje je een pak meer koppel hebt in lage toeren en dat de motor veel beter oppakt.
Kawa-groen is MOOI!
-
- Contacteer:
Juist eens gekeken, het is zo dat het eindevan de demper, met revetten is vastgezet, dus ik kan dat netje er niet uithalen zonder de uitlaat te beschadigen, tenzij ik het netje eruit boor/zaag Dus jah , weeral een probleemJooks KLX 650 R SM schreef:Ik heb ook een Van Hasselt uitlaat; dat netje achteraan is een bd-killer.
@KTM LC4 600 SM
-
Bij mij staat dat netje met 1 M6-boutje vast op het eindtuitje. Om dat netje te verwijderen moet ik dus niet het achterste deksel losboren (die 5 rivetten bij jou).
PS: bij een Van Hasselt moet je regelmatig de demperwol eens bijvullen... kan je ineens dat netje eruitgooien
PS: bij een Van Hasselt moet je regelmatig de demperwol eens bijvullen... kan je ineens dat netje eruitgooien
Kawa-groen is MOOI!
-
- Contacteer:
maar dan moet ik die rivetten eruit boren ? of niet ?:?Jooks KLX 650 R SM schreef:Bij mij staat dat netje met 1 M6-boutje vast op het eindtuitje. Om dat netje te verwijderen moet ik dus niet het achterste deksel losboren (die 5 rivetten bij jou).
ik zalbinnekorteens een pichier zetten , dan zal de uitleg iets makkelijker zijn denk ik ? niet ?:p
@KTM LC4 600 SM